Skocz do zawartości

wysokie obroty drz 400 e


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam maly problem ze swoim nowym nabytkiem drz 400 e. Otóż obroty silnika maleją z dużym opóźnieniem w stosunku do ruchu obrotowego manetki po odjęciu "gazu". motocykl jest prawie nowy i ma niewiele najechane ale jestem jego drugim wlaścicielem i nie wiem czy tak bylo od początku i tak ma byc. mam nadzieje ze nie. więc proszę poradzcie gdzie mogę zaglądnąc i co ewentualnie ustawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybką podpowiedz. tematu regulacji gaznika jeszcze nie przerabialem. czy mozna w kilku slowach podpowiedziec jak samemu sobie z tym poradzic czy tez pozostaje mi mechanior ktory wiecznie nie ma czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasięgnij porady w serwisówce. skoro masz jakieś tam umiejętności mechanika to skumasz sam a jeśli nie to możesz zepsuć więc lepiej oddać do serwisu. w skrócie chodzi o to że masz zly stosunek paliwa do powietrza, w tym wypadku podejrzwam że za duzo powietrza czyli motorek ma za ubogo. gdzies znajdziesz srubkę przy gazniku która to wyreguluje. powinienes ją wykręcić ale o ile to już sam musisz dojsc :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie śruba ma byc wykrecona o 2 obr;] Z nikłego ale jednak doświadczenia wiem ze nowe rzeczy sa ustawiane bardzo ubogo i śruba jest ustawiona na pozycji 2,75. Motocykl na takim nastawie chodzi dobrze gdy nabierze pełnej temp pracy(i to nawet nie zawsze). Wkręc srube o 0,5 obrotu i zobacz co sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć, a nie wkręć. To gaźnik podciśnieniowy, tam wykręcania wzbogaca mieszankę.

2 - do autora tematu - sprawdź czy nie masz za wysokich wolnych obrotw. Nieraz minimalne ich skręcenie daje poprawdę w reakcji na zamknięcie gazu.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się.

 

W silnikach 2t można regulować skład mieszanki w taki sposób, że odpala się moto, rozgrzewa silnik i kręci się śrubą regulacji składu mieszanki tak aby moto łapało jak najwyższe obroty postojowe, potem śrubą od obrotów się ustala odpowiednie postojowe obroty. Czy tak można też w 4t z gaźnikiem podciśnieniowym?

 

TU jest to opisane.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !

Jeśli w DRZ jest gaźnik Keihin CVK Flat z pompą przyspieszenia, to miałem przypadek taki, że koleś źle poskładał wózek (przepustnicę) oraz sam regulował skład mieszanki tak, że śruba bbyła odkręcona 3,5 obrotu. Wył niesamowicie w szczególności po rozgrzaniu. wekręć pilot screw adjuster o dwa obroty, oraz wyreguluj dobrze wolne. Kolega dobrze pisze, czasami za wysokie wolne obroty powodują niechętne schodzenie silnika. Sprawdź króciec ssący poniewasz w szczególności RMZ ma przypadłość do jego rozrywania od back fire ! Przepraszam wszystkich za składnię, ale jeszcze słabo kontaktuję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posłuchałem rady zeby oddac moto do mechanika. uznalem ze na nauki i proby wlasne bedzie czas zima a teraz wole troche pojezdzic. postaralem sie jednak poszukac takiego ktory juz zna te gazniki stosowane przeciez rowniez np. w ktm. dzis odbieram moto ale z tego co mi wiadomo to jakas membrana byla zle zamontowana, ulegla uszkodzeniu i do gaznika dostawalo sie lewe powietrze. moje proby z ustawieniem wolnych obrotow dawaly nikly rezultat ,motor szybciej schodzil z obrotow ale wtedy gdy juz byly za niskie i pracowal jak traktor. pewnie dzisiaj dowiem sie szczegolow albo przynajmniej tego co mi powie mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec gaznik chodzi jak szwajcarski zegarek. mechanik wzniosl sie na wyzyny, znaczy sie poradzil sobie doskonale. przyczyna byly jakies dlubaniny w gazniku oraz zle zalozona membrana. lewe powietrze i zle regulacje powodowaly te nieprzyjemna przypadlosc. teraz mozna krecic regulacja wolnych obrotow dowoli a obroty pięknie schodza. malina. gdyby ktos szukal dobrego mechanika na poludniowym wschodzie polski to polecam goscia. no i moja kieszen tez specjalnie nie ucierpiala.

ps jestem nowy i moze ktos mi powie dlaczego moja ikonka przy temacie jest niebieska a inne czerwone? :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze własnie mam przed soba ksiażke dmowskiego o gaźnikach motocyklowych w tym podciśnieniowego gaźnika. Układ wolnych obrotów jest identyczny jak w gaźniku sterowanym mechanicznie;]

 

Sprzed ilu lat te konstrukcje? Nie masz racji, sorry. Skup się na położeniu śruby regulacyjnej. Jeśli jest ona "przed" przepustnicą - wpuszcza powietrze i wtedy zamykając śrubę wzbogacasz. Jeśli jest "za" przepustnicą, tak jak w DRZ odkręcając wzbogacasz bo dostarczasz więcej MIESZANKI PALIWOWO POWIETRZNEJ.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie bardzo przecież tu chodzi o przymkniecie kanałak powietrza zawsze. Dysza zawsze jest odrebna.

 

Nie na darmo nazywa sie to "śruba dodatkowego powietrza".

 

 

p.s. Nie chce sie sprzeczać chce poprostu podyskutowac na ten temat bo mnie to ciekawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba bym nie robił tego zawodowo (i to z powodzeniem) przez kilka lat, gdybym nie wiedział o czym mówię :icon_mrgreen:. Zobacz o czym mówię, skup się. W konstrukcji pisanej przeze mnie masz 2 dysze - powietrza i paliwa o odpowiednich rozmiarach. Odkręcając śrubę zwiększasz przepływ MIESZANKI, czyli już zmieszanego paliwa i powietrza, którego proporcje są ustalone właśnie przez rozmiar dysz. Tak jak napisałem - skup się :icon_mrgreen:.

 

http://www.bikerenews.com/Stories_Archives...etors/carb4.jpg

 

Patrz na kolory

czerwony - paliwo

niebieski - powietrze

fiolletowy - mikstura

 

dalej na logikę, co robisz odkręcając ?? :). Zwiększasz ilość mieszanki która dostaje się do cylindra na biegu jałowym.

 

A Ty mówisz o takim rozwiącaniu :

 

http://i149.photobucket.com/albums/s45/bil...CVanimation.gif

 

Jak widać, tutaj śrube jest "przed" przepustnicą i faktycznie wpuszcza więcej powietrza, robiąc mieszankę ubogą. Mam nadzieję, ze widzisz różnice. Tak na prawdę sama analiza wygląduy gaźnika w większości przypadków odpowiada nam na pytanie jak mamy kręcić śrubami regulacyjnymi. Współczesne gaźniki podciśnieniowe mają pierwsze rozwiązanie. To o którym piszesz spotkałem w niektórych gaźnikach e enduro (ale nie podciśnieniowych !). W DRZ masz konstrukcję pierwszego typu.

 

Pawel

 

PS. sorry za literówki, ale dzisiaj bardzo zmęczony jestem, od 4 rano na nogach ...

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...