tomekk2 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 witammam maly problem ze swoim nowym nabytkiem drz 400 e. Otóż obroty silnika maleją z dużym opóźnieniem w stosunku do ruchu obrotowego manetki po odjęciu "gazu". motocykl jest prawie nowy i ma niewiele najechane ale jestem jego drugim wlaścicielem i nie wiem czy tak bylo od początku i tak ma byc. mam nadzieje ze nie. więc proszę poradzcie gdzie mogę zaglądnąc i co ewentualnie ustawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Źle ustawiony skład mieszanki na wolnych obrotach lub co gorsza przestawiony rozrząd ale jak piszesz że prawie nowy to raczej tylko skład mieszanki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk2 Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 dzięki za szybką podpowiedz. tematu regulacji gaznika jeszcze nie przerabialem. czy mozna w kilku slowach podpowiedziec jak samemu sobie z tym poradzic czy tez pozostaje mi mechanior ktory wiecznie nie ma czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 zasięgnij porady w serwisówce. skoro masz jakieś tam umiejętności mechanika to skumasz sam a jeśli nie to możesz zepsuć więc lepiej oddać do serwisu. w skrócie chodzi o to że masz zly stosunek paliwa do powietrza, w tym wypadku podejrzwam że za duzo powietrza czyli motorek ma za ubogo. gdzies znajdziesz srubkę przy gazniku która to wyreguluje. powinienes ją wykręcić ale o ile to już sam musisz dojsc :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Przeważnie śruba ma byc wykrecona o 2 obr;] Z nikłego ale jednak doświadczenia wiem ze nowe rzeczy sa ustawiane bardzo ubogo i śruba jest ustawiona na pozycji 2,75. Motocykl na takim nastawie chodzi dobrze gdy nabierze pełnej temp pracy(i to nawet nie zawsze). Wkręc srube o 0,5 obrotu i zobacz co sie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Wykręć, a nie wkręć. To gaźnik podciśnieniowy, tam wykręcania wzbogaca mieszankę. 2 - do autora tematu - sprawdź czy nie masz za wysokich wolnych obrotw. Nieraz minimalne ich skręcenie daje poprawdę w reakcji na zamknięcie gazu. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Podepne się. W silnikach 2t można regulować skład mieszanki w taki sposób, że odpala się moto, rozgrzewa silnik i kręci się śrubą regulacji składu mieszanki tak aby moto łapało jak najwyższe obroty postojowe, potem śrubą od obrotów się ustala odpowiednie postojowe obroty. Czy tak można też w 4t z gaźnikiem podciśnieniowym? TU jest to opisane. Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 No kurcze własnie mam przed soba ksiażke dmowskiego o gaźnikach motocyklowych w tym podciśnieniowego gaźnika. Układ wolnych obrotów jest identyczny jak w gaźniku sterowanym mechanicznie;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam wszystkich !Jeśli w DRZ jest gaźnik Keihin CVK Flat z pompą przyspieszenia, to miałem przypadek taki, że koleś źle poskładał wózek (przepustnicę) oraz sam regulował skład mieszanki tak, że śruba bbyła odkręcona 3,5 obrotu. Wył niesamowicie w szczególności po rozgrzaniu. wekręć pilot screw adjuster o dwa obroty, oraz wyreguluj dobrze wolne. Kolega dobrze pisze, czasami za wysokie wolne obroty powodują niechętne schodzenie silnika. Sprawdź króciec ssący poniewasz w szczególności RMZ ma przypadłość do jego rozrywania od back fire ! Przepraszam wszystkich za składnię, ale jeszcze słabo kontaktuję :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk2 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 posłuchałem rady zeby oddac moto do mechanika. uznalem ze na nauki i proby wlasne bedzie czas zima a teraz wole troche pojezdzic. postaralem sie jednak poszukac takiego ktory juz zna te gazniki stosowane przeciez rowniez np. w ktm. dzis odbieram moto ale z tego co mi wiadomo to jakas membrana byla zle zamontowana, ulegla uszkodzeniu i do gaznika dostawalo sie lewe powietrze. moje proby z ustawieniem wolnych obrotow dawaly nikly rezultat ,motor szybciej schodzil z obrotow ale wtedy gdy juz byly za niskie i pracowal jak traktor. pewnie dzisiaj dowiem sie szczegolow albo przynajmniej tego co mi powie mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk2 Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 no wiec gaznik chodzi jak szwajcarski zegarek. mechanik wzniosl sie na wyzyny, znaczy sie poradzil sobie doskonale. przyczyna byly jakies dlubaniny w gazniku oraz zle zalozona membrana. lewe powietrze i zle regulacje powodowaly te nieprzyjemna przypadlosc. teraz mozna krecic regulacja wolnych obrotow dowoli a obroty pięknie schodza. malina. gdyby ktos szukal dobrego mechanika na poludniowym wschodzie polski to polecam goscia. no i moja kieszen tez specjalnie nie ucierpiala.ps jestem nowy i moze ktos mi powie dlaczego moja ikonka przy temacie jest niebieska a inne czerwone? :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 No kurcze własnie mam przed soba ksiażke dmowskiego o gaźnikach motocyklowych w tym podciśnieniowego gaźnika. Układ wolnych obrotów jest identyczny jak w gaźniku sterowanym mechanicznie;] Sprzed ilu lat te konstrukcje? Nie masz racji, sorry. Skup się na położeniu śruby regulacyjnej. Jeśli jest ona "przed" przepustnicą - wpuszcza powietrze i wtedy zamykając śrubę wzbogacasz. Jeśli jest "za" przepustnicą, tak jak w DRZ odkręcając wzbogacasz bo dostarczasz więcej MIESZANKI PALIWOWO POWIETRZNEJ. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 no nie bardzo przecież tu chodzi o przymkniecie kanałak powietrza zawsze. Dysza zawsze jest odrebna. Nie na darmo nazywa sie to "śruba dodatkowego powietrza". p.s. Nie chce sie sprzeczać chce poprostu podyskutowac na ten temat bo mnie to ciekawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 (edytowane) Chyba bym nie robił tego zawodowo (i to z powodzeniem) przez kilka lat, gdybym nie wiedział o czym mówię :icon_mrgreen:. Zobacz o czym mówię, skup się. W konstrukcji pisanej przeze mnie masz 2 dysze - powietrza i paliwa o odpowiednich rozmiarach. Odkręcając śrubę zwiększasz przepływ MIESZANKI, czyli już zmieszanego paliwa i powietrza, którego proporcje są ustalone właśnie przez rozmiar dysz. Tak jak napisałem - skup się :icon_mrgreen:. http://www.bikerenews.com/Stories_Archives...etors/carb4.jpg Patrz na koloryczerwony - paliwoniebieski - powietrzefiolletowy - mikstura dalej na logikę, co robisz odkręcając ?? :). Zwiększasz ilość mieszanki która dostaje się do cylindra na biegu jałowym. A Ty mówisz o takim rozwiącaniu : http://i149.photobucket.com/albums/s45/bil...CVanimation.gif Jak widać, tutaj śrube jest "przed" przepustnicą i faktycznie wpuszcza więcej powietrza, robiąc mieszankę ubogą. Mam nadzieję, ze widzisz różnice. Tak na prawdę sama analiza wygląduy gaźnika w większości przypadków odpowiada nam na pytanie jak mamy kręcić śrubami regulacyjnymi. Współczesne gaźniki podciśnieniowe mają pierwsze rozwiązanie. To o którym piszesz spotkałem w niektórych gaźnikach e enduro (ale nie podciśnieniowych !). W DRZ masz konstrukcję pierwszego typu. Pawel PS. sorry za literówki, ale dzisiaj bardzo zmęczony jestem, od 4 rano na nogach ... Edytowane 16 Lipca 2008 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Dziekuje;) Teraz jasno widze o co ci chodzi;) Ze tak powiem masz u mnie piwo;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.