Skocz do zawartości

zamiana oleju


tas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

do tej pory stosowałem do sprzęta (MZetz 251) mixol albo lux, jednak naczytałem się na forach, że te oleje nadają się wyłącznie do wylania :flesje:

wszyscy polecają (pól)syntetyki, jeśli chodzi o to które kupić, to mniej więcej już się orientuję (texaco motex 2t, mutol, minland 2t, castrol)

mam jednak pytanie odnośnie możliwości zmiany stosowanego oleum, znalazłem 2 niepokojące wątki na "ścigaczu":

 

:D "tylko pamiętaj-nigdy nie nalej oleju wyzszej kategorii bo moto moze zakonczyc żywot. czyli jak lałes półsyntetyk to nie przechodz na pełny syntetyk jak lałeś minerał to musisz juz lać mineralny i pojezdzisz długo i szczęśliwie:)) do zobaczenia na drodze:)"

 

:buttrock: "gdy lejesz olej mineralny to w silniku zbiera sie nagar. gdybys wlał do takiego silnika syntetyk to olej ten jako sporo rzadszy mógłby ci ten nagar wydmuchać i silnik by się rozszczelnił. mógłby stracić moc, nie trzymać wolnych obrotów itp. takze jeśli nie jesteś pewien co było wlane wczesniej wlej minerał. " :clap:

 

co o tym sądzicie, można zmieniać olej, czy jeździć nadal na mixolu i się nie przejmować, w końcu Mz nie ma tak wysilonego silnika...

 

dzięki :biggrin:

pozdro :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olei mineralnych jest jeszcze Castrol TT, można spokojnie lać, cena około 30 zł za litr.

Jeśli za wszelką cenę chcesz jeździć na oleju syntetycznym, to przydałoby się na nim docierać maszyne.

Sam się przekonałem że przeskok z minerała na syntetyk w 2T to szybki koniec dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olei mineralnych jest jeszcze Castrol TT, można spokojnie lać, cena około 30 zł za litr.

Jeśli za wszelką cenę chcesz jeździć na oleju syntetycznym, to przydałoby się na nim docierać maszyne.

Sam się przekonałem że przeskok z minerała na syntetyk w 2T to szybki koniec dla silnika.

 

można powiedzieć, że moto jest jeszcze na dotarciu, mam nowy tłok od ok 1000km, a od ok 700km nowy wał. moto mocno kopci, więc półsyntetyk lub syntetyk byłby chyba dobrym rozwiązaniem.

Jakie są Twoje doświadczenia odnośnie takiej zamiany? tzn "szybkiego końca dla silnika"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 500km można przejść na półsyntetyk-nie polecam mieszania mineralnego z syntetykiem. Spróbuj wyjeździć bak z mineralnym do końca albo prawie do końca i wtedy wyjeździj butelkę półsyntetyka a później możesz się przerzucić na syntetyk. Ja tak docierałem swoje moto i chodzi bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gdy lejesz olej mineralny to w silniku zbiera sie nagar. gdybys wlał do takiego silnika syntetyk to olej ten jako sporo rzadszy mógłby ci ten nagar wydmuchać i silnik by się rozszczelnił. mógłby stracić moc, nie trzymać wolnych obrotów itp. takze jeśli nie jesteś pewien co było wlane wczesniej wlej minerał. "

Tylko w 4T.

Jeśli za wszelką cenę chcesz jeździć na oleju syntetycznym, to przydałoby się na nim docierać maszyne.

Pierwsze słysze. Dociera się na oleju mineralnym. 60 km jazdy na mineralu i zmiana na półsyntetyk, lub syntetyk.

można powiedzieć, że moto jest jeszcze na dotarciu, mam nowy tłok od ok 1000km, a od ok 700km nowy wał

Dociera się 60 km (czas docierania pierścieni), 500-1000 km dociera się nowy sprzęt, w którym skrzynia ma niedoskonałości poprodukcyjne.

Po 500km można przejść na półsyntetyk-nie polecam mieszania mineralnego z syntetykiem.

Po 60 km na połsyntetyk. Oleje są mieszalne, ale tylko o jeden stopień w gorę/w dół. Np. mineral z półsyntetykiem, półsynteyk z syntetykiem.

Ja tak docierałem swoje moto i chodzi bardzo ładnie.

Chodziłby lepiej, gdybyś docierał wg. Motor-Techu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dociera się 60 km (czas docierania pierścieni), 500-1000 km dociera się nowy sprzęt, w którym skrzynia ma niedoskonałości poprodukcyjne.

 

sposobów docierania jest tyle co ludzi na świecie i każdy ma swój sposób .........jeden dociera 10km inny 10 tys trzeci leje syntetyk czwarty mixol piąty nie leje nic żeby szybko dotrzeć :P i każda metoda ma jakieś racjonalne uzasadnienie (ten piąty powie że nie leje nic i wtedy jest super tarcie i wszystko sie idealnie spasuje w 2min :banghead: )także nie ma sensu tego tematu drążyć ......

 

ja zwsze uważałem za świetość wytyczne inżynierów rometa a to forum robi sieczke we łbie jedni piszą olej mineralny inny piszą nie lej mixolu...........najlepiej opatentuj swój sposób docierania i nim dotrzyj :biggrin:

 

 

jedno jest pewno są zasadnicze róznice w eksploatacji np przy przesiadce z minerala na pólsyntetyk

-silnik wskutek mniejszego tarcia mniej sie grzeje (bynajmniej silnik hd06 czyli mtx mbx bleble i jawa223 czyli ogar 200 jawa50 )przez co szczególnie we 2 można zrobić dłuższa trase w słoneczny dzień

-mniej dymi (również tyczy sie 2 wyżej wymienionych)

-wiadomo że wskutek lepszego spalania i mniejszego tarcia zauważalny jest wzrost mocy (bynajmniej w tych 2 wymienionych przezemnie )

-szlifierki typu honda mtx 80 czy yamaha dt50 na mixolu nie kręca do końca (przy proporcji 1:30 obrotomierz staje na 7tys na 1,2,3 biegu i jakiś 6 tys na 4.5 i silnik wydaje dźwięk przypominający chrupanie :bigrazz: )także jest masakryczny spadek mocy (w zasadzie nie idzie dosięgnąc progu mocy )pozatym NGK nie lubią mixolu........

-w hondzie mtx 80 mixol kapie z tłumika syfiąc cała opone asfalt i w ogóle strach wozić pasażera....

 

porównanie dotyczy mobil extra 2t(pólsyntetyk) i orlenowski mixol (mineralny)

 

natomiast co do mieszania.........ja mieszałem mixol z mobilem (dolałem mieszanki z mixolem do mieszanki z mobilem)

 

mobil ma 2 wady nad mixolem

1.śmierdzi

2.jest droższy (18 zł)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można powiedzieć, że moto jest jeszcze na dotarciu, mam nowy tłok od ok 1000km, a od ok 700km nowy wał. moto mocno kopci, więc półsyntetyk lub syntetyk byłby chyba dobrym rozwiązaniem.

Jakie są Twoje doświadczenia odnośnie takiej zamiany? tzn "szybkiego końca dla silnika"

 

Przeskoczyłem z mixolu na Shell advance gs..... bleblele coś tam. (syntetyk 56 zł litr)

Po 40 km tłok zaczął wyraźnie stawać w cylindrze (na mixolu tego nie było).

Po porwocie do garażu i zdjęciu głowicy nie było ani grama nagaru (tłok głowica).

Wniosek: wzrost temperatury spalania, rozszczelnienie silnika (spalony nagar który też cokolwiek uszczelnia).

 

Zrobisz jak będziesz uważał za stosowne.

Wydaje mi się że na zmiane oleju na syntetyczny jest już troche za późno.

Dobrze że naprowadziliście mnie że na syntetyk przechodzi się po 60 km docierania :icon_twisted:

 

Ja nadal będę polecał Ci Castrola TT, tani dobry olej, i z tego co zauważyłem ...... nie kopci aż tak mocno :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeskoczyłem z mixolu na Shell advance gs..... bleblele coś tam. (syntetyk 56 zł litr)

Po 40 km tłok zaczął wyraźnie stawać w cylindrze (na mixolu tego nie było).

Po porwocie do garażu i zdjęciu głowicy nie było ani grama nagaru (tłok głowica).

Wniosek: wzrost temperatury spalania, rozszczelnienie silnika (spalony nagar który też cokolwiek uszczelnia).

 

Zrobisz jak będziesz uważał za stosowne.

Wydaje mi się że na zmiane oleju na syntetyczny jest już troche za późno.

Dobrze że naprowadziliście mnie że na syntetyk przechodzi się po 60 km docierania :biggrin:

 

Ja nadal będę polecał Ci Castrola TT, tani dobry olej, i z tego co zauważyłem ...... nie kopci aż tak mocno :biggrin:

 

hmm, sam już nie wiem co myśleć, trochę to się kłóci z postem mochoa

 

silnik wskutek mniejszego tarcia mniej sie grzeje (bynajmniej silnik hd06 czyli mtx mbx bleble i jawa223 czyli ogar 200 jawa50 )przez co szczególnie we 2 można zrobić dłuższa trase w słoneczny dzień
może w Twoim przypadku było to spowodowane zmieszaniem części mieszanki mixola z pełnym syntetykiem :smile:
Oleje są mieszalne, ale tylko o jeden stopień w gorę/w dół. Np. mineral z półsyntetykiem, półsynteyk z syntetykiem.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje są mieszalne niezależnie czy syntetyk z minerałem czy z półsyntetykiem itp. Nic ci się nie rozszczelni a jak chcesz to odkręć głowice i przeczyść i nagar ci się nie oddzieli :smile: Nie wiem co wy macie za motocykle że wam nagar coś uszczelnia...ja myślałem że od tego są pierścienie z filmem olejowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...