Skocz do zawartości

Lepiej gdy pęknie kask...??!!


koziol93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Laguna jest to pierwsza puszka ktora uzystała 5 gwiazdek w testach euro mcap :P

hehe jako byly pracownik Renault wiem o Tym, ze jest to bardzo bezpieczny samochod :P aczkolwiek nigdy bym go nie kupila. No nie ufam kurde tym francuzom i tyle hihih :P

Edytowane przez IsKra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kasków Shoei są bardzo dobre, każdy kto choć troche zna się motorach, akcesoriach wie co to jest Shoei.

Kaski kojarzące się z cenami w okolicach 2 tys zł, no może są takie już od 1000zł (chodzi mi oczywiście o integrale), jednak gdzieś czytałem że ktoś zrobił crash testy kaskom, a firma AGV która tez robi bardzo dobre kaski, niby i tak nie to co Shoei, ale paradoksalnie porównując niektóre modele AGV z Shoei, te z Shoei musiały uznac wyższość AGV.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kaskami to jak z autami.

Tiger= fiat 126

Shoei= Laguna 08r

 

Laguna jest to pierwsza puszka ktora uzystała 5 gwiazdek w testach euro mcap :wink:

 

Kto robil ten test ? Moze i dostaly 5 gwiazdek. Podales fakt, ze przy 50 km /h. Furki niemieckie przechodza taki czy podobny test przy predkosci 64 km/h weic gdyby przeprowadzonoi takowy z laguna to nie wiem jak wygladalo by to w porownaniu.

 

Osobiscie porownal bym Shoie do E- Klasy lub do BMW 5.

 

:lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie waliłeś gruchę w ostatniej ławce na widok koleżanki, zamiast uważać na lekcji. Policz sobie ile razy koleś uderzył głową o asfalt w tym filmiku i przemyśl co zostało by z jego głowy, gdyby kask pękł po pierwszym uderzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to najważniejsze jest pochłanianie i rozprowadzanie energii czyli materiał musi być plastyczny( nie elastyczny) a nie twardy i kruchy,oglądałem kiedyś film o materiale pochłaniającym energię (powszechnie stosowany w butach biegowych lub trekingowych np; VIBRAM) japońce rzucali jajka z paru metrów na matę wykonaną z niego i były całe,później zrobili z nich jajecznicę.

Ja proponuję żeby takiego Tigera założyć na łeb rozpędzić się do 200 km/h podnieść głowę nad owiewkę i nią pokręcić tak trochę w prawo a jak nam nie skręci karku lub nie oderwie nam szybki to nawet w lewo później możemy to powtórzyć w deszczu,oczywiście wentylacja i wyciszenie też są zapewne godne polecenia.

Doświadczenie które jest opisywane miało by jakiś sens gdyby był dokonany pomiar sił lub energii występujących w danym kasku które zostały by przeniesione dalej na naszą głowę,co z tego że jeden kask pęknie a inny się odbije skoro nie wiemy co się dzieje dalej z energią uderzenia.

Moim skromnym zdaniem twarda skorupa pęka pochłaniając niewielką ilość energii która następnie po przez twardy styropian zostaje przekazana na naszą głowę co gwarantuje nam przy dobrym szczęściu wstrząśnienie mózgu a przy jego braku obrzęk,pęknięcie czaszki,krwiaka podczaszkowego itd.

Miałem kilka wypadków (pijany pieszy,samochód,barierki) poleżałem sobie kilka miesięcy w szpitalu więc trochę doświadczenia mam i drażnią mnie takie dywagacje typu po co wydawać 600 czy 1000zł jak można 100 lub 200.

Patrząc na samochody to też są tak zbudowane żeby pochłaniać i rozpraszać energię (strefy kontrolowanego zgniotu) do tego poduszki powietrzne,kiedyś samochody po wypadku wyglądały dobrze a ludzie umierali od obrażeń wewnętrznych,teraz wyglądają tragicznie ale my jesteśmy w dobrym stanie,oczywiście możemy sobie kupić o wiele tańsze z Chin......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kasku za 250pln przywaliłem zdrowo w dach puszki, nad którą potem przeleciałem wraz z moto, więc i o asfalt zdrowo wyglebiłem i uważam, że dobrze spełnił swoje zadanie. Wprawdzie dolną krawędzią zrobił mi na brodzie taki na stałe zamontowany 'uśmiech', ale coś się musiało odkształcić - gdyby było tam styropianowe wypełnienie to (poza tym, że nie dałoby się oddychać) straciłbym zęby/szczękę. Od uderzenia o asfalt tyłem głowy też mam małe nacięcie wykonane jego dolną krawędzią, ale głowa cała. Kask ma tylko delikatne zadrapania, lekko zarysowany wizjer i poprzemieszczane styropiany. Ogólnie wygląda z zewnątrz jak by go ktoś nieopatrznie upuścił z 1m na beton. Dodam, że nie był to taki lajtowy dzwon, bo przy okazji miałem kupę obrażeń wewnętrznych (2 tyg. nieprzytomny), a na forach (również na tym) palono mi świeczki.

 

Jeśli w ogóle wsiądę znów na moto, to poważnie będę rozważał zakup takiego samego modelu - na prawdę dobrze się spisał.

Jeśli ktoś nie chce wydać za dużo kasy i planuje zakup czegoś niskobudżetowego, ale sprawdzonego, to mogę pokazać jak on wygląda i jak wyglądam ja. W centrum wawy lub w południowej części możemy się umówić.

 

Wracając to tematu tego wątku - dobrze, że kask nie pękł

 

No i oby nikt nie musiał na własnej głowie testować wytrzymałości kasków - tych najdroższych, jak i tych z dolnej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...po co wydawać 600 czy 1000zł jak można 100 lub 200.

 

No jezeli glowa kolegi nie jest warta wiecej niz 200 pln, to po co faktycznie wydawac wiecej ?

 

P.S: wychodzi na to, ze wieksza czesc producentow helmow robi swoje zadanie calkiem dobrze, przeprowadzane testy w wiekszosci to potwierdzaja, tylko raz na akis czas znajdzie sie jakis odmieniec, ktory uwaza inaczej ( bo akurat kupil taki wynalazek, lub obejrzel jakis dziwny program. )

 

:)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto robil ten test ? Moze i dostaly 5 gwiazdek. Podales fakt, ze przy 50 km /h. Furki niemieckie przechodza taki czy podobny test przy predkosci 64 km/h weic gdyby przeprowadzonoi takowy z laguna to nie wiem jak wygladalo by to w porownaniu.

 

Osobiscie porownal bym Shoie do E- Klasy lub do BMW 5.

 

:buttrock:

 

Przeciez kolega napisal ze euro ncap, poza tym co z tego ze niemieckie furki przechodza ten test? Chinski briliance tez go przeszedl, a nowa beta serii 5 dostala tylko 4 gwiazdki. A jak wyglada to w porownaniu z laguna? A no tak, ze laguna dostala gwiazdek 5, tylko ze kolega pomylil predkosci.

 

Szkoda, ze euro ncap nie wpadlo na pomysl testowania kaskow motocyklowych, sadzali by manekina w kasku na motocykl i j*b w jakas puszke, mozna by wtedy dodatkowo poszerzyc oceny samochodow o "ochrone motocyklistow", takze dwie pieczenie na jednym ogniu. Po serii takich testow, podejrzewam, ze zapanowal by maly przewrot na rynku kaszkietow a wszystko z kozyscia dla nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chinski briliance tez go przeszedl,

 

Kiedy ? i zrodlo ?

 

a nowa beta serii 5 dostala tylko 4 gwiazdki. A jak wyglada to w porownaniu z laguna? A no tak, ze laguna dostala gwiazdek 5,

 

Beta ? mowisz o motocaklu ?

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Euro_NCAP

 

He, he, jezeli gwiazdki przyznawane sa za ochrone przechodniow to jaka jest objektywnosc tego testu ?

 

W Stanach maja troche inne testy i tam jakos to inaczej wypada :buttrock:

 

Osobiscie wolalbym siedziedziec podczas wypadku w BMW ( mawet niekoniecznie e mod. 5 ) a nie w tej rewelacyjnej Langna'ie :biggrin: , ale ot rzecz osobistago przekonania i zaufania.

 

Pozatym porownujesz model Laguna z roku 2007 z modelem BMW ( mod. 5 ) z roku 2004 :biggrin:

 

wiec to poprzedni model :crossy:

 

http://www.euroncap.com/carsearch.aspx?mak...c1-3a9055c534ca

 

Sorry ale przyklad troche kuleje. :biggrin:

 

Szkoda, ze euro ncap nie wpadlo na pomysl testowania kaskow motocyklowych, sadzali by manekina w kasku na motocykl i j*b w jakas puszke, mozna by wtedy dodatkowo poszerzyc oceny samochodow o "ochrone motocyklistow", takze dwie pieczenie na jednym ogniu. Po serii takich testow, podejrzewam, ze zapanowal by maly przewrot na rynku kaszkietow a wszystko z kozyscia dla nas.

 

Zong z jakiej planety Ty jestes ? Testy helmow sa robione, adekwatnie do sytuacji w ktorych moze znalesc sie motocyklista ( wszystkich i tak nie zasymulujesz ).

 

Moze gdyby Motocykl tlumaczyl wiecej artykolow ze zrodlowej prasy to te testy byly by i w nim zamieszczane.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie wolalbym siedziedziec podczas wypadku w BMW ( mawet niekoniecznie e mod. 5 ) a nie w tej rewelacyjnej Langna'ie ,

 

Jak Cie stać to gratuluje. Nie zapominaj ze ta BMW serii 5 z 2005 stoi na Polskim rynku 85 tys. zł, gdy Lagunę z tego samego rocznika kupię za 30 tysięcy, a jest tak samo wyposażona i jak widać jest równie bezpieczna. Porównajmy sobie teraz bardziej uczciwie: 2 auta tej samej klasy w tej samej cenie. te BMW z np. Volvo S80. Jak myślisz, które auto bym wolał i które gwarantuje większe bezpieczeństwo? Następnie porównajmy Lagunę z BMW za 30 tysięcy, teraz dopiero przykład kuleje.

Przyjedź kiedyś do Polski, zobacz symbolem czego jest tutaj BMW i zwróć uwagę, że najczęściej pojawiającym się modelem BMW na Polskich drogach jest BMW 316 (z gazem!) i szybami na korbkę. I następnym razem jak będziesz chwalił i porównywał BMW to pamiętaj żeby za konkurenta wziąć coś tej samej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ? i zrodlo ?

Niedawno, nie znam daty i nie chce mi sie szukac.

Co zrodlo? Wody?

 

Beta ? mowisz o motocaklu ?

tak mowilem o motocyklu...

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Euro_NCAP

 

He, he, jezeli gwiazdki przyznawane sa za ochrone przechodniow to jaka jest objektywnosc tego testu ?

 

rozwin prosze, co ma pieszy do obIektywnosci testu?

 

W Stanach maja troche inne testy i tam jakos to inaczej wypada :icon_twisted:

 

To znaczy jak?

 

 

Osobiscie wolalbym siedziedziec podczas wypadku w BMW ( mawet niekoniecznie e mod. 5 ) a nie w tej rewelacyjnej Langna'ie :icon_twisted: , ale ot rzecz osobistago przekonania i zaufania.

na zdrowie, kazdy robi co chce, jeden rozbija sie w bezpiecznym niemieckim wozie, inny w bezpieczniejszym francuskim

 

Pozatym porownujesz model Laguna z roku 2007 z modelem BMW ( mod. 5 ) z roku 2004 :icon_twisted:

 

wiec to poprzedni model ;)

skad wiesz ktory model laguny porownuje(gwoli informacji dwie ostatnie generacje laguny dostaly 5 gwiazdek)? model BMW 5 z roku 2004 to najswiezszy model, cos slabo sie rozeznajesz w rodzimej marce, Twoja K sie na Ciebie obrazi :P

 

http://www.euroncap.com/carsearch.aspx?mak...c1-3a9055c534ca

 

Sorry ale przyklad troche kuleje. :icon_mrgreen:

w jaki sposob kuleje? wytlumacz prosze

 

Zong z jakiej planety Ty jestes ? Testy helmow sa robione, adekwatnie do sytuacji w ktorych moze znalesc sie motocyklista ( wszystkich i tak nie zasymulujesz ).

 

Moze gdyby Motocykl tlumaczyl wiecej artykolow ze zrodlowej prasy to te testy byly by i w nim zamieszczane.

 

:crossy:

Po pierwsze primo to napewno widziales(moze nawet uzywales) litere "q" "Q", rozni sie zasadniczo od litery "g" "G", zatem pojecia nie mam, czemu nie jestes w stanie od poczatku swojego istnienia na forum napisac poprawnie mojego nick'u, napisze duzymi: zonQ a nie zonG.

Po drugie primo jestem z planety Ziemia, a Ty z jakiej, skoro nie wiesz co to NCAP

Po trzecie primo testy Motocykla czy innej gazeciny, gdzie pukaja mlotkiem czy innym narzedziem i sprawdzaja czy mocno dudni w helmie, ewentualnie czy pekla skorupa, to dla mnie zadna wyrocznia. Ja pisalem o testach w stylu NCAP, rzucanie manekinem w helmie, na wszelkie przeszkody na ktore motocyklista moze napotkac.

I wreszcie przychodzi primo ultimo, ide kupic sandaly :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Cie stać to gratuluje. Nie zapominaj ze ta BMW serii 5 z 2005 stoi na Polskim rynku 85 tys. zł, gdy Lagunę z tego samego rocznika kupię za 30 tysięcy, a jest tak samo wyposażona i jak widać jest równie bezpieczna.

 

Sam widzisz jak ciezko porownac te dwie fury, W zalaczonym linku jest test modelu 3 i ma 5 gwiazdek. Co ma synonim BMW do uzytkownika czy bezpieczenstwa. To, ze jezdza dresy, ok tylko jakimi modelami ? Zreszta ten kto patrzy na swiat tymi kategoriami ma inne problemy...

 

W zalaczonym linku Wikipedi jest wzmianka wlasnie o Renault' robione wylacznie pod kryteria tego i tylko tego testu. Nie znaczy to wcale, ze to auto jest bezpieczne w kazdej czy w wiekszosci sytuacji czy wypadkow .

Niedawno, nie znam daty i nie chce mi sie szukac.

 

Podajesz cos co slyszales, nie neguje, ze to nieprawda. Na dzien dzisiejszy nie znane mi sa pozytywne testyjakiegokolwiek pojazdu z Chin a troche sie tym interesuje :icon_mrgreen:

tak mowilem o motocyklu...

 

rozwin prosze, co ma pieszy do objektywnosci testu?

 

No sam piszesz o tej instytucji i nie wiesz ? Sa trzy kryteria testu

 

1. Bezpieczenstwo

2. bezpieczenstwo dzieci

3. bezpieczenstwo pieszych

 

Szczerze mowiec sam najpierw napisalem a pozniej dokladniej sprawdzilem, kazdy z trzech jest niezalezny.

To znaczy jak?

 

skad wiesz ktory model laguny porownuje(gwoli informacji dwie ostatnie generacje laguny dostaly 5 gwiazdek)? model BMW 5 z roku 2004 to najswiezszy model, cos slabo sie rozeznajesz w rodzimej marce,

 

No w tescie jest przeciez czarno na bialym. He, he, jak to ten czas szybko leci.

 

Po drugie primo

Po trzecie primo

 

a ja myslalem, ze mowi sie secundo, tercio :icon_mrgreen:

 

Osobiscie jest mi obojetne czy to, czy inne auto wygralo test, Gdybym mial kupic lagune na full wypasie a BMW 5 gola jak beben to wybralbym napewno BMW. Cena bylaby porownywalna.

 

Adam, nie pisz prosze, jakbym nie znal polskich realiow, bo jest to powiedzmy sobie smieszne.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...