Mario Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Niestety, nie jeździłem osobiście nigdy na RMX250, więc nie jestem w stanie Ci rzetelnie doradzić. moim ostatnim (niestety) motocyklem był właśnie RMX 250 i jak dla mnie była to moc prawie nie do opanowania :oops: Nie jestem zbyt doświadczonym motocyklistą (poprzednio Supercity - raczej do zabawy i GPZ 400R) - a zwłaszcza brakuje mi obycia ze sprzętami typowo terenowymi. RMX-a kupiłem z ambitnym zamiarem nauki "mieszania" w błocie ale dość szybko okazało się, że po prostu brakuje mi kondycji ...Kiedyś czytałem gdzieś w internecie, że RMX jest tylko nieznacznie zmodyfikowany względem typowego crossa RM i zapewniam Was, że zarówno w dolnym jak i górnym zakresie obrotów mocy mu nie brakowało - a w jeździe enduro dużo ważniejsza od mocy max jest elastyczność. Przeciskając się między drzewami wystarczyło lekko dodać gazu a sprzęt odjeżdżał jak kopnięty w zadek bez denerwującego wycia i ciągłego uślizgu tylnego koła.Uff... pod wpływem tych wsomnień aż się rozmażyłem... Ale niestety, Life is brutal i trzeba było sprzedać Suzi aby zabrać rodzinkę na zagraniczne wyfczasy ... Pozdrawiam, Mario. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 9 Stycznia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Nawet nie wiedziałem Mario, że RMX 250 jest naprawdę tak silny. Sam jakieś 5 lat temu miałem RM125 i był to najbardziej szalony motocykl dwusuwowy na jakim dane mi było jeździć. Najlepsze jest to, że był to mój pierwszy motocykl mający służyć jako enduro. Próbowałem uprawiać nim enduro przez około pół roku i musze powiedzieć, że przez ten czas nauczyłem się więcej... ale motocrossu ;) Generalnie przejechałem jeden rajd enduro - "Karolinkę" w Gogolinie i był to mój najcięższy kondycyjnie rajd, jaki miałem okazję w życiu zaliczyć (drugim pod względem kondycji był rajd w Kwidzyniu w 2002 roku gdy po raz pierwszy jechałem na 400EXC 4T i to w dodatku musiałem docierać motocykl podczas rajdu :roll: sporo się wtedy nakombinowałem). Żeby podsumować z mojej strony dyskusję - dj moto: skoro musisz ograniczyć się do produktów japońskich, polecam jednak wybranie pojemności 250, najlepiej CRM lub RMX - będziesz miał odpowiedni dół, a skoro Mario mówi, że RMXowi nie brakuje mocy, będziesz mógł także cieszyć się odpowiednim "powerem" na torze, na podjazdach, w błocie i kopkim piachu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Uff... pod wpływem tych wsomnień aż się rozmażyłem... ... ups... oczywiście się ROZMARZYŁEM ... :oops: W ogłoszeniu na jakiejś australijskiej stronie ktoś sprzedający RMX 250 napisał:" Łyka wszelkie 4-suwy na śniadanie..."i sądzę, że miał rację - 53 KM i 107 kg masy, zawiecha SHOWA i nie ma mocnych. W moim dodatkowo założony był tłok VERTEX i usztywniony tylni wahacz - pełen wypas! Myślę, że kiedyś nadejdą jeszcze takie czasy, że 10 letnie i starsze sprzęty nie będą luksusem, na który trzeba oszczędzać miesiącami balansując na granicy rozwodu ;) i znów będę mógł śmigać po polach i lasach ... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 eee... wiadomo co wybrac WR450 a tak poważnie to ktm EXC jest super bardziej wyczynowy od crm. twardy i wogle a moce są porównywalne EXC- 37 CRM - 36 chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 10 Stycznia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 Mario, a to na pewno był RMX (lampy itd), a nie RM250? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 eee... wiadomo co wybrac WR450 a tak poważnie to ktm EXC jest super bardziej wyczynowy od crm. twardy i wogle a moce są porównywalne EXC- 37 CRM - 36 chyba. po za mocą w endurakach bardzo ważne jest zawieszenie, a to Ktm ma naprawdę super 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 NO nie wiem co bym wybral.Oba motorki mają tyle samo mocy 15 koni. Ale chyba bym wziol CRM bo ma elektryczny rozrusznik i jest tańsza o 1000 euro.Wadą CRM jest to, ze rozrusznik dodaje troche kilogramow, crm wazy 130 kg (exe 100 kg) oraz chłodzenie powietrzem. ALe za to CRM nadrabia zawieszeniem i tym ze ma tańsze części co w 2 Absolutnie wszystko na odwrot. CRM ma cale 27KM i napewno mozna ja jeszcze odblokowac :twisted: Ciekawe spostrzezenie z tym rozrusznikiem zwazywszy na fakt ,ze dzis musialem sie niezle nakopac zeby odpalic swoj motorek,naprawde marzylem o rozruszniku ;) Motocykl w stanie suchym wazy 118kg z plynami itp. 130kg . Oczywiscie jest chlodzony ciecza a nie powietrzem. Nie wyobrazam sobie tak malej a jednoczesnie wysilonej jednostki napedowej chlodzonej powietrzem :/ Z tym zawieszeniem to naprawde nie powiem bo poprostu nie wiem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 Absolutnie wszystko na odwrot. CRM ma cale 27KM i napewno mozna ja jeszcze odblokowac Ciekawe spostrzezenie z tym rozrusznikiem zwazywszy na fakt ,ze dzis musialem sie niezle nakopac zeby odpalic swoj motorek,naprawde marzylem o rozruszniku Motocykl w stanie suchym wazy 118kg z plynami itp. 130kg . Oczywiscie jest chlodzony ciecza a nie powietrzem. Nie wyobrazam sobie tak malej a jednoczesnie wysilonej jednostki napedowej chlodzonej powietrzem :/ Z tym zawieszeniem to naprawde nie powiem bo poprostu nie wiem Leistung 15.00 PS Motor 2 Takt Motorbauart 1 Zyl. Gassteuerung Membrane Gangzahl 6 Sek.antrieb Kette Rahmenbauart Stahlrohr Leergewicht 130.00 Kg Starter Elektro Tankinhalt 9.50 l To dane ze stronki poswieconej 125 cc. CZy mozliwe ze to jakaś inna wersja?.Mialem jeszcze poszukać zdjęcia cylindra,ale nie moge znaleśc, ale dobrze pamiętam ze byl uzebrowany. Cholera wiePozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 10 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 Troche oszukuja w tych danych. Faktycznie jest wersja zdlawiona,ale napewno nie ma chlodzenia powietrzem i rozrusznika. Zapraszam do zapoznania sie z danymi z pdf:http://www.honda.neostrada.pl/1998_CRM125R.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 10 Stycznia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2004 Zarówno CR jak i CRM są chłodzone cieczą - na pewno od 1985 roku, co było wcześnie, trudno mi teraz powiedzieć. Co do zawieszenia w Hondzie - Honda ma swój patent czyli ProLink, dość skuteczne, ale niestety skomplikowane zawieszenie co oznacza, że w przypadku regeneracji pojawiają się spore koszty. KTM rozwiązał sprawę inaczej i wymyślił patent w postaci PDS - jest to specjalny przegub, kosztujący około 180 zł. Przyjmuje on na siebię rolę wszystkich dźwigni, łożysk itd. co oznacza, że remont zawieszenia (oczywiście w formie konserwacji, a nie generalnej naprawy), kończy się na wymianie podzespołu za 180 zł. Genialnie proste i tanie rozwiązanie. Co do zawieszeń Yamahy i KTMa. Otóż od czasu, gdy pojawiła się nowa Yamaha WR zawodnicy naprawdę dobrze skaczący, czyli powyżej 20 metrów, stawiają ten motocykl znacznie wyżej niż serię EXC KTMa. Ale czy może być inaczej, skoro Ohlins, a więc najlepszy producent zawieszeń na świecie jest własnością Yamahy? Z kolei do KTMa należy równie dobra, z olbrzymimi doświadczeniami i niesamowitą historią w wyczynowym sporcie - duńska firma WP (dawniej White Power, ale zmienili nazwę, domyślam się, że z powodu skojarzeń ;) ) Także WR ma na pewno lepsze zawieszenie niż EXC, oczywiście mówię o seryjnych produktach, bo po zmianach tuningowych różnice praktycznie się zacierają i oba motocykle sa pod tym zwględem bardzo podobne. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 rmx to chyba jest maxymalnie 125to raczej rm było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 11 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 rmx to chyba jest maxymalnie 125to raczej rm było z tego co wiem to w Japonii były też pojemności 250 rmx-a :roll: ale nie jestem pewien czy były sprzedawane w europie :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 11 Stycznia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 RMX250 w Europie a nawet Polsce również był, nie ma dwóch zdań. Produkują to moto od 1989 roku i produkowali nawet w 2003 roku (mówię o wersjach 2T). Tylko pytanie, czy Mario miał RXM czy RM, bo moc jaką opisuje nie za bardzo mi pasuje do RMXa. Fotki różnych RMX250 w załącznikach. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 Co do zawieszenia w Hondzie - Honda ma swój patent czyli ProLink, dość skuteczne, ale niestety skomplikowane zawieszenie co oznacza, że w przypadku regeneracji pojawiają się spore koszty. KTM rozwiązał sprawę inaczej i wymyślił patent w postaci PDS - jest to specjalny przegub, kosztujący około 180 zł. Przyjmuje on na siebię rolę wszystkich dźwigni, łożysk itdA Yamah WR jak ma rozwiązane tylne zawieszenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 A Yamah WR jak ma rozwiązane tylne zawieszenie? chyba jest to tradycyjny centralny amortyzator :roll: nie słyszałem jeszcze żeby Yamaha miała jakieś specjalne patenty w tylnym zawieszeniu... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.