Skocz do zawartości

KTM 125 EXC kontra CRM125 i inne japońskie setki enduro


Rekomendowane odpowiedzi

chyba jest to tradycyjny centralny amortyzator nie słyszałem jeszcze żeby Yamaha miała jakieś specjalne patenty w tylnym zawieszeniu...

Kiedys byl monoshock i monocross i teraz tez cos jest ale nie pamiętam nazwy.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario, a to na pewno był RMX (lampy itd), a nie RM250?

pzdr

 

... na pewno,

miał lampę, kierunki i prędkościomierz.

 

Co do mocy max i wagi - to dane wyczytałem w katalogach.

Niestety nie mogłem go zarejestrować - miałem tylko umowę i dokument odprawy celnej, bez f-ry zakupu :cry:

Zresztą używałem gp tylko rekreacyjnie - na działce, chociaż kiedyś miałem spotkanie I-go stopnia z "niebieskimi" - ale chyba zgłupieli widząc żółtego wyjca bez tablic (ale przynajmniej z lampą) i dali mi spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jest to tradycyjny centralny amortyzator nie słyszałem jeszcze żeby Yamaha miała jakieś specjalne patenty w tylnym zawieszeniu...

Kiedys byl monoshock i monocross i teraz tez cos jest ale nie pamiętam nazwy.

Pozdro

 

ma ktoś więcej info na temat tych rozwiązan u Yamahy :?: :roll: jestem ciekawy na czym to polega, bo nie zauwazyłem np. w Wr-kach jakiś skomplikowanych zawieszeń :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Panowie - od połowy lat 80-tych większość crossówek i wyczynowych enduro (a nieco później wszystkie motocykle terenowe) mają w ten sam sposób rozwiązane zawieszenie tylne - czyli centralny amortyzator (do tego odpowiedniej twardości sprężyna plus puszka gazowa wspomagająca funkcjonowanie amortyzatora). Pod tym względem przez niemal 20 lat nie ma żadnych różnic między producentami zarówno japońskimi, jak i europejskimi.

Różnice, o którym mówiłem wcześniej, wynikają ze sposobu mocowania amortyzatora do wahacza. Tutaj producenci kombinują - od skomplikowanego rozwiązania ProLink w Hondzie po maksymalnie uproszczone mocowanie PDS. Także Yamah korzysta ze swojego sposobu mocowania amortyzatora do wahacza, jest to system poprzez dźwigni umożliwiający współpracę amortyzatora z wahaczem (nazwa monoshock była chyba stosowana w latach 80-tych, potem monocross, teraz po prostu chyba mówią shock absorber). Generalnie te systemy nie dotyczą tylko motocykli terenowych, ale wszystkich, w których tylne zawieszenie opiera się o centarlny element tłumiący.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:  

Mario, a to na pewno był RMX (lampy itd), a nie RM250?  

pzdr  

 

 

... na pewno,  

miał lampę, kierunki i prędkościomierz.  

 

Co do mocy max i wagi - to dane wyczytałem w katalogach.  

 

 

... a oto zdjęcie mojego "szatana" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A moze HM  CRE 125. umnie sa  takie 2. chodza identycznie jak cr 125 i tyle ze maja swiatła, tylko ze HM produkowane sa chyba we włoszech ale nie jestem pewnien

 

HM :?: Honda motors, czy jakoś tak ;) To naprawdę słabo stoi z częściami zamiennymi :? słyszałem, że już lepiej dostępne cześci są do Tm-ów.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A moze HM  CRE 125. umnie sa  takie 2. chodza identycznie jak cr 125 i tyle ze maja swiatła, tylko ze HM produkowane sa chyba we włoszech ale nie jestem pewnien

 

Chyba pomyliłeś z TM. Owszem, włoski motocykl. Imporotwał je na Polskę poznański dealer - kompletny niewypał. Oficjalnie ściągnął 2 motocykle, z czego nie sprzedał żadnego i sam na nich jeździł w zawodach enduro.

Lepiej zapomnieć i kupić coś, do czego na części nie będzie się czekać 2 miesiące.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi sie nie pomyliło u mnie na osiedłu są takie dwie 50cm i jedna 125 (były 2 ale jedna gdzies sprzedana)

HM to taka włoska honda. W rajdach enduro duzo ich było tyle ze wiekszosc to 50 cm. Dziwie sie ze o tym nie wiedziałes albo poprostu nie skojarzyłes. oto link do strony Hm http://www.hmmoto.it/

Na wszelki wypadek wysłałem Ci 2 fotki na meila zebys skojarzył. Z czesciami tez nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj ludziska ale bzdury gadacie:) po co to mówić jak sie niewie i mieszać w głowach początkującym:) HM cre to jest wyczynowy model tak jakby aprili rx, ma ten sam silnik minarelli lecz sportowe przełożenia i w sumie reszta to to samo, motocykl jest odchudzony waży ok 75-80kg a aprilia ok 90 jakos tak, dlatego w mp enduro jest duzo hm bo są mocne i lekkie, w klasie 50 są chyba najmocniejsze, jest to moze i tak jakby honda produkowana we włoszech, coś w tym stylu, hm robi także 125 i większe ale w polsce są mało popularne, np honda cr enduro to hm 125 cre, dopiero od roku 2004 lub 2003 honda robi cre 125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduroman. Co do HM 50 to sie z tobą zgodze, maja ten sam silnik co w aprlili rx, ale 125 to honda.

ponizej zdjecie HM 125 CRE z 96 roku porównajciue sobie z tym samym rocznikiem hondy

a tak swoją drogą to zatracilismy wontek postu. Jak bym miał duzo kasy to znaczy min 10tys to kupiłbym KTM

EXC ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduroman. Co do HM 50 to sie z tobą zgodze, maja ten sam silnik co w aprlili rx, ale 125 to honda.

ponizej zdjecie HM 125 CRE z 96 roku porównajciue sobie z tym samym rocznikiem hondy

a tak swoją drogą to zatracilismy wontek postu. Jak bym miał duzo kasy to znaczy min 10tys to kupiłbym KTM

EXC  ;)

 

gdybym dysponował większą kasą to rozejrzałbym sie między wr-ką, a exc racing. 4T mimo mniejszej mocy od 2T mają przewagę 8) tylko niestety zarówno części jak i same motocykle są droższe :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...