-
Postów
4826 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Ostatnia wygrana rafael w dniu 12 Września 2011
Użytkownicy przyznają rafael punkty reputacji!
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Małopolska
Osobiste
-
Motocykl
Ducati Monster 821
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia rafael
MOTOCYKLISTA - nocny jeździec (37/46)
18
Reputacja
-
Mocniejszy naked z silnikiem V2
rafael odpowiedział(a) na Zator temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Panie kochany, ja na tym forum byłem chyba ostatnio ponad 10 lat temu , nawet hasła pozapominałem dopiero Dominik z pomocą przyszedł 😅 Offroad w duszy i sercu gra, motocykle naprawiam sobie już tylko od czasu do czasu hobbystycznie, ale warsztat z narzędziami został. Ostatnie lata co prawda na ulicy spędziłem, i raczej Stukata nie sprzedam, ale jak dobrze pójdzie to w po zimie postawie w garażu jakieś hard enduro, bo chęci żeby wrócić do jazdy w terenie przybierają od jakichś 2-3 lat na sile, i nie da się kupna enduro odkładać w nieskończoność 😀 -
Mocniejszy naked z silnikiem V2
rafael odpowiedział(a) na Zator temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
A coś więcej możesz powiedzieć? -
Mocniejszy naked z silnikiem V2
rafael odpowiedział(a) na Zator temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Niestety dużo ludzi boi się Ducati bo coś tam słyszeli, bo znajomy znajomego ma itd itd. A prawda jest taka jak piszesz wyżej, a ceny częsci też łatwo można sprawdzić. Z drugiej strony fajnie bo mniej ludzi kupuje, więc jest się bardziej oryginalnym. Ja po kilku japoniach kupiłem Monstera 821 i nie żałuje, bo żaden wczesniej nie dawał takiej frajdy i emocji. -
Nowe FZ8N czy Kawa Z750?!
rafael odpowiedział(a) na Paweł Michalak temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Żeby rozwiać wątpliwości 😁 Zrezygnowałem z Japonii a na garaż wjechał Ducati Monster 821 i zakochałem się w Italii od pierwszego kilometra ❤️ Moto po jednym właścicielu z Polskiego salonu z małym przebiegiem. Uważam po kilku jazdach że był wart każdej złotówki. W takim razie witam wszystkich Dukatystów z tego forum ! 🙋 -
Yzf 250 2016 kopcenie przy dodawaniu gazu
rafael odpowiedział(a) na Hubter temat w Mechanika Motocykli 2T
Można sprawdzić jaki kolor ma świeca zapłonowa po wykręceniu, to może być dobra informacja odnośnie spalania (ubogo/bogato) lub pobierania ewentualnego oleju -
Zawsze można podjechać na stację, pogadać z diagnostą żeby za jakąś tam opłatą przeglądnął moto pod kątem badania technicznego, ewentualnie powiedział/zapisał co trzeba zrobić żeby badanie przeszedł. Mowa tu o wizycie na sprawdzenie. Jeśli diagnosta pobierze już dane z CEP a później zapisze badanie z wynikiem negatywnym to niestety "stare" badanie traci ważność, i motocykl zostaje z negatywem, więc jeździć nie bardzo można. Jest później 14 dni na badanie poprawkowe, i zostanie pobrana tylko opłata za poszczególne usterki, pod warunkiem że do tych 14 dni wrócisz na tą stację na której poszedł "negatyw".
-
Nowe FZ8N czy Kawa Z750?!
rafael odpowiedział(a) na Paweł Michalak temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Zacznę od dzień dobry, bo mimo że nowy nie jestem to na forum nie było mnie z 10 lat. Wspomnienia i sentymenty zostawmy na boku, i przejdźmy do rzeczy. Ostatnie dwa sezony przelatałem na FZ6N, wcześniej hornet i tego typu "sześćsetki" ale na FZ-kę trafił się kupiec i poszła w dal. Szukam jakiegoś golasa w okolicach 20-22 tyś zł, żeby zastąpił godnie FZ którą bardzo dobrze wspominam. Żona lubi nieraz ze mną wskoczyć na moto, ale to trasy na zasadzie 200-300km max. Właśnie fakt plecaczka skłania mnie do szukania czegoś mocniejszego, i z lepszym zawiasem niż FZ6. Gdyby nie plecak to brałbym street tripla bez gadania, ale jednak chce stworzyć choć minimalnie komfortowe warunki drugiej połówce. Nastawiłem się na FZ1 ale szukam i ciężko z golasami, mały wybór... Myślałem chwilę o FZ8 ale z tego co czytam to raczej bez szału w stosunku do FZ6. Brałem nawet pod uwagę żeby kupić "ósemkę " i wymienić tylny amor, ale nie wiem czy podejdzie od FZ1. Śmiga ktoś z was na FZ8 w dwie osoby że potwierdzić moje przypuszczenia że to będzie miękka klucha? Jak ma się do niego FZ jedynka? , bo jednak regulację zawieszenia ma, o mocy i momencie to nie wspomnę bo to jasne. Podpowiedzcie coś bo bije się z myślami, czy iść na łatwiznę i znaleźć FZ8 czy wyczekać i kupić jednak jedynkę... Raz że ceny ósemek niższe, można znaleźć za tą kasę 13-14 rok nawet, a dwa że golasów jest więcej niż FZ1. Trochę się sam popędzam bo sezon zaraz zrobi się w pełni, a jednak nie jestem przyzwyczajony do życia bez motocykla 😄 -
Kilka pytań przed kupnem KTM LC4 400
rafael odpowiedział(a) na [email protected] temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Pływak w dół, zgadza się. A do klekotu silnika sie przyzwyczaj, no chyba że zacznie walić korba, wtedy juz nie ma przelewek. Pozdro -
DR 350 dusi na wysokich obrotach
rafael odpowiedział(a) na Maciejo temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Jak masz możliwość to podmień moduł zapłonowy. -
Na Lemforder można zrobić 80-100 tyś bez problemu jak jeździ się z głową. Silnik jest dobra jednostką i 300 tyś nie robi na nim wrażenia jeśli chodzi o mechanikę. Wiadomo że padnieta turbosprężarka może się trafić w kazdym dieslu, to jest element powiedziałbym "eksploatacyjny". Skrzynia lepsza 6 biegów, miałem dwie na 5 i dwie na 6, jak dla mnie lepiej sie jezdzi na tej drugiej. Dwu masa również może się skończyć w każdym innym dieslu, więc przede wszystkim warto zrobić prawidłowe oględziny przed kupnem, co dla osoby w temacie nie będzie trudne. Moja rada to nie patrzenie na licznik tylko ocenianie realnego stanu samochodu. Dobrze gdyby silnik jeździł na 5W 30 i miał tankowane dobre paliwo. Zabezpieczenie antykorozyjne na 5 z plusem. Jeśli jezdzisz gdzieś w góry lub lubisz poszaleć w zimie to szukaj quattro. Spalanie wzrośnie o średnio 1L ale prowadzenie w zimie nieporównywalne. Napęd sam w sobie jest prawie bezobsługowy, i raczej nie ma się co martwić o jego uszkodzenie. Model B7 z 2.0 lepiej omijaj, chyba że kupisz z przebiegiem poniżej 100tyś, co oczywiście będzie maga trudne. W B7 masz jeszcze silnik 1,9 PD taki jak w B6, tyle że 116KM, ale po chipie na 140-145 jezdzi wyśmienicie. Jedyny minus że z tym motorem nie występuje quattro. to chyba tyle z ogólnych rzeczy, jeśli chcesz coś więcej wiedzieć to pytaj. Pozdro
-
jaki wybrac 250 2t?
rafael odpowiedział(a) na Bercik89 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Husqvarna WR 360 albo EXC 380 , mocne bestie. W sumie to nie soft, ale najmocniejsze :D tłoka nie trzeba co chwile wymieniać :D -
Klątwa parujących okularów
rafael odpowiedział(a) na kfazimotor temat w Co, jak i gdzie kupić - dla motocyklisty
Na wiosnę miałem w planie wymienić cały asortyment okularnika... Planowałem zakupić nowe okulary na co dzień, nowa oprawka + szkła, czyli jakieś 500-700zł, miałem zakupić przeciwsłoneczne ze szkłami korekcyjnymi, i sportowe na motor... ale pierwsze co zrobię to testy na soczewki...- 22 odpowiedzi
-
jaki wybrac 250 2t?
rafael odpowiedział(a) na Bercik89 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Dziwne na prawdę,mój miał spory przeskok mocy, i wtedy właśnie koło wędrowało w góre, tyle że siedział tam tuningowy wydech kompletny fmf i membrany v-force 3 . Ale żeby to aż taki wpływ miało... -
jaki wybrac 250 2t?
rafael odpowiedział(a) na Bercik89 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
To coś kiepskie to EC 300 miałes okazje poznać, bo moje szło na koło na każdym biegu, i sztuka było do 4 biegu utrzymać koło na ziemi... a był to prawie nowy i nie grzebany od nowości sprzęt. Co do husqvarny to po roczniku 2000 2T sa tak samo dobre jak te po 2007, może chodziło ci o 610 4T... -
Klątwa parujących okularów
rafael odpowiedział(a) na kfazimotor temat w Co, jak i gdzie kupić - dla motocyklisty
A miał ktoś do czynienia z oprawkami "sportowymi" takie malutkie na pasku gumowym. Podobno maja jakiś system że nie parują . Jak to sie ma do rzeczywistości ?Jak w terenie albo na torze, to nie mam czasu odchylać gogli. Musze znalesc rozwiązanie które nie będzie mi przeszkadzało w jezdzie, oczywiście jeśli przystanę na dłuzszą chwile to mogę sciągnąć gogle żeby powietrze sobie recyrkulacje zrobiło, ale w czasie jazdy nie ma mowy... A i jeszcze jedno. Jest możliwość nosić przez tydzień okulary,a na czas jazdy, czyli jakieś 5-6 godzin dziennie w weekendy soczewki? Jak to się ma?- 22 odpowiedzi