Skocz do zawartości

[email protected]

Forumowicze
  • Postów

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O [email protected]

  • Urodziny 10/08/1988

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Żywiec/okolice

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia [email protected]

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Samą kwestię zakupu bym pominął ponieważ moto wziąłem w rozliczeniu za niewypłacalność klienta. Facet chyba nie do końca wiedział co ma, bo KTM przeszedł do mnie za równowartość 2000zł. Wydaje mi się ze za ktm na chodzie, gdzie jeśli chodzi o ramę itp. to nigdzie żadnego luzu, nawet klocki hamulcowe są dobre to dobra cena. Jedynie opona z przodu pęka ze starości. Czytałem że 3 ząbki zapasu na napinaczu to powoli zbliżająca się wymiana tzn. np. do końca tego sezonu jeszcze polata ale przez zimę wymiana. Od góry wg mnie bez rozpinania łańcucha nie zobaczę nic, przynajmniej ja nic nie widziałem. :) Nie wiem jak pod pokrywą sprzęgła bedzie, może ktoś się wypowie. Ciekaw jestem czy przez otwór napinacza zobaczę jakieś onaki zużycia?
  2. "Nitomen" moja lc 4 chodzi podobnie jak ta z Twojego filmu, nie ma napewno takiego metalicznego stukania jak w tej Xr-rze. Na moim filmie stukanie może wydawać się w porównaniu do siły dzwięku wydechu, głośniejsze niż w rzeczywistości ponieważ podczas nagrywania filmu miałem zalozone 2 swetry na tłumik żeby było słychać o co mi chodzi. :) Na spokojnie sprecyzowałem troche źródło dźwięku. Moim zdzniem dochodzi on z łańcucha rozrządu, na wysokośći napinacza. Możliwe że poprostu skończyły sie ślizgi łańcucha i klepie on teraz po cylindrze? Powinienem chyba wówczas znaleźć opiłki w oleju, poza tym napinacz byłby pewnie wysunięty do końca. Chyba że łańcuch jest nowy i z niezużytumi ślizgami miałby np. jeszcze 8-10 ząbków regulacji.
  3. No właśnie, jak poznać czy to luz na korbie? Są jakieś charakterystyczne objawy zużytej korby/ luzu na korbie? Nic mi na logike poza stukaniem w silniku do głowy nie przychodzi.
  4. Temat biegów załatwiony, wystarczylo poświęcić troche czasu na regulacje sprzęgła (kończy sie już chyba). Gasnący silnik był efektem syfu na filtrze powietrza i syfie w gazniku. Wyczyściłem jedno i drugie, wstępnie wyreguowałem. Silnik chodzi i pali o niebo lepiej. Ogólnie moto jest troche nie dopieszczony i kompletnie rozregulowany. Troche zalewa go po postoju ale zauważyłem ze jesli 30 sek. przed zgaszeniem silnika zakręce kranik i wypalę troche paliwa z komory pływaka to problem znika i po postoju pali od strzała. Czy dobrze wnioskuję ze trzeba obniżyć poziom paliwa w komorze opuszczając pływak w dół? Zaworek w gazniku jest szczelny. Co do stukania to jednak pokusze się dla świętego spokoju o sciągnięcie kapy od sprzęgła, zresztą i tak musze wymienić olej a przy okazji zobaczę w jakim stanie są tarcze sprzęgłowe.
  5. No to mnie uspokoiłeś troszke bo szykowałem się na rozbiórkę motoru. Spuszczę olej i zobaczę co tam słychać, zresztą i tak miałem to robić jako profilaktyke po kupnie nowego sprzętu. Wiem, że zadam głupie pytanie i 1000 razy pewno wałkowane ale przy wymianie oleju: Odkręcam spływ i spuszczam olej z silnika ( czy z ramy trzeba robić to osobno? Wymieniam filtr na nowy (za silnikiem w metalowej obudowie) Czyszczę mikrofiltr ten od spodu silnika (czy jakies jeszcze filtry sitka są, mam mały obieg bez filtra z przodu) Zalewam nowy olej, ilości juz sobie znajdę w serwisówce: ) I traz najważniejsze jak poprawnie odpowietrzyc układ smarowania, chodzi mi głównie o ramę bo takiego sposobu smarowania jeszcze nie obsługiwałem: )
  6. Witam, od niedawna posiadam motocykl jak wyżej. Po którejś z kolei ok 10 kilometrowej trasie przez las, cos zaczeło cykać/stukać w silniku. Poniżej link do filmu. Stukanie wg mnie dochodzi z okolic łańcucha rozrządu, ewentualnie zaworów(ciężko sprecyzować). Napinacz ma jeszcze 3 zabki w zapasie, luzy zaworowe sprawdzone, nie jestem pewny czy ustawione zostały idealnie ale raczej bym je wykluczył bo przeciez same podczas jazdy by się nie przestawiły. Sciągnąłem również dekiel zaworów i tam też wszystko wygląda w porządku. Mam wrażenie ze troche zbyt mocno się grzeje, ale kolor płynu prawidłowy, ciśnienie ok, chłodnice całe gorące wiec obieg płynu jest. Po wciśnięciu sprzęgła nie ma róznicy. Silnik mam moc, nie kopci, pali dobrze. Jakieś propozycje? Może by dekiel sprzęgła w nastepnej kolejności zrzucić i przy okazji obejrzec stan spuszczonego oleju? https://www.youtube.com/watch?v=8CsnRl49Gmk&feature=youtu.be
  7. To mój pierwszy temat na tym forum, więc na wstępie witam wszystkich serdecznie! Jak w temacie, w niedługim czasie stanę się posiadaczem takiej czterysetki. Nie jest to co prawda mój przemyślany wybór, lecz motocykl otrzymam w rozliczeniu w zamian za nie wypłacalność klienta. Sprzęt jest z `96 roku, wersja jak na foto : Szperałem sporo w internecie ale na temat 400 mało informacji można znaleźć Mam kilka pytań i problemów odnośnie takiego LC4 400. 1.Poza standardowym określeniem stanu technicznego jak w każdym moto, prosiłbym o jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy tym konkretnym modelu? 2. Czy to prawda że, 400 to tak naprawdę 620 tylko ma "mniejszą" górę silnika? Chodzi o części. 3.Podczas jazdy zauważyłem że,biegi wchodzą dosyć opornie szczególnie do góry. Nic nie zgrzyta, nic nie chrupie, biegi nie wyskakują tylko ciężko wchodzą. Dużo lżej wbić bieg kiedy na wciśniętym sprzęgle prze gazuje jakbym redukował bieg. Sprzęgło dobrze pracuje, nie ślizga ani nie "ciągnie". Wiem ze cross to nie samochód ale na innych tego typu sprzętach na których jeździłem (głównie 125 2T) nie miałem tego problemu. Czy to zwiastuje jakąś poważniejszą awarie? 4.Silnik gaśnie na wolnych obrotach. Zastanawiam się czy to tylko kwestia regulacji (gaźnik Delorto)? Moto pali od strzała na zimnym jak i na ciepłym silniku, nie kopci, zawory tez nie klepią. Świeca podobno wymieniana niedawno. 5. Przeglądając zdjęcia w necie zauważyłem ze jest tam jakiś inny tłumik niż ten fabryczny. Wydech tez z jakiegoś KTM`a z napisem "KTM SXC Competition" Czy niewłaściwy wydech może jakoś bardzo negatywnie wpłynąć na silnik i jego osiągi? Pytam bo jak na te fabryczne 40KM wydawało mi się że, powinien mieć lepszego kopa. Może to tylko złudzenie bo, nie potrafię wykorzystać potencjału silnika 4T dlatego że, jeździłem tylko na wyczynowych 2T i głównie mocy "szukałem" na wysokich obrotach. Ale fakt z trójki wstawał mi na koło mimo że tego nie chciałem. Za wszystkie wskazówki i odpowiedzi z góry dzięki!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...