-
Postów
1275 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
68
Ostatnia wygrana Piasek80 w dniu 28 Marca
Użytkownicy przyznają Piasek80 punkty reputacji!
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
CRA
Osobiste
-
Motocykl
Yamaha XJ600 51J `90r
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Piasek80

MOTONITA - leżący na baku (26/46)
331
Reputacja
-
Da się.
-
125 na kręcenie się po mieście
Piasek80 odpowiedział(a) na Szelki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
125 w klasycznej skrzyni są przezabawne. Nieraz przyjdzie ruszyć z pod świateł, ja w aucie, obok ktoś jakimś "ścigaczem 125cm3. Spokojnie się rusza, kiedy ja przepinam z 1 na 2 on już 4-5 zmienia 🙂 Podobnie Vespa: 50cm3 i 300cm3, Przeciętny widz nie odróżni. -
125 na kręcenie się po mieście
Piasek80 odpowiedział(a) na Szelki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Tyle że maxi to już jednak nie to samo. Kumpel ma Hondę PCX 125 - to już jest jednak gabaryt pełnoprawnego motocykla 600cm3 - mimo iż ma ledwie 125. Chyba nawet dłuższa niż moja Yamaha, na pewno znacznie szersza - bo to konstrukcyjnie przygotowane (pewnie) pod dużo większy silnik jaki w takie maxi skutery potrafi być kładziony. Jak Burgman - był 125 a był i 650cm3 W przypadku Vespy o której wspominałem różnice są na prawdę kosmetyczne że ktoś kto się nie zna - dobrze - na tych pierdzikach nie rozpozna czy to 50cm2 czy 125cm3 https://www.1000ps.com/pl-pl/porownanie/52512/vespa-lx-50-2t-2013-vs-vespa-gts-125-iget-2021 -
125 na kręcenie się po mieście
Piasek80 odpowiedział(a) na Szelki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Kumpel 4 lata upala po Poznaniu starą Vespę 125. Człowiek który w życiu nie miał żadnej styczności z moto. Dzisiaj, w 20-25min jest w stanie przebić się na drugi koniec miasta w godzinach szczytu. Autem, stałby już 400m od wyjazdu z domu. Na dodatek: wszystkie parkingi buforowe mają węższe szlabany - specjalnie dla rowerów (i skuterków) także wjeżdżasz na każdy i wyjeżdżasz darmo. Podobnie parkowanie w centrum - skuter jest na tyle krótki że parkujesz go albo pomiędzy zaparkowanymi równolegle do chodnika samochodami albo na chodniku - wzdłóż - jak rower. Wszyscy tak parkują. Na dodatek te małe brzdące ciężko odróżnić 125 od 50tki. Nigdy w życiu nie dostał żadnego mandatu czy chociażby reprymendy od jakiejś ochrony parkingu czy Straży Miejskiej itp. -
Piasek80 obserwuje zawartość Dakar 2025 - ktoś to jeszcze ogląda ? , 125 na kręcenie się po mieście , Koniec " Grüne Hölle " - Nürburgring i 5 innych
-
125 na kręcenie się po mieście
Piasek80 odpowiedział(a) na Szelki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Kolejny co chce sobie zrobić krzywdę za własne pieniądze. Skuter, kup sobie dobry skuter, z wysoką szybą itp. W 125cm3 można przebierać jak w ulęgałkach. Poręczność roweru a jak trzeba obwodnicą pociągnąć 9 dych to też nie wymięka. -
Pierwszy NAKED w litrze.
Piasek80 odpowiedział(a) na HARPAGAN temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Tylko z importem indywidualnym nówki sztuki są podobno jakieś problemy. Coś mi się gdzieś o uszy obiło, jakieś normy spalin ??? -
Kolejne decyzje będą ograniczać auta. Za 2 lata wjazd tylko dla elektryków, za kolejne 2 będziesz mógł sobie kupić kolorową kredę i namalować nią tęczę na asfalcie. W planach również utworzenie akademii przyklejania się do jezdni.
-
Z drugiej mańki: widziałem przykład Renault (Scenic II) z 1.5DCI pod maską który w 10 miesięcy zrobił 110 tys km bez wymiany oleju. Działał. W dzisiejszych cieżarówkach normą jest że na pierwszą wymianę oleju* zajeżdża się po 200 tys km dopiero *a to żadna wymiana. Podpinają specjalną maszynę filtrującą która ciągnie z silnika czarny jak smoła mazut, przepuszcza to przez jakieś 2 filtry i pompuje z powrotem w silnik w kolorze już takiej mocnej herbaty. Wymieniają 2 wkłady filtrujące oleju silnikowego na nowe i dolewają jakieś tam brakujące 4-5L oleju - już świeżego. I tyle. Kolejne 200 tys km można tyrać.
-
Pierwszy NAKED w litrze.
Piasek80 odpowiedział(a) na HARPAGAN temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
W takim budżecie to już w salonowych nówkach przebierać możesz. Jeden z klasyków: CB 1000 https://www.honda.pl/motorcycles/range/street/cb1000r/specifications.html chcą niby 59 ale za 55 też sprzedadzą a i pewnie jeszcze od tego na porządny kask wyszarpiesz o - proszę bardzo https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-cb-1000r-2024r-od-reki-ID6GIZsD.html Podobnie Suzuki GSX1000 https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/suzuki-gsx-1000-suzuki-gsx-s1000-salon-suzuki-krakow-ID6FmYzl.html Hornet dychę tańszy https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-cb-honda-cb1000-hornet-ID6GPfcX.html i `25 rok -
jaki płyn do chłodnicy na dolewkę?
Piasek80 odpowiedział(a) na forest89 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Zajrzyj do dokumentacji jak i czym tam się spuszcza płyn z układu chłodzenia - albo zdejmij dolny wąż - i spuść to wszystko. Zalej nowym. Będziesz miał spokój. Kup płyn dedykowany do moto (ile tam ci wejdzie w tą 125 - litr ?) bo te mają wyższą temp. wrzenia niż płyny samochodowe. Samochodowe mają 120-125*C podczas kiedy motocyklowe muszą wytrzymywać temp. rzędu 135-140*C -
Jest taka apka: Park4night (kamperowa) na której masz naniesione wszystkie okoliczne mety gdzie się można wbić na postój. Lokalizacja z opisem czy za free czy jakaś symboliczna opłata, czy jest jakaś infrastruktura sanitarna itp. Jeżeli lecicie z namiotami myślę że lepszej nie trzeba. Do tego booking i airB&B w razie załamania pogody. Ze swojej strony polecam Chioggię zamiast Venecji - dojedziesz na miejsce to się dowiesz dlaczego 🙂 - skąd kursują promy do Venecji. Także macie krajoznawczy rejsik https://www.raffaellonavigazione.com/# z wysiadką na Placu św. Marka, koło 6h na zwiedzanie tego zatłoczonego miasta i rejs powrotny do Chioggia. W Venecji sam parking dla moto kosztuje więcej niż bilet za rejs w obie strony i nosisz ze sobą cały najważniejszy motocyklowy mandżur bo jak wrócisz... to możesz mieć pilną potrzebę kupna nowego kasku na drogę powrotną. Tam w okolicy wszystko jest lepsze od Venecji. W Chioggia polecam metę Domus Clugiae https://domusclugiae.it/ - przyjemny hotelik w samym centrum starej części, z dojazdem i niewielkim własnym zamykanym parkingiem - motory zawsze się zmieszczą - oraz śniadaniem (włoskim czyli na słodko) w postaci szwedzkiego stołu w cenie. Tankować na małych stacjach zlokalizowanych przy drogach lokalnych między mieścinkami - stacje maja obsługę a paliwo do 10 eurocentów taniej na litrze niż w mieścinkach gdzie na dodatek są samoobsługowe tankomaty. Także mamy cię co prawda w dupie ale za to jest drożej 😉 A, i uważać na fotoradary bo mają tego wszędzie pełno. Każde jakieś zwężenie drogi, remont, cokolwiek, nawet na tych "17tej kategorii odśnieżania" masz niemal gwarancję że ustawili tam fotoradar walący "z tyłu" chociaż i tak nie przebijają w tej materii ojczyzny pewnego malarza akwarelisty skąd po powrocie możesz dostać pocztówkę na 200 euro. Ja dostałem 50, kumpel 200. Także ten... Fajna trasa w tamte rejony Alpe Adria aż żałowałem że nie motorem ale... kiedyś, kiedyś... 😉
-
Są kierunki LED które mają już "wbudowany" ten opornik że w starszych moto działają prawidłowo nie robiąc za stroboskop.
-
Dakar 2025 - ktoś to jeszcze ogląda ?
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Sport Motocyklowy
KTM to już brama dla Chin - żaden Dakar ich nie uratuje. -
Zlot w Soczewce k. Płocka 2025.
Piasek80 odpowiedział(a) na motorock temat w Zloty, imprezy, przejażdżki
O niedaleko. Może wpadnę "podpisać listę" -
Bo w zasadzie już się kończy ( 17go). Śledzę urywki wrzucane na YT ale generalnie jakoś bardzo marnie dzielą się tymi info. 10 min z czego połowa przegadana. O polakach cisza, w klasie ciężarówek jedno nazwisko polskiego mechanika się gdzieś tam w generalce pojawia. W motocyklach, quadach, samochodach czy Classic - nic, zero sukcesów naszych. Co do samych relacji: wcześniejszymi laty były one bardziej obszerne, pokazując pełne spektrum uczestników oraz ich zmagania: od teamów fabrycznych które jak wiadomo zawsze w czołówce, po zawodników indywidualnych jadących zazwyczaj gdzieś na końcu stawki - i tam była dopiero walka. Ze sprzętem, z przeciwnościami, z samym sobą itp. Pamietam lata temu na Eurosport szły relacje 2-3h kilka razy dziennie, wyprzedzanie, wyciąganie się, wszystko. Na koniec dnia był jakiś zlepek najciekawszych ujęć podsumowujący dzień.Dzisiejsze relacje skupiają się wyłącznie na czołówce a w tej wiadomo że tylko teamy z budżetami na poziomie PKB Polski 🙂 i 2-3 min wrzutki z Classic Dakar gdzie jedzie coś normalnego. Ujęcia "z dupy" jak naprawiają koło... Wtedy był obszerny materiał jak do tego doszło - wiadomo że najciekawszy :D. Ale gdzie reszta uczestników ? Po tych relacjach wywnioskować można że reszty nie ma. Tam łącznie jedzie może 20 załóg wliczając motocyklistów.