Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06/26/23 uwzględniając wszystkie działy

  1. Panowie łyknijcie po szklance zimnej wody. Można też zastosować piwierzchniowo, na glowę 😜. Pierwsza część oznaczenia oleju wskazuje to przy jakich minusowych temperaturach dany olej zachowa swoje właściwości. Druga liczba zaś do jakich granicznych temperatur bedzie działał bez prawdopodobieństwa zerwania filtru olejowego na gładzi. 10 cz5 W50 bedzie więc lepszy przy jeździe zimą, gdy temperatury są mocno na minusie. 20W50 swój zakres min. temperatury zaczyna już powyżej zera. Ponieważ drugi wyróżnik jest dla wymienianych powyżej olei taki sam, więc oba bedą miały identyczne właściwości w czasie jazdy latem. Filtry oleju mają wyłapywać zanieczyszczenia o określonej wielkości. Typ oleju nie ma tu znaczenia bo wielkość molekół jest w przybliżeniu taka sama dla różnych gatunków olejow. Rozmiar cząstek cieczy jest znacząco mniejszy niż możliwości wychwycenia filtra. Między innymi dla tego oleje czarnieją bo filtry nie wyłapują zawieszonych w nich drobin spalonych frakcji, które są mniejsze niż min. rozmiar filtrowanych przez dany filtr zanieczyszczeń. Jeśli więc właściciel Hondy bedzie jeździł nią po zamarźnietych terenach powinien lać olej z oznaczeniem co najmniej 10 a najlepiej 5 lub 0W50. Przy jeździe latem to bez różnicy.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...