Skocz do zawartości

Pierwsze moto za około 4-5 tys zł


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Ja mam GPZ 500.

To bardzo fajny motocykl.

Tanie części.

Tylko trzebo przed kupieniem sprawdzić elektrykę (chodzi tu dokładnie a alternator bo jego koło magnesowe lubiło się rozlatywać i rozpieprzać cewki), ale to drobnostka, którą TRZEBA!!! sprawdzić.

Ja miałem z tym problem i słyszałem że inni też.

 

Najłatwiej sprawdzić czy ładowanie akumulatora jest OK.

Jeśli to jest OK to polecam GPZ 500

 

NaRa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić ? i czy jeśli okaże sie że jednak jest to uszkodzone to koszty naprawy są wysokie ?

 

Albo poprostu sprawdzić ładowanie miernikiem,

albo odkręcić pokrywę alternatora (z lewej strony silnika)(oczywiście najpierw wylać olej z silnika) i zwyczajnie spojrzeć na koło magnesowe (czy są wszystkie magnesy i czy są całe), i na cewki (czy są nieuszkodzone).

Takie koło w rocznikach do 96 lubiło się popsuć (koło - kosz ok 300-500 zł)

A tak poza tym to OK maszyna (V max.- 200 km/h, paliwo - ok. 5,7 l na 100 km)

NaRa.

 

SebJaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cb400 to staroć a 450 chyba za drogo wychodzą w konkurencji cena/rocznik

za 4000powinieneś znaleźć jakąś gs500 z ok 90roku a z gpz będzie ciężko

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!!!

Witam wszystkich Forumowiczów po raz pierwszy!

Od 24 lipca tego roku zaliczam sie do wierzącej i praktykującej cześci społeczeństwa. Posiadam Yamahę XZ 550 i 5000km asfaltów w kościach. Chciałbym polecić powyższy oryginalny motorek, najechałem nim 5000 km i oprócz problemów z alternatorem (już wiem co i jak) motorek spisuje się dobrze, pali 4.5 - 5.5 / 100km, troszkę oleju (21lat). Jest to już duża maszynka, pozycja wygodna, odprężona, no i to, co tygryski lubia najbardziej V2 (puste wydechy) i bezobsługowy kardan. Pług można rzucać przy 4000 obr/min, duży moment pozawala jeździć dostojnie pyrkocząc już od 2500, a zabawa zaczyna sie od 6 do ponad 8 tys., gdy rasowo wyje wkrecając się na obroty. Jeśli dbać o niego jest bezobsługowy, jak każdy ma swoje bolączki związane z wiekiem, ale moim zdaniem nie zasługuje na złą opinię, jaka o nim krąży. Ale dzięki temu jego ceny są raczej rozsądne (do ok 3700 zł) i jeśli znaleźć zadbany egzemplarz, od długoletniego właściciela, można się spodziewać długiej, spokojnej eksploatacji. Polecam i pozdrawiam wszystkich Forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajebisty motorek-jak na swoje czasy bardzo nowoczesny i dośc nowatorski

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam wersję kanadyjską. XZ 550 Vision, 64 KM przy 9500 obr/min. Od wersji europejskiej różni sie wyższą kierownicą i dwoma czarnymi rurami wydechowymi (nie mylić z tłumikami :D )z prawj strony, posiada tarczę hamulcową sztuk jedna i trochę inną stacyjkę, reszta taka sama. Mam fotę, ale nie wiem jak ją dołączyć, np. pod mojego nika lub do postu. Ktoś może podpowie?

Znalazłem zdjęcie w sieci http://members.aol.com/DTysdalx2/Page20.html

Moja jest identyczna.

Pozdrawiam i serdecznie dziękuje za ciepłe powitanie, zwłaszcza w te zimne dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 16 lat później...

Jeśli temat jest w złym dziale to proszę o przesunięcie, ten wydawał mi się najbliższy moim pytaniom i ewentualnym dywagacjom.

Po cichu liczę na to, że za jakieś 3 miesiące będę już miał w łapsku plastik uprawniający mnie do poruszania się motocyklem. Chorowałem na moto bardzo długo 😄 , przeglądałem ogłoszenia, czytałem literaturę (!) Problem w tym, że dalej nie wiem do końca czego chce. Największym dla mnie problemem jest oczywiście budżet. Z własnej kieszeni jestem w stanie na motocykl wyłożyć w okolicach 5tyś złotych co znacznie ogranicza pole do popisu. Drugą opcją jest kupienie motocykla i rozłożenie sobie części wydatków na raty, tutaj jednak pojawia się kwestia tego iż to będzie mimo wszystko mój pierwszy sprzęt i liczę się zarówno z glebą jak i faktem, że nie będzie on jeszcze w pełni świadomym wyborem.

Jakie macie spostrzeżenia na ten temat? Kupić taniej i po roku zmienić? Może jednak od razu wziąć coś z nieco wyższej półki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...