zbyhu Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Czolem! Dzisiaj moj brat zakupil Suzuki VX800 :). Chwalenie sie zostawiam jemu, a sam opisze problem, ktory zaobserwowalem podczas jazdy.Otoz maszyna calkiem zwawo sie zbiera, chodzi dobrze, pali malo, ale zaobserwowalem dosyc niebezpieczny objaw.Otoz wraz z przekroczeniem 140km/h dzieja sie z moto cos niedobrego (moze to kwestia obrotow, nie predkosci). Moto w pewnym momencie zupelnie przestaje ciagnac, obrotomierz spada do zera, nastepuje gwaltowne hamowanie silnikiem, by po chwili moto poteznym wystrzalem z wydechu wrocilo "do normy". (Objawy dokladnie takie, jak wylaczenie zaplonu czerwonym guzikiem). Moto rozpedza sie dalej, do 190 udalo mi sie rozkulac bez najmniejszych klopotow, ale takie sensacje potem przy "odpuszczaniu" gazu rowniez wystepuja (hamowanie, wystrzal). Do 140km/h na ostatnim biegu nic sie takiego nie dzieje.Pierwsza moja mysla, bylo, ze zasyfione gazniki - o czym sam sprzedajacy mowil - trzeba wyczyscic. Ale potem zastanowilo mnie zachowanie obrotomierza. W koncu silnik, napedzany od kol dalej sie kreci, wiec czemu obrotek pokazuje zero? Wykumalem, ze w takim razie obrotek nie moze byc mechaniczny (jak byl w GSie) i ze wskazuje po prostu szybkosc przeskakiwania impulsow elektrycznych (iskier na swiecach?), i ze to wlasnie ich brak przy wystepowaniu tego zjawiska... Wiec teraz pytanie - to wina gaznikow, czy cos jest nie tak z elektryka? A moze same uszkodzone swiece potrafia dawac takie objawy? Syf w gaznikach? A moze cos jeszcze innego? Moto na pewno pojdzie do mechanika na wymiane oleju, swiec, filtrow, czyszczenie i synchro gaznikow, wiec bedzie to zrobione i moze pomoze :P. Ale watek stworzylem, bo moze ktos z Was juz sie z czyms takim spotkal i zna powody takiego stanu rzeczy?Z gory thnx za pomoc! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Czolem! Dzisiaj moj brat zakupil Suzuki VX800 :). Wiec teraz pytanie - to wina gaznikow, czy cos jest nie tak z elektryka? A moze same uszkodzone swiece potrafia dawac takie objawy? Syf w gaznikach? A moze cos jeszcze innego? Sam sobie odpowiedziales na pytanie - z jakiegos powodu nastepuje przerwa w dzialaniu instalacji zaplonowej, po czym iskra wraca co owocuje poteznym strzalem z mieszanki paliwowo powietrznej wdmuchanej w miedzyczasie do tlumikow - nie ma to nic wspolnego z gaznikami.Trzeba znalezc przyczyne dlaczego tak sie dzieje, mnie to wyglada na jakis problem z przetartym przewodem niskiego napiecia trzymajacym sie na samej izolacji i tracacym kontakt od wibracji. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Czolem! Dzieki za odpowiedz :).Ale zastanawiajace jest to, ze dzieje sie to z zegarmistrzowska precyzja tylko przy danej predkosci... Nie zaobserwowalem tego w ogole w predkosciach ponizej 140km/h (moze tez ponizej 6 tys.obr - na nizszych biegach nie przekraczalem za bardzo tych obrotow). I w zadnym innym wypadku nie widzialem, zeby obrotomierz spadal do zera... (poza zgaszeniem moto of korz :rolleyes:). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwansky Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Witaj.Też mam VX-a- wskazówka jest taka że te silniki są bardzo czułe na odpowiednią regulację gaźników. Ale z racji wieku wymieńcie może czapki i przewody wysokiego napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 (edytowane) A co się wówczas dzieje ze światłami i resztą elektryki? Czy wygasza się tylko zapłon czy cała elektryka?Spotkałem się kiedyś z przypadkiem gdzie rozebrano z powodu bardzo podobnego objawu cały motocykl po to żeby stwierdzić iż stacyjka nie kontaktuje. Edytowane 31 Marca 2006 przez Browarny Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Sprawdź również klemy i akumulator. Silniki w Intruderach (600,750, 800 1400) bardzo dzwinie reagują na słabe połaczenie klem i biegunów akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Czolem! Ok, dzieki :icon_razz:.Bedziemy kombinowac. A co do pytania, co sie dzieje z reszta elektryki, to za bardzo nie wiem, bo nie bylo okazji sprawdzic. Tzn. raz mnie objaw zaskoczyl, drugi raz bylem przygotowany, a za trzecim juz sprawdzalem, jak sie to i kiedy dzieje. Ale nie pomyslalem o sprawdzaniu czy swiatla gasna... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Czolem! Po wymianie swiec i oleju moto sie uspokoilo :|.Ciekawe, czy tylko udaje, ze nic mu nie jest, czy faktycznie swiece tak dziwnie objawialy koniec swojego zywota... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.