Skocz do zawartości

Virago 750 rok '82


Gość easy-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość easy-rider

[center:167d7116e4]

Witam wszystkich[/center:167d7116e4]

Mam problem. jak chyba każdy wie układ rozrusznika w Virago 750 jest do bani (może tylko ten rocznik).Może ktoś z Was miał z tym styczność i mógł by mi podpowiedzieć jak to naprawić. Czy da się to przerobić, może wstawić od czegoś innego. Kombinowałem z tą zębatką (wypychana jest na ślimacznicy z rozrusznika do głównego koła zamachowego silnika) chyba na wszystkie sposoby

:clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Cóż, konstrukcja rozrusznika we wczesnych XV nie należy, delikatnie mówiąc, do najlepszych :)

 

Na początek wymień sprężynę (podkowę) przymocowaną do zębatki przesuwającej się po ślimaku - w teorii ma ją wyhamować przed zazębieniem z kołem zamachowym.

Wymiana pomaga na 1 sezon :D

 

Niedawno rozebrałem mechanizm u siebie i zastosowałem jeszcze jeden trick. Polega on na dodaniu podkładki między koła zębate - jak na zdjęciu poniżej:

 

3.jpg

 

Dzięki niej, ruchoma zębatka jest bliżej koła zamachowego, przez co ma 'mniej czasu' na rozkręcenie się przed zazębieniem.

Jak znajdę, to podam Ci jej dokładne wymiary - znalazłem je na www.viragoownersclub.com. Jest nawet taki zestaw na eBay, mi zrobił ślusarz za grosze.

 

Po jej założeniu, zapala za każdym razem :clap:, choć nieco hałasuje już po odpaleniu, gdy zębatka odsuwa się z powrotem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam

miałem ten problem w mojej 920-ce, a oto co zrobiłem:

podkładka na kole jak napisał Szwejk, (koszt 0 zł - we własnym zakresie)

rozrusznik do czyszczenia (30zł - ja oddałem do zakładu elektrycznego)

sprężyny (podkowy) oczywiście wymienione, ale także zamontowałem drugą sprężynę na kole zębatym chodzym na ślimaku, 10 zł przetoczenie rowka pod sprężynę i 42 zł - koszt trzech sprężyn (1 mała i 2 duże)

na stronie: http://www3.sympatico.ca/g.boudreau/LarrysViragos.htm jest opis naprawy rozrusznika i wymiary podkładki pomiędzy koła zębate, jest tam jeszcze jeden patent z wstawieniem podkładki pomiędzy obudowę rozrusznika (tego nie zastosowałem, bo nie bylo takiej konieczności)

 

Zrobiłem to w listopadzie zeszłego roku, przejechałem coś koło 200 km (raczej krótkie przebiegi) - do dzisiaj działa :)

Niestety nie mogę nic powiedzieć o trwalości tego rozwiązania ze względu na krótki okres użytkowania, mam tylko nadzieję, że wystarczy na kilka sezonów.

 

Koszt całej operacji nie przekroczył 100 zł. Słyszałem natomiast o człowieku w USA, który robi to za 300 zielonych (ale podobno daje gwarancje). Dla mnie rachunek jest prosty, nawet jeżeli robiłbym to co roku wystarczy mi na co najmniej 9 lat.

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.

 

P.S.

Jeżeli są jeszcze jakieś inne patenty na ten mankament chętnie się dowiem czegoś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mialem ten sam problem. Znajomy dorobil mi dwie sprezynki i wszystko chodzilo cacy. wszystko jeszcze lepiej chodzi gdy akumulator jest w pelni naladowany. Mam na zbyciu dwie sprezynki, Jak cos, moge tanio odsprzedac (mala i duza) , te same ktore mi kumpel dorobil, sa dobre. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Sie macie. Też mam owe japonskie cudo (xv 700 '84) i również mam kłopoty z rozrusznikiem. Piszecie tu o wymianie tych dwóch sprężynek. Mam takie pytanie: chodzi o wymiane tych sprężynek na nowe oryginalne czy na jakieś dorabiane o innej charakterystyce ?? Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lunch, kiedyś w wolnej chwili jak rozbiore silnik to popatrze o co tam chodzi i może coś zmajstruje bo na razie to słysze że coś jest nie tak, czytam wszędzie że większość osób też ma z tym problemy ale osobiście wizualnie to tego jeszcze nie widzialem :-) Słyszałem że jeszcze jakieś podkładki się gdzieś wsadza. Jakbyś miał chwile i wiedział coś na ten temat to napisz pod które koła zębate to ma iść no i w ogóle coś na ten temat. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na oryginalne sprężyny i po ok. 2500 km sytuacja jakby powoli wracała do stanu poprzedniego (choć i tak jest jeszcze dobrze).

 

Ale jest jeszcze jedna możliwość, poznałem ją w tym roku.

Rozrusznik Virago posiada 2 szczotki. Patent polega na dopasowaniu tylnej pokrywy od rozrusznika z 4 szczotkami. Niestety finanse nie pozwalają mi na zakupu odpowiedniego rozrusznika (choć przyznam bez bicia, że nawet nie dowiadywałem się ile to może kosztować :oops: ), ale mam nadzieję uzbierać troszkę kasy i przed sezonem to zrobić.

Natomiast tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=36061 jest ktoś, kto znalazł rozwiązanie tego problemu. Jeżeli nie dam rady sam rozwiązać tego problemu, to zapewne wybiorę się do Złocieńca.

 

Pozdrawiam wszystkich walczących :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Cię,

wiem , że temat rozrusznika w xv był juz wielokrotnie opisywany ale te wszystkie wypowiedzi sa mało konkretne. Jeśli mógłbyś mi opisać swój patent na rozrusznik to byłbym bardzo wdzięczny. Właśnie rozebrałem dekiel i zamówiłem zebatkę do rozrusznika. Była juz całkiem zjechana . spręzyne mam nowa i nie wiem czy bawić sie w coś jeszxcze czy zamykac silnik???

LOLO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie rozebrałem dekiel i zamówiłem zebatkę do rozrusznika. Była juz całkiem zjechana . spręzyne mam nowa i nie wiem czy bawić sie w coś jeszxcze czy zamykac silnik???

LOLO

Co prawda to właśnie sprzedałem swoją xv750 '82, ale trochę przy rozruszniku grzebałem.

1. Oryginalne sprężyny są za słabe (nie zawsze chce zazębiać). Lepiej dorobic z grubszego drutu (mocniejsze)

2. Dorobic podkładkę (ja dorobiłem z teflonu) pomiędzy koło 8 i 9 (http://www3.sympatico.ca/g.boudreau/LarrysViragos.htm) tak aby koło 8 było jak najbliżej wieńca na kole magnesowym (nie zdąży nabrać obrotów przed zazębieniem)

3. Sprawdzić kliny, które zapobiegają skręcaniu się srub.

4. Komutator, tulejki, szczotki i takie tam...

Po tych zabiegach zawsze odpalał, chociaż nie udało mi się wyeliminować odgłosów już po odpaleniu - spreżyna na zębatce rozrusznika (którą wymieniłem) znacznie skróciła ich czas.

Pzdr

240club.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Jak widze wszyscy maja podobny problem z rozruszniczkiem w Virowce... no coz ja wlasnie oddalem swoje moto xv 750 z 82r do mechanika ktory zna lekarstwo na ta dolegliwosc - montuje inny dekielek i klasyczny bedix - podobno 100% sukces!!! Koszt 250zl. Napisze wiecej jak odbiore motorek.

 

[ Dopisane: 03-02-2006, 00:15 ]

Jak bedzie dzialac dam namiary.

POZDRAWIAM!!!

 

[ Dopisane: 03-02-2006, 00:16 ]

Ps. jakim olejem zalewacie swoje Virowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...