Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. w WORDach nie ma czegoś takiego jak trasa egzaminacyjna ... od wielu lat.
  3. proszę Cię! musisz pisać takie kocopoły?! prawko możesz w pl robić gdziekolwiek (czy kurs, czy egzamin) - nie ma rejonizacji. jedynie PKK wyrabiasz w miejscu zamieszkania. nie zameldowania ale zamieszkania! badanie lekarskie na prawko to 200zł - cena regulowana rozporządzeniem! egzamin na kat. A to 287zł (teoria 57zł, praktyka 230zł)
  4. Dzisiaj
  5. Przy tych gabarytach zawiecha w CRF też będzie pracować na skraju wytrzymałości 😁 Od dwóch lat ujeżdżam 300L, kupiłem w salonie. Jak nie masz ostrego zacięcia terenowego tylko chcesz sobie spokojnie jeździć po bezdrożach to zawieszenie da radę. Jak chcesz odkręcać manetę i fruwać po wybojach z prędkościami pod 100 km/h to będziesz musiał zawieszenie zmodzić. Plus taki, że do CRF masz od cholery firm robiących zawieszenia: od budżetowych YSS przez Hyperpro do najwyższej półki czyli Ohlinsa.
  6. Skombinowałem diodę i na kabelkach wpiąłem pod wtyczki wtryskiwaczy. Na zapłonie i rozruszniku miga czyli sygnał jest. A wtryski stoją. Wychodzi na to że wszystkie trzy. Teraz pytanie czy to jest rozbieralne ? naprawialne ? wymienialne jakieś zestawy naprawcze ? Czy jakaś myjka ultradźwiękowa może je zreanimuje ? czy szukać nowych/używanych ?
  7. nie wiem w jakiej okolicy mieszkasz. w mojej (jak i wg statystyk w całym kraju) od lat liczba stacji na podobnym poziomie
  8. Ja tak robiłem za gnoja (16 lat) i do dziś nie mogę przeboleć że "posłuchałem rodziców" i zamiast iść z kumplami do sąsiedniej miejscowości gdzie był PZMot a przy nim autoszkoła i robili wszystkie kategorie - poszedłem do lokalnej autoszkoły gdzie sobie po lekcjach szedłem na jazdy ale robili tylko ABT. " Dzisiaj ja mam A i B a oni pełną litanię włącznie z przyczepami do autobusów... Blankiecik wart... 50 koła ? przy dzisiejszych stawkach... ? No i potężne narzędzie otwierające wiele drzwi na rynku pracy... A wiadomo jak to kiedyś robili... B robiło sie, to na A wpisywali z automatu - jak zdasz w WORDZIE znaczy że umiesz jeździć. No bo każdy umiał... Motorynki, komarki, czasy kiedy garaże pełne były demoludów. W wieku 12-13 lat lataliśmy po wsi na Kobuzach i innych Mińskach a czasem i ETZ sie trafiła. Podobnie kumple na D... C+E robił kurs a do egzaminu wpisywali całą resztę i idź sobie chłopie radź... Jak umiał STARem z przczyczepą plac w WORDZIE i miasto zrobić to potem D tylko plac machnął i zdane wszystko.
  9. Kurs (teoria + praktyka) od 2800 do 4000 - zależy od lokalizacji w PL (a chyba trzeba robić w miejscu zameldowania), lekarskie poświadczenie 250, zdjęcia + jakieś papiery 100, egzamin 350. Mogłem zrobić kiedyś A+B od razu za grosze, a teraz obie kategorie to około 9k zł.
  10. 🙂 Myślę że obecna sytuacja z podwyżkami cen - będzie klasycznym samozaoraniem branży SKP. Jeżeli przy tych ("niepołacalnych" dotychczas) stawkach liczba SKP w minione 10 lat zwiększyła się 3-krotnie (analizuję moją okolicę), to po podniesieniu stawek na "życiowe" liczba obecnie istniejących się minimum podwoi... i to w ciągu najbliższych już nie 10ciu a 5ciu lat... a co za tym idzie znowu pojawi się skowyt z branży że oni nie mają z czego żyć i trzeba podnieść stawki
  11. A to akurat bo pewnie jest w 100% Polakiem. Widziałeś prawdziwego Polaka co nie narzeka? :D
  12. wybrałbyś ryby... też taniej by nie było. Parę weekendów na pobliskiej budowie jako "młodszy łopatowy" i na prawko zarobisz 😉 Poważnie 4 klocki kosztuje dzisiaj A ??!!?? Za B tyle wołają...
  13. Wczoraj
  14. badania lekarskie owszem ale na samo prawko żadnych psychotestów nie potrzeba. jeśli chodzi o badania lekarskie to jeżeli widzisz to reszta badań polega na "proszę kaszlnąć, poproszę 200zł".
  15. 4 tysiaki ponad 🙂 Dochodzą jakieś psychotesty i badania lekarskie (nie wiem na czym to polega; kiedyś to była lipa, dziś podchodzą poważnie) + test z pierwszej pomocy. Tysiąc euro nie wyjęte 🙂 Żeby można było od razu iść na egzamin.....ehhh.
  16. sporo rzeczy psuje się od stania, np. uszczelniacze lag...
  17. Tu nie ma nad czym myśleć. Jak jeździsz to już wiesz o co kaman. Dwa weekendy nad testami posiedzieć (no i ze 2 klocki wygospodarować) i masz lejce bez ograniczeń.
  18. Chyba każde ASO ma SKP - nie czasem ? u mnie jest taki. Znaczy najpierw postawił SKP a po paru latach warsztat dostawił. I dalej biadoli że ledwo na margarynę starcza i najtańszy chleb tostowy. 🥴
  19. No ale w Polsce są takie miejsca. Różnica tylko taka że do przeglądu jest osobny kanał, osobny wjazd, ale to wszystko na terenie jednego warsztatu.
  20. A czemu przegląd nie może być wykonywany przez warsztat i połączony z corocznym serwisem? Tutaj tak mamy i nie widzę wad. Stacja diagnostyczna musi mieć wyposażenie i ludzi z kwalifikacjami, co szkodzi żeby na miejscu zmienić olej, filtry, klocki i mieć temat z bani zamiast się bujać tu i tam. -- "Everything the State says is a lie, and everything it has, it has stolen". (F Nietzsche)
  21. Cholera, tego się bałem (prawko kat. A). Jestem już stary (40+) i nie bardzo mam ochotę robić prawko, ale.......sprawa do przemyślenia. Wtedy to bym się szarpnął na WR 250 R lub CRF 300L - raczej kilkuletnie. Honda dwuletnia jest na OLX za 20k zł w świetnym stanie (trochę porysowana). Dzięki za Wasze opinie! Tak trochę myślałem, że w terenie (mieszkam w lesie) te 15 KM będzie trochę za słabe. Mogli dać ograniczenie do 25-30KM na prawko B 😉
  22. Jak chcesz nowe to nic lepszego niż Aprilia nie znajdziesz. One nie są awaryjne ani kapryśne, ktoś wystawia im opinię na podstawie modeli sprzed 15 czy 20 lat. A co do Twoich 190 cm i 115 kg - te 15 KM nie dadzą frajdy poza asfaltem, będziesz się po prostu toczył do przodu. Że o zawieszeniu już nie wspomnę bo w takich 125 jest wystrojone pod osobę o masie tak do 70 kg 🙂
  23. Ostatni tydzień
  24. Co poradzisz... Robić pełne A i cieszyć się brakiem ograniczeń. Kayo czy Barton 300cm mają już po 25KM fabrycznie, za ok 10 tys na wyprzedażach do wyrwania - funkiel nówka. Chińskie Ali aż ugina się od zestawów tuningowych (za 5 stów) podnoszących moc o kolejne 10KM Nie ma co narzekać tylko dziękować bo gdyby nie Chińska motoryzacja ... dalej byśmy z przyklejonymi nosami do szyb salonów stali z głową pełną marzeń że kiedyś sobie kupisz... Yarisę za 113 tys PLN bo takie ceny były jeszcze 3 lata temu
  25. Sporo słyszałem o samochodach chińskich (kolega w redakcji testuje auta), niestety nic dobrego. Więc nie mam przekonania do moto z Chin. Drona, drobną elektronikę, klapki kąpielowe czy zapalniczkę można kupić z Chin, ale poważniejsze rzeczy - nie bardzo. Rzuciłem okiem: Asix to "popierdólki" dla dzieci na małych kołach, a ich duże enduro to już conajmniej 150cm3. Barton Hyper jako tako się prezentuje, ale 10 KM mocy i 150kg?!?
  26. Sam sobie mocno ograniczasz bo akurat chinole są potęgą w tych klasach pojemności. Barton, Asix itp...
  27. Cześć forum! szukam czegoś czego chyba już nie ma 😉 Poszukuję nowego enduro typu Yamaha WR 125 R. Yamaha już jest nie do kupienia, więc może jakiś konkurent? Interesuje mnie enduro z możliwością zarejestrowania z silnikiem 125 cm3 / ok. 15 KM i w cenie około 15k zł (max maxów - 20 k zł). Yamaha WR 125 R była wyprzedawana za 15.800 zł 🙂 Dziś tyle kosztują 5-7 letnie 🙂 Enduro potrzebne głównie do "pyrkania" po lesie, rzadziej na asfalt (dojazd to sklepu etc.). Mam 190 cm i ponad 115 kg. Interesuje mnie więc typowy dual sport. Przeglądałem OtoMoto i znalazłem tylko dwa moto: - Aprilia 125 RX - fajne moto, spełnia w teorii wszystkie moje wymagania, ale czytałem, że ten model jest kłopotliwy / awaryjny. Trzeba dużo koło niego chodzić. To nie dla mnie. - KTM 125 R - rewelacja, ale tak co najmniej o 5k za drogi na mój chudziutki budżet. Nic sensowengo nie znalazłem więcej, tzn. są: - Yamaha TT-R 125, ale to maleństwo i cross 🙂 - Honda CRF 125, super, ale znów - cross 🙂 Producenci chyba ze względu na normy emisji spalin wycofali się z enduro 125 cm3 (nadających się na prawko B) i nie wiadomo kiedy wrócą do 125-ek. Polecicie coś? Interesują mnie głównie japońce + ewentualnie włoskie lub hiszpańskie, jeśli są niezawodne. Z Azji tylko japońskie,(a chińskie, itp. nie wchodzą w grę). Ucieszyła mnie dostępność Aprilia 125 RX, ale okazało się, że to kłopotliwy sprzęt. KTM niestety za drogi. Może jeszcze jest coś innego? Czy Waszym zdaniem producenci (szczególnie z Japonii) powrócą niebawem do 125-ek na prawko kat. B??? Dzięki za polecenie czegoś! HF
  28. Chętnie bym zarejestrował CRF 125 😉 Ale chyba to trudne i kosztowne (??). Skąd to ograniczenie pojemności? Masz prawko A? Jest mnóstwo używek za około 15k. Zależy czego potrzebujesz / oczekujesz.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...