Skocz do zawartości

Ducati ST2 - coś się pieprzy z zapłonem


jurjuszi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Pytałem już na PW Janka Klekotka, ale jescze nie odpisał (może go nie ma), a że sprawa pilna, bo w czwartek muszę być na mikro-zlocie w Niemczech, którego jestem sprawcą pytam tutaj tęgie głowy, które może coś podpowiedzą:

 

To bylo tak. Wyjezdzam sobie wczoraj rano do pracy, dojezdzam do bramy i nagle zgasl. Wylaczylem zaplon, wlaczam i slysze, jak pompa zamiast bzzzzzzzzzzzt robi bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Oj niedobrze - mysle. Krece rozrusznikiem. Nic. Nawet nie probuje zaskoczyc tylko kreci.

Posprawdzalem bezpieczniki odpowiedzialne za wtrysk i komputer (trzy pod kanapa). Wlaczam zaplon. Bzzzzzzzzzzt. O! Chyba juz ok. Zrobilem male koleczko po podworku ale czuje, ze cos jest nie tak. Zatrzymalem sie i zgasl. Odpalam ponownie. Zapala natychmiast, ale po puszczeniu gazu gasnie. Gdy trzymam gaz wszystko sie telepie. Puszczam gaz. Gasnie. Z wydechu saczy sie siwy dym.

No dobra. Wykrecam swiece - mokre i czarne.

Wzialem GSa i pojechalem do roboty. Wieczorem susze swiece nad plomieniem palnika gazowego. Rano (dzisiaj) wkrecam swiece z nadzieja, ale ta szybko ginie, bo jest identycznie, jak wczoraj. Odpinam niskie napiecie z lewej cewki, odpalam. Pali na jednym garze. To samo robie z cewka prawa. Pali na jednym garze. Czyli iskra jest w obu cylindrach i paliwo tez. Daje sobie spokoj, wsiadam na poczciwego GS'a i jade do roboty.

Mechanik ma zabrac motka dzis wieczorem. Jak to pierdola - mowi - na czwartek rano bedzie gotowy. Jak cos powaznego to bedziemy sie martwic dalej.

 

Ciśnienia nie ma, bo mogę do Niemiec pojechać GSem, ale Duke nieco szybszy i wygodniejszy...

 

pls. HEEEEELP!!!

 

pozdr

 

 

No co jest? Pół dnia w plecy i nic? :rolleyes:

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, mechanik sprawdzi, ale objaw trochę taki, jakby sie rozrząd przestawił - paski rozrządu sprawdź, może sie napinacze poluźniły np.

Druga opcja to taka, ze moduł zapłonu niestety szwankuje...

To takie czarniejsze podejrzenia, ale jak iskra jest to po prostu nie pojawia się we właściwym momencie, czyli: patrz wyżej

pzdr i oby naprawili szybko i tanio!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... paski rozrządu to było moje pierwsze podejrzenie z tych "poważniejszych", ale dlaczego w takim momencie i co mogła mieć wspólnego z tym długo bzycząca pompka... Zobaczymy. Dzieki

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... paski rozrządu to było moje pierwsze podejrzenie z tych "poważniejszych", ale dlaczego w takim momencie i co mogła mieć wspólnego z tym długo bzycząca pompka... Zobaczymy. Dzieki

 

pozdr

 

 

dokladnie slusznie ze zwrociles uwage na pomke, no i witam kolege na ST2, tym samym sprzetem smigam:). Mialem podobne a moze nawet takie same objawy. Powiem Tobie co bylo w moim moto w tym przypadku. Wezyk w zbiorniku byl pekniety, pompka nie mogla wytworzyc cisnienia, i albo zrob to sam o ile to to oczywiscie, albo podsun te mysl mechanikowi...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sorry, nie domyśliłem się z ta pompą - odebralem te wyrazy jako dłuższe lub krótsze kręcenie rozrusznika -onomatopeje ciężko wyrazić literami :icon_biggrin: Jak tak, to rzeczywiscie ta opcja nie dochodzenia paliwa jest równie prawdopodobna, pzdr

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać i nic ująć szwankuje zasilanie i jak nie masz możliwości w garażu sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa paliwa to wypada ją wymontować i sprawdzić elementy połączeń a także jak przedmówca pisał jakość wężyka na zasilaniu.

 

ps. mogłeś nalać brudnego paliwa i wypada sprawdzić filterek na dolocie do pompy

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi w tym wątku na na PW. Wiem dzięki Wam, co robić. Na zlot pojadę chyba jednak GSem, bo nie wiem, czy znajdę jutro rano tyle czasu żeby się pobawić narzędziami. Ale zobaczymy. Dzieki jeszcze raz.

Temat do zamknięcia chyba, bo jak na pomoc na odległość to i tak więcej niż się spodziewałem.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...