Skocz do zawartości

M1800R ( VZR1800R , M109R ) - temat zbiorczy


maq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pozytywnie zakręconych, od 14go kwietnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego wiśniowego VZRa. Co tu gadać mam 36 lat a czuję się jak dzieciak z wymarzonym prezentem. Na razie bobruję tylko po forum ale już niedługo zacznę zadawać pytania :buttrock:

pzdr. Sylwek/ Mruwkolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pozytywnie zakręconych, od 14go kwietnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego wiśniowego VZRa. Co tu gadać mam 36 lat a czuję się jak dzieciak z wymarzonym prezentem. Na razie bobruję tylko po forum ale już niedługo zacznę zadawać pytania :buttrock:

pzdr. Sylwek/ Mruwkolot

 

 

Jak juz masz sprzęta to nie bobruj po forum tylko wsiadaj i jeździj :buttrock:

 

ktoś w Polsce sprzedaje te kierunki na listwie?

 

 

Właśnie wczoraj na allegro zauważyłem że są już dostepne w LIDORZE (LIDOR - Wielkopolska)

 

Słuchajcie w zeszły czwartek z powodu założenia nowych filtrów stozkowych i posiadania jednocześnie PC i pustych wydechów musiałem udac się na hamowonie. Wybrałem Free & Fun w Sekocinie (mazowieckie) ponieważ jak dla mnie blisko i Tomasz Kędzior jest najlepszym fachowcem w Polsce jeżeli chodzi o tuning motocyklowy. Były zawodnik, kaskader, szef warsztatu Free Fun, ale moto na hamowni stroi sam!!!!!

Efekt: zaje ........y, moment obrotowy po strojeniu wzrósł o 30 Nm, jak wsiadłem na moto i ruszyłem jak zwykle puszczając sprzegło i hamulec to natychmiastowy uślizg koła i palenie gumy, wygar w tej chwili jest niesamowity. W piątek pojechałem na otawrcie sezonu Suzuki Cruiser Poland i jeżdżąc w sobotę po Pętli Beskidzkiej w grupie ponad 30 motocykli miałem problem z braniem winkli, moc wzrosła tak mocno odczuwalnie że na nowo odkrywam moje M109R.

 

A propos SCP świetni ludzie, świetny wyjazd, niesamowity klimat, zapaleńcy motocyklowi którzy spotykają się wtedy kiedy chcą, organizują spontaniczne wyjazdy jak i zaplanowane trasy (Sycylia, Portugalia, Rumonia, USA etc.) :buttrock: Generalnie ludzie jeżdżacy tylko cruiserami także jak jedzie 40 motocykli tej klasy w kolumnie robi to wrażenie. SCP to ludzie na poziomie, wolni jeźdźcy jako klub nie zrzeszeni pod Kongresem (czyli nie MC, czy FG) lecz klub akcptowany przez Kongres.

Jakby ktos miał ochotę spotkać się kiedyś na jakimś wyjeździe z nimi to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Koledzy szukam opinii kogoś co jeździł na VTX 1800C i na intruderze C1800R jak te dwa moto się do siebie mają w jeździe i awaryjności i technicznie

Mam VTX 1800C super mi się podoba golutki bez żadnych gmoli , sakiew i szyb ale czasami przydało by się gdzieś dalej wyjechać ,no i problem bo ubrany mi się nie podoba a co innego C1800R to moto podoba mi się właśnie ubrane

Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć czy warto zainwestować w to moto to będę wdzięczny

 

Pozdrawiam

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Koledzy szukam opinii kogoś co jeździł na VTX 1800C i na intruderze C1800R jak te dwa moto się do siebie mają w jeździe i awaryjności i technicznie

Mam VTX 1800C super mi się podoba golutki bez żadnych gmoli , sakiew i szyb ale czasami przydało by się gdzieś dalej wyjechać ,no i problem bo ubrany mi się nie podoba a co innego C1800R to moto podoba mi się właśnie ubrane

Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć czy warto zainwestować w to moto to będę wdzięczny

 

Pozdrawiam

 

Marcin

 

Jeździłem na obu.

Co do samej jazdy to M jest dynamiczniejsze i moim zdaniem trochę lepiej prowadzi się w zakrętach, ale to może kwestia przyzwyczajenia no i sylwetki bo na M jesteś jednak bardziej pochylony do przodu co ma wpływ na prowadzenie sprzęta w dodatku M-ka mimo wszystko ma nieco niżej środek ciężkości jeśli uwzględnimy, to że praktycznie każdy posiadacz C-ty obwiesza ją i uzbraja w tysiące gadżetów. Na C jedzie się dostojniej. Chociaż M rozpędza się szybciej to różnice nie są kolosalne, a w podróży praktycznie nie mają większego znaczenia.

 

Co do awaryjności to znam przebiegi i historię kilku M i kilku C - moim zdaniem w obu przypadkach i C i M awaryjność jest na podobnym poziomie. W zasadzie to powinno się mówić o zużywalności części niż o awaryjności a i ta jest w obu modelach podobna.

 

Co do ubierania i pakowności jeśli ten parametr jest dla Ciebie ważny to zapomnij o M - C w tym przypadku bije M na głowę ale i w M - nie chodzi o to aby przejmować się ładownością.

 

Sumując:

- jeśli chcesz jeździć z pasażerem i pakować mnóstwo pierdół na podróż - kup C.

- jeśłi podoba Ci się sportowa sylwetka w cruiserze i potrafisz spakować się jak MacGyver - kup M

 

Tak czy siak - Będzie Pan zadowolony :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To teraz napiszę parę słów w imieniu mojego kolegi - również posiadacza M1800r

 

Na drugim biegu mniej więcej w okolicach 2000 obrotów motocykl szarpie. Szarpnięcie pojawia się przy płynnym niezbyt mocnym przyspieszaniu. Efekt jest podobny do tego jakby przeskakiwało coś w przekładni lub jakby motocykl na chwilę wysprzęglał. Zjawisku nie towarzyszy nietypowy wzrost obrotów, czyli to nie uślizg sprzęgła. Przy dodawaniu gazu na maxa motocykl przyspiesza płynnie.

W pozostałym zakresie obrotów wszystko jest ok.

Na pozostałych biegach zjawisko nie występuje.

 

Jakieś Wasze typy - co to może być?

Mamy pomysły co do rozpoznania przyczyny ale wymagają one niestety rozłożenia motocykla - dlatego tą droga próba konsultacji - może ktoś miał coś podobnego - może coś przeoczyliśmy...

Wiem, że nailepiej samemu dotknąć i rozebrać - ale .. może mimo wszystko jakaś cenna podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam m109riders'ów

 

Spaliłem ostatnimi czasy sprzęgło w swoim m109r :banghead: i rozglądam się za kupnem nowego. Niestety w necie wynalazłem tylko EBC i oryginalne Suzuki (czytaj: no name) - EBC za 450 PLN a Suzuki za 930 PLN (komplet tarcze i przekładki). Osobiscie rozgladalem sie za Lucasem ale nie produkuja tarcz i przekladek do naszego sprzeta. Czy macie doswiadczenie ze sprzeglem EBC w naszych konikach? Czy daje rade przy tym skromnym momencie obrotowym? Osobiscie jakos EBC do mnie nie przemawia i chzba bede musial Made in Suzuki kupic.

 

Napiszcie tez prosze jakie sa Wasze doswiadczenia ze sprzeglem bo moj kon strasznie mnie zawiodl pod tym wzgledem. Wszytko jasne gdybym go katowal (palenie gumy, itp) ale moje sprzeglo spalilo sie przy normalnej eksploatacji :eek: Z tego co czytalem na necie u kolegow z za oceanu (America :buttrock: ) sprzeglo w tym sprzecie jest bardzo wrazliwe i trzeba uwazac.

 

Na szczescie w garazu stoi jeszcze bula XB9SX wiec w trakcie pobytu Intruda w szpitalu jest czym latac :crossy:

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie tez prosze jakie sa Wasze doswiadczenia ze sprzeglem

 

Mój kolega prowadzi serwis suzuki w 3M - w tym tygodniu trafiły do niego dwie C 1800 ze spalonymi sprzęgłami. Obie na gwarancji. Co prawda sprawa jest sliska, bo ASO zawsze może tłumaczyć to jazdą na "półsprzęgle" (np. w paradach), ale w tym przypadku zapadła decyzja o wymianie gwarancyjnej.

 

U mnie na budziku już 35 tys km, tarcze w bardzo dobrym stanie :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam m109riders'ów

 

Spaliłem ostatnimi czasy sprzęgło w swoim m109r :banghead: i rozglądam się za kupnem nowego. Niestety w necie wynalazłem tylko EBC i oryginalne Suzuki (czytaj: no name) - EBC za 450 PLN a Suzuki za 930 PLN (komplet tarcze i przekładki). Osobiscie rozgladalem sie za Lucasem ale nie produkuja tarcz i przekladek do naszego sprzeta. Czy macie doswiadczenie ze sprzeglem EBC w naszych konikach? Czy daje rade przy tym skromnym momencie obrotowym? Osobiscie jakos EBC do mnie nie przemawia i chzba bede musial Made in Suzuki kupic.

 

Napiszcie tez prosze jakie sa Wasze doswiadczenia ze sprzeglem bo moj kon strasznie mnie zawiodl pod tym wzgledem. Wszytko jasne gdybym go katowal (palenie gumy, itp) ale moje sprzeglo spalilo sie przy normalnej eksploatacji :eek: Z tego co czytalem na necie u kolegow z za oceanu (America :buttrock: ) sprzeglo w tym sprzecie jest bardzo wrazliwe i trzeba uwazac.

 

Na szczescie w garazu stoi jeszcze bula XB9SX wiec w trakcie pobytu Intruda w szpitalu jest czym latac :crossy:

 

Pozdrawiam

Witam

Sprzęgło EBC pracuje poprawnie i nie ma z nim problemów więc spokojnie zakładaj i nie szukaj innego bo to za 900 jest takie samo :) Jeśli kupiłeś w salonie moto to powinni ci wymienić na gwarancji bo to oni serwisują to moto i oni źle ustawili skok sprzęgła przez co się spaliło! Jeśli sam serwisujesz moto to możesz mieć pretensie tylko do siebie! Pamiętaj aby wymienić cały komplet wraz z spręzynami i ustawić luz klamki ok 10-15mm bo innaczej znów spalisz sprzęgło, olej lej Castrol 10w50 4t ma kolor czerwony i intruz najlepiej pracuje na tej oliwie zresztą koledzy którzy zalali ten olej to potwierdzą, a i nie jeździj do zanchorów którzy wymieniają sprzęgła a nie potrafią ich ustawić bo będziesz im tylko kopiejki do sakiewki wsypywał!! Jest to specyficzny sprzęt i nie każdy ma pojęcie o nim nawet serwisy i puźniej trzeba poprawki robić lub ponowne naprawy co napewno potwierdzą koledzy którym serwisowałem moto

Pozdrawiam Tomek

Edytowane przez sq9jkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Na drugim biegu mniej więcej w okolicach 2000 obrotów motocykl szarpie. Szarpnięcie pojawia się przy płynnym niezbyt mocnym przyspieszaniu. Efekt jest podobny do tego jakby przeskakiwało coś w przekładni lub jakby motocykl na chwilę wysprzęglał(...)

 

Ja tak miałem także na I-szym biegu i pomogła wymiana sprzęgła.

 

BTW gwarancji na sprzęgło - w moim uszkodzony był docisk i ten dostałem gratis, natomiast zaproponowano mi płatną wymianę tarcz przy okazji rozbierania całości - zapłaciłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do kolegów. Zakupiłem itrudera boulevarda C90T z 2008 sprowadzonego ze stanów, nie mogę nigdzie w necie znaleźć ile on fabrycznie ma koników? Czy któryś z kolegów zna jakąś stronkę na której są dane dotyczące mocy tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ci wpisali w dowodzie?

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...