TaKaWa Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Na wstępie chciałbym się przywitać. Jestem nowy na forum... nie mam w tym doświadczenia więc idzie mi jak po gruzie :buttrock: ale mam nadzieje że z czasem będzie lepiej.Latam na zygzaku od zeszłego sezonu, wcześniej była Honda Cb 650....a sto lat temu kaczałem na Junaczku :icon_mrgreen: a teraz do rzeczy, proszę o pomoc znawców tematu zzr 1100 90r. przelatane 70 tyś. zalałem na sezon olej VALVOLINE 20W50, po trasce 2000km wciągnął 1,2 litra oleju (czy one tak mają)? :biggrin: prędkość przelotowa 120- 160km/h, spalanie4,5-5l. nie dymi-jedynie chwilkę na czarno jak się odkręci,brak wycieków, sprzęt raczej zadbany bez znaków zmęczenia, sprowadzony z niemiec c, możliwe aby spalał bez żadnych oznak tyle oleju? może go zmienić na 10W40? może ktoś przerabiał ten temacik? proszę o info. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 i tak jeszcze nie jest tragicznie. Chłopakom co niektórym wciągają 1l na 1000km. Nie dymi ani na zimnym , ani na rozgrzanym mocno silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Ciekawe czy jest to tez orginalny przebieg? Silniczek ma juz swoje nakrecone. Wiec bedzie bral troche oleju. Nie jest jeszcze tragicznie.Jak zimny nie kopci na niebiesko lub szaro?Nie czuc przepalonego oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Trzymaj w nim olej przy gornym poziomie jak nie chcesz miec klopotow z panewkami. Czyli w takiej trasie trzeba olej sprawdzac i w razie czego dolewac. I pamietaj ze czym szybciej jedziesz tym wiecej oleju bedzie palil. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TaKaWa Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Witam i dziękuję za odzew. Problem w tym , że w ogóle nie dymi ani na ciepłym ani na zimnym, stąd moje zdziwienie!! może to nie jest duże spalanie oleju ale myślę ,że przy takiej ilości powinny być jednak jakieś oznaki... P. Adamie staram się utrzymywać olej przy górnej krawędzi a co do stosunku prędkości jazdy do spalania takiej ilości oleju nie dziwiłby mnie ten fakt , gdybym latał bez przerwy powyżej 180...wczoraj zrobiłem mały teścik parę razy odkręciłem ostro i przeleciałem się 250km/h za mną jechał kolo i nie zauważył nawet dymka a stan oleju za bardzo się nie zmienił??? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torturro Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Normalka niestety. mozesz probowac zmienic olej - czsem pomaga. Nie polecam Motula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Nie polecam Motula. Czemu nie polecasz!? Ja latam na MOTULU i bardzo sobie go chwale. Nie ma dla mnie lepszego oleju motocyklowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Witam i dziękuję za odzew. Problem w tym , że w ogóle nie dymi ani na ciepłym ani na zimnym, stąd moje zdziwienie!! może to nie jest duże spalanie oleju ale myślę ,że przy takiej ilości powinny być jednak jakieś oznaki... P. Adamie staram się utrzymywać olej przy górnej krawędzi a co do stosunku prędkości jazdy do spalania takiej ilości oleju nie dziwiłby mnie ten fakt , gdybym latał bez przerwy powyżej 180...wczoraj zrobiłem mały teścik parę razy odkręciłem ostro i przeleciałem się 250km/h za mną jechał kolo i nie zauważył nawet dymka a stan oleju za bardzo się nie zmienił??? ;) Wiesz, to jest podobny silnik jak w GPZ 900 (konstrukcyjnie) i ma dzieloną michę olejową. Kolega miał podobny problem że olej "znikał" ale po np 2 dniach pojawiał się na maxa. Odczekaj kiedyś po jeździe z godzinę i dopiero na wyprostowanym do piony motocyklu sprawdź. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Normalka niestety. mozesz probowac zmienic olej - czsem pomaga. Nie polecam Motula.witam,własnie czemu nie polecasz,tez juz od kogos słyszałem ze motul sie popsuł jako olej ale jakies poparcie tych plotek,ja smigam na Motulu i jakos nie widze zeby cos było nie tak.P.s sory za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IrekS Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Moja bierze bardzo mało oleju, ogólnie przez cały zeszły sezon dolałem ok. 1 L.Tak jak Greedo mówisz, kiedyś nadgorliwie po jakieś dłuższej trasie dolałem do max olej, jak przyszedłem na drugi dzień do garażu to nie pozostało nic jak za pomocą strzykawki i węzyka :icon_mrgreen: ściągnąc ok. 0,5 L. Coś w tym jest.NIe przejmuj się olejem, jak nie dymi ani nic z tych rzeczy to spoko. I nie zapomnij że to moto ma już 18 lat, więc co chcesz.Pozdro i do zobaczyska na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TaKaWa Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Wiesz, to jest podobny silnik jak w GPZ 900 (konstrukcyjnie) i ma dzieloną michę olejową. Kolega miał podobny problem że olej "znikał" ale po np 2 dniach pojawiał się na maxa. Odczekaj kiedyś po jeździe z godzinę i dopiero na wyprostowanym do piony motocyklu sprawdź. Mam szczerą nadzieję ,że to właśnie taka przyczyna tkwi w moim moto:):)...ale nic, polatam jeszcze jakieś 3000km i na pewno zaleje olej innego producenta no i może 10W40 bo miałem dylemat jaki wlać - 10W40 czy 20W50 .... a może ktoś podpowie który jest lepszy w praktyce bo teoretycznie idzie jeden i drugi :):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Zygzaki lubią pić olej... mój też wciągał pół litra na 1000 km.... przy takim przebiegu, możliwe że uszczelniacze na zaworach wymagają wymiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.