Skocz do zawartości

zygzak1100 gdzie ten olej???


TaKaWa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym się przywitać. Jestem nowy na forum... nie mam w tym doświadczenia więc idzie mi jak po gruzie :buttrock: ale mam nadzieje że z czasem będzie lepiej.Latam na zygzaku od zeszłego sezonu, wcześniej była Honda Cb 650....a sto lat temu kaczałem na Junaczku :icon_mrgreen: a teraz do rzeczy, proszę o pomoc znawców tematu zzr 1100 90r. przelatane 70 tyś. zalałem na sezon olej VALVOLINE 20W50, po trasce 2000km wciągnął 1,2 litra oleju (czy one tak mają)? :biggrin: prędkość przelotowa 120- 160km/h, spalanie4,5-5l. nie dymi-jedynie chwilkę na czarno jak się odkręci,brak wycieków, sprzęt raczej zadbany bez znaków zmęczenia, sprowadzony z niemiec c, możliwe aby spalał bez żadnych oznak tyle oleju? może go zmienić na 10W40? może ktoś przerabiał ten temacik? proszę o info. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj w nim olej przy gornym poziomie jak nie chcesz miec klopotow z panewkami. Czyli w takiej trasie trzeba olej sprawdzac i w razie czego dolewac. I pamietaj ze czym szybciej jedziesz tym wiecej oleju bedzie palil.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za odzew. Problem w tym , że w ogóle nie dymi ani na ciepłym ani na zimnym, stąd moje zdziwienie!! może to nie jest duże spalanie oleju ale myślę ,że przy takiej ilości powinny być jednak jakieś oznaki... P. Adamie staram się utrzymywać olej przy górnej krawędzi a co do stosunku prędkości jazdy do spalania takiej ilości oleju nie dziwiłby mnie ten fakt , gdybym latał bez przerwy powyżej 180...wczoraj zrobiłem mały teścik parę razy odkręciłem ostro i przeleciałem się 250km/h za mną jechał kolo i nie zauważył nawet dymka a stan oleju za bardzo się nie zmienił??? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za odzew. Problem w tym , że w ogóle nie dymi ani na ciepłym ani na zimnym, stąd moje zdziwienie!! może to nie jest duże spalanie oleju ale myślę ,że przy takiej ilości powinny być jednak jakieś oznaki... P. Adamie staram się utrzymywać olej przy górnej krawędzi a co do stosunku prędkości jazdy do spalania takiej ilości oleju nie dziwiłby mnie ten fakt , gdybym latał bez przerwy powyżej 180...wczoraj zrobiłem mały teścik parę razy odkręciłem ostro i przeleciałem się 250km/h za mną jechał kolo i nie zauważył nawet dymka a stan oleju za bardzo się nie zmienił??? ;)

 

 

Wiesz, to jest podobny silnik jak w GPZ 900 (konstrukcyjnie) i ma dzieloną michę olejową. Kolega miał podobny problem że olej "znikał" ale po np 2 dniach pojawiał się na maxa. Odczekaj kiedyś po jeździe z godzinę i dopiero na wyprostowanym do piony motocyklu sprawdź.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalka niestety. mozesz probowac zmienic olej - czsem pomaga. Nie polecam Motula.

witam,własnie czemu nie polecasz,tez juz od kogos słyszałem ze motul sie popsuł jako olej ale jakies poparcie tych plotek,ja smigam na Motulu i jakos nie widze zeby cos było nie tak.

P.s sory za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja bierze bardzo mało oleju, ogólnie przez cały zeszły sezon dolałem ok. 1 L.

Tak jak Greedo mówisz, kiedyś nadgorliwie po jakieś dłuższej trasie dolałem do max olej, jak przyszedłem na drugi dzień do garażu to nie pozostało nic jak za pomocą strzykawki i węzyka :icon_mrgreen: ściągnąc ok. 0,5 L. Coś w tym jest.

NIe przejmuj się olejem, jak nie dymi ani nic z tych rzeczy to spoko. I nie zapomnij że to moto ma już 18 lat, więc co chcesz.

Pozdro i do zobaczyska na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to jest podobny silnik jak w GPZ 900 (konstrukcyjnie) i ma dzieloną michę olejową. Kolega miał podobny problem że olej "znikał" ale po np 2 dniach pojawiał się na maxa. Odczekaj kiedyś po jeździe z godzinę i dopiero na wyprostowanym do piony motocyklu sprawdź.

 

 

 

 

Mam szczerą nadzieję ,że to właśnie taka przyczyna tkwi w moim moto:):)...ale nic, polatam jeszcze jakieś 3000km i na pewno zaleje olej innego producenta no i może 10W40 bo miałem dylemat jaki wlać - 10W40 czy 20W50 .... a może ktoś podpowie który jest lepszy w praktyce bo teoretycznie idzie jeden i drugi :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...