Skocz do zawartości

mały tuning cylindra


kubus2905
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

michal.051 tulei zwykle się od tak nie wyciąga, trzeba ją wytoczyć.

 

kubus2905 nie no tuning cylindra jest możliwy w am6 ;). Ja tylko napisałem że spiłowanie tloka "od strony ssącej" nic nie da. No chociaż ostatecznie mniejsza masa ... etc :PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na to inny patent można tuleje sobie przeciać brzeszczotem:D w 2 miejscach i sama wypadnie.

 

Nowa tocze sobie z kawałka odpowiedniego zeliwa i tyle;] Potem frezarka i okna;)

 

Co do komara robiłem juz takiego który miał 5 okien płuczacych i 2 wydechowe. Tłok od skutera piaggio chyba;) korba też pochodziła od jakiegos skutera.

 

Teraz pracuje nad WSK 125;) Bedzie miała tłoczek od MZ TS 150, cylek 4 kanały płuczace i 3 wydechowe;) Korba od MZ etz 150. Do tego wydech od MZ etz 150 odpowiednio dopasowany, gaźniczek 24mm, zapłon to juz legendarna przeróbka na jawoski iskrownik. Mocno i tanio;) Nudzi mnie sie troche po maturze.

 

WSK do szczescia brakuje tylko złozenia zapłonu i odpowiedniej regulacji układu wydechowego(chodzi o jego długosc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do komara robiłem juz takiego który miał 5 okien płuczacych i 2 wydechowe. Tłok od skutera piaggio chyba;) korba też pochodziła od jakiegos skutera.

 

 

Ślizgało ci się sprzęgło na 2ce? Jaki vmax? kiedyś też się bawiłem z rometowskim silnikiem i jeden mam zostawiony na pamiątkę w szafie w skrócie: rozwiercony i polerowany kanał dolotowy+gaźnik jawka. Poszerzane i polerowane kanały przelotowe, podniesione okno wydechowe + dyfuzor (sam spawałem po przeczytaniu jakiegoś arta w śm, albo cos takiego, więc daleko mu było do doskonałości ;p, ale dawał fajne brzmienie), do tego dochodził zapłon elektroniczny z wyprzedzeniem zapłonu + lżejsze magneto (oryginalne ważyło grubo ponad 1kg, jak nie 2, a od ruskiej piły spalinowej,od której był tez zapłon coś koło 0,85kg więc nawet się wkręcał na obroty :) ) mogę strzelić fotki ci na maila, a chciałbym widzieć twój garnek z 5 oknami o ile to możliwe :P. Dalsza historia: 200km pierwsza wymiana sprzęgła + mocniejsza sprężyna, 1000km rozwalony 1 bieg, 1500km rozwaliłem ramę, pękła główka od moich wydziwiań ;( wtedy zrobiłem wał + nowy tłok + szlif i odłożyłem silnik na lepsze lata ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 5 okienek było bardzo malutkie;) wiec da sie to zrobić;) lediwe to pamietam pomiesciłem wszystko;)

 

Co do sprzegła... spreżyna od zupełnie innego byłą to bodajze jakas zaworowa... twarda byłą franca ledwie to poskładałem. Komara sprzedałem w tydzień po uruchomieniu za uwaga 850zł. Koles który to odemnie kupił potem chiał naprawić skrzynie jednak jak rozpołowił silnik i zobacyzł ilosc patentó wymiekł i jexdizł na standardzie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiece jak ja zrobilem?? U siebie w HM CRE mam alu nicasyl cylek 50 cc. 7 plukow, jeden duzy wydech. Podobno ma 12-14 koni, najsilniejszy z 50 cc. Gilardoni2 jak komos nazwa cos mowi. No i kupilem do tego tloczek od 80 cc od jakiegos kitu, i wyslalem cylek do tulejowania i gopsciu bedzie mi robic tulej , pod ten tlok jednoczesnie rozwiecajac gar, oraz dorzuci mi 2 okna wydechowe po bokach. Koszt tulejowania to 300 zl . Fajna opcja. druga opcja to jest taka, ze szukasz danych serwisowych swojego silnika, patrzysz jaki masz skok walu, i szukasz wyczyna z tym samym skokiem walu, np 50 -80 cc. Szukasz i masz malego ktm 65 cc wyczynowego, ktory ma tam 20 koni. Gadasz z kolesiem, zdejmujesz gar, wkladasz kartke i odrysowujesz mapy faz rorzadu, wszystkie okienka, a nastepnie kątomierz na magneto i mierzysz wysokosci wszystkich kanalow. Potem bierzesz te dane i te mapki i wysylasz kolesiowi ktory zrobi Ci tulej pod te mapy faz rozrzadu. Jezeli dobrze Ci zrobi, oraz jak dobrze dopasujesz gaznik i wydech to masz te 20 koni u siiebie. Jak ja slysze o ludziach ktorzy pakuja w skuter np 2,5 tys zl, a za sam cylinder placa po 1400 zl to mi zal az dupe sciska.Przeciez taki wyczynowy gar nie jest ze zlota zrobiony ze musi byc az taki drogi. Przeciez mozna kup zatarty gar za 50 zl i ustawic tak rozrzad ze nawet jeszcze mocniejszy bedzie od niego. Prosta sprawa. A jezeli masz material na tulej, i troche tokarki i dremela, to koszt zrobienia takiego cylindra jest naprawde niski. Wszystko robisz pod mapke faz rozrzadu wzieta z wyczyna. Prosta sprawa. Po co sie bawic w obliczenia, skoro mozemy wziac gotowe?? Tylko pamietajmy zeby byl ten sam skok tloka, a jak bedzie to reszta to juz pol biedy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska również prosiłbym o fotki tego cyla, jestem ciekaw jak to wszystko upchnąłeś ;)

 

rzemyk90 - to w sumie dobry sposób na jakąś modyfikację, ale poniekąd kosztowny i hmmmm ...... upierdliwy.

trzeba trochę być w tym temacie żeby wiedzieć co i gdzie szukać (info. konatkty itp.).

Myślę że łatwiej było by np. kupić jakiś tuningowy cylek do sendy i z niego się wzorować, później ten nowy zareklamować, nie jestem w 100% przekonany co do tego postępowania ale w sumie to czemu miało by się nie udać.

 

Boczi013 - z tego co wiem to nie odgina się membran tylko ograniczniki :) trzeba z tym uważać żeby nie przesadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...