Gość Tatsu Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Witam.Przeglądałem tematy i nie znalazłem stąd pytania.Jeżdżę Wild Starem 1600 XA z 2004. Na początku sezonu miałem wrażenie że silnik szybciej się wkręca na obroty niż praca pozostałych mechanizmów to znaczy prędkość rosła jakby inaczej (ostatnio miałem taki problem w C5 i okazało się że padała tarcza sprzęgła z dociskiem). Wczoraj (to jest 24.05.2008) jadąc w kolumnie na zlocie dopaliłem tak że "skleiło" mi się sprzęgło :lalag: . Na szczęście puściło bez problemu. Moje pytania:1. Czy jest obiektywna metoda oceny kiedy sprzęgło się ślizga a kiedy ma problem z przeniesieniem nadmiaru mocy2. Czy jak się "skleiło" to już tylko wymiana.Motorek ma 19 000 km na liczniku. Nie wiem jak jeździł poprzednik, zrobiłem na nim około 2 tyś. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Witam.Przeglądałem tematy i nie znalazłem stąd pytania.Jeżdżę Wild Starem 1600 XA z 2004. Na początku sezonu miałem wrażenie że silnik szybciej się wkręca na obroty niż praca pozostałych mechanizmów to znaczy prędkość rosła jakby inaczej (ostatnio miałem taki problem w C5 i okazało się że padała tarcza sprzęgła z dociskiem). Wczoraj (to jest 24.05.2008) jadąc w kolumnie na zlocie dopaliłem tak że "skleiło" mi się sprzęgło :P . Na szczęście puściło bez problemu. Moje pytania:1. Czy jest obiektywna metoda oceny kiedy sprzęgło się ślizga a kiedy ma problem z przeniesieniem nadmiaru mocy2. Czy jak się "skleiło" to już tylko wymiana.Motorek ma 19 000 km na liczniku. Nie wiem jak jeździł poprzednik, zrobiłem na nim około 2 tyś. Pozdrawiam wszystkich. Po pierwsze być może wystarczy regulacja sprzęgla i nie bedzie problemu. To, ze slizga Ci sie sprzeglo mozesz sprawdzic jadac ze stala predkoscia np. 100 km/h i szybko odkrecic manetke- jesli obroty nagle podskocza i spadna, to sprzeglo sie slizga (musisz miec oczywiscie obrotomierz zeby to stwierdzic...). Możesz to takze "wylapac" na sluch- predkosc obrotowa silnika nie przeklada sie na predkosc z jaka sie poruszasz. Mam nadzieje, ze wyrazilem sie jasno :P Opisz dokładniej jak "sklepiłeś" to sprzeglo, to bedziemy myśleć :banghead: Zacznij jednak- tak jak pisalem- od regulacji- najprostrza czynność, która może rozwiązać problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tatsu Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Z regulacją sie bawiłem. Co do sklejenia to czysta moja głupota. W trakcie parady motocyklowej podkręcałem obroty, by jednak jechać delikatnie puszczałem sprzęgło, trwało to może kilka minut wystarczyło jednak by po dojechaniu na rynek motorek już ciągnął przy naciśniętym sprzęgle, i był problem ze zmianą biegów (w panice szukałem neutrala). Potem podkręciłem na regulacji sprzęgło tak długo aż puściło i wyregulowałem na nowo. Jak już puściło to praktycznie ustawiłem je w takiej samej pozycji jak poprzednio (śruba i śruba kontrująca). Zastanawiam się czy przy tym przebiegu 19 000 jest już możliwe by sprzęgło "padło". Dzięki za odpowiedź PozdrawiamMaciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT 80 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Z regulacją sie bawiłem. Co do sklejenia to czysta moja głupota. W trakcie parady motocyklowej podkręcałem obroty, by jednak jechać delikatnie puszczałem sprzęgło, trwało to może kilka minut wystarczyło jednak by po dojechaniu na rynek motorek już ciągnął przy naciśniętym sprzęgle, i był problem ze zmianą biegów (w panice szukałem neutrala). Potem podkręciłem na regulacji sprzęgło tak długo aż puściło i wyregulowałem na nowo. Jak już puściło to praktycznie ustawiłem je w takiej samej pozycji jak poprzednio (śruba i śruba kontrująca). Zastanawiam się czy przy tym przebiegu 19 000 jest już możliwe by sprzęgło "padło". Dzięki za odpowiedź PozdrawiamMaciek Może spuchło od temperatury tak jak to bywało w ogarach?? :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Dokladnie tak sie stalo. Z powodu temperatury i za malego luzu miedzy tarczami zaczelo ciagnac. Pytanie czy przy okazji nie podpaliles przekladek.Dlatego ja osobiscie uwazam wszelkiego rodzaju wolne "parady" za absolutna bzdure. Jezeli czest bierzesz udzial w takich imprezach to za kazdym razem przegrzewawsz tarcze i skracasz zywot sprzegla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tatsu Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Dokladnie tak sie stalo. Z powodu temperatury i za malego luzu miedzy tarczami zaczelo ciagnac. Pytanie czy przy okazji nie podpaliles przekladek.Dlatego ja osobiscie uwazam wszelkiego rodzaju wolne "parady" za absolutna bzdure. Jezeli czest bierzesz udzial w takich imprezach to za kazdym razem przegrzewawsz tarcze i skracasz zywot sprzegla. Adam M. Zgadzam sie z Tobą Adamie. Jak każdy "młody" chciałem brać udział w zlotach i paradach, teraz już mnie to nie bawi, zwłaszcza że widzę jak sprzęt dostaje w dupę. WS jest chłodzony powietrzem i to mu jeszcze bardziej utrudnia wolne toczenie. Ale to tak na boku tematu. Dręczy mnie jeszcze jedno pytanie, czy należy zmienić olej po takim przypale. A powtórnie pytam czy możliwe żeby sprzęgło w moim WS już padło. Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Temat jest bardzo prosty i 4um Ci za dużo nie pomoże.Należy spuścić stary olej.Odkręcić pokrywę sprzęgła.Wsadzić tam oko albo dwa i po zdemontowaniu wszystko ułożyć na stole.Sprawdzić tarcze zgodnie z serwisówką (grubość) chyba że od razu będzie widać czy są spaloneSprawdzić przekładki czy mają fioletowe ślady przegrzania (b.częsty objaw po paradzie)Zakupić nowe części i zamontować.Zalać silnik nowym olejem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tatsu Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Temat jest bardzo prosty i 4um Ci za dużo nie pomoże.Należy spuścić stary olej.Odkręcić pokrywę sprzęgła.Wsadzić tam oko albo dwa i po zdemontowaniu wszystko ułożyć na stole.Sprawdzić tarcze zgodnie z serwisówką (grubość) chyba że od razu będzie widać czy są spaloneSprawdzić przekładki czy mają fioletowe ślady przegrzania (b.częsty objaw po paradzie)Zakupić nowe części i zamontować.Zalać silnik nowym olejem. No to widzę że dupa zbita i trza się dać do roboty. Dzięki za rady, szkoda że została tylko praca, swoją drogą, jak mogę radzić, dla czytaczy forum: na paradę pojechać, motorek do kątka, pooglądać i w drogę. Jak walić w rurę to na neutralu, i nie ciągnąć na pół sprzęgła, choć z nauki jazdy pamiętam że miało mu to nie szkodzić. Dzięki za odpowiedzi :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil-XV1600 Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Witam!! W moim Wild Starze sprzęgło padło po 32 000, objaw dokładnie taki jak opisał dark_rider jeżeli obroty silnika wzrastają, a motocykl nie przyspiesza to prawdopodobnie skończone sprzęgło. Problem ze sprzęgłem w Wild Starach jest dość częsty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.