Skocz do zawartości

Ślizganie sprzęgła Wild Star


Gość Tatsu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeglądałem tematy i nie znalazłem stąd pytania.

Jeżdżę Wild Starem 1600 XA z 2004. Na początku sezonu miałem wrażenie że silnik szybciej się wkręca na obroty niż praca pozostałych mechanizmów to znaczy prędkość rosła jakby inaczej (ostatnio miałem taki problem w C5 i okazało się że padała tarcza sprzęgła z dociskiem).

Wczoraj (to jest 24.05.2008) jadąc w kolumnie na zlocie dopaliłem tak że "skleiło" mi się sprzęgło :lalag: . Na szczęście puściło bez problemu.

Moje pytania:

1. Czy jest obiektywna metoda oceny kiedy sprzęgło się ślizga a kiedy ma problem z przeniesieniem nadmiaru mocy

2. Czy jak się "skleiło" to już tylko wymiana.

Motorek ma 19 000 km na liczniku. Nie wiem jak jeździł poprzednik, zrobiłem na nim około 2 tyś.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeglądałem tematy i nie znalazłem stąd pytania.

Jeżdżę Wild Starem 1600 XA z 2004. Na początku sezonu miałem wrażenie że silnik szybciej się wkręca na obroty niż praca pozostałych mechanizmów to znaczy prędkość rosła jakby inaczej (ostatnio miałem taki problem w C5 i okazało się że padała tarcza sprzęgła z dociskiem).

Wczoraj (to jest 24.05.2008) jadąc w kolumnie na zlocie dopaliłem tak że "skleiło" mi się sprzęgło :P . Na szczęście puściło bez problemu.

Moje pytania:

1. Czy jest obiektywna metoda oceny kiedy sprzęgło się ślizga a kiedy ma problem z przeniesieniem nadmiaru mocy

2. Czy jak się "skleiło" to już tylko wymiana.

Motorek ma 19 000 km na liczniku. Nie wiem jak jeździł poprzednik, zrobiłem na nim około 2 tyś.

 

Pozdrawiam wszystkich.

 

Po pierwsze być może wystarczy regulacja sprzęgla i nie bedzie problemu.

 

To, ze slizga Ci sie sprzeglo mozesz sprawdzic jadac ze stala predkoscia np. 100 km/h i szybko odkrecic manetke- jesli obroty nagle podskocza i spadna, to sprzeglo sie slizga (musisz miec oczywiscie obrotomierz zeby to stwierdzic...). Możesz to takze "wylapac" na sluch- predkosc obrotowa silnika nie przeklada sie na predkosc z jaka sie poruszasz. Mam nadzieje, ze wyrazilem sie jasno :P

 

Opisz dokładniej jak "sklepiłeś" to sprzeglo, to bedziemy myśleć :banghead:

 

Zacznij jednak- tak jak pisalem- od regulacji- najprostrza czynność, która może rozwiązać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z regulacją sie bawiłem.

Co do sklejenia to czysta moja głupota. W trakcie parady motocyklowej podkręcałem obroty, by jednak jechać delikatnie puszczałem sprzęgło, trwało to może kilka minut wystarczyło jednak by po dojechaniu na rynek motorek już ciągnął przy naciśniętym sprzęgle, i był problem ze zmianą biegów (w panice szukałem neutrala). Potem podkręciłem na regulacji sprzęgło tak długo aż puściło i wyregulowałem na nowo. Jak już puściło to praktycznie ustawiłem je w takiej samej pozycji jak poprzednio (śruba i śruba kontrująca). Zastanawiam się czy przy tym przebiegu 19 000 jest już możliwe by sprzęgło "padło".

Dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z regulacją sie bawiłem.

Co do sklejenia to czysta moja głupota. W trakcie parady motocyklowej podkręcałem obroty, by jednak jechać delikatnie puszczałem sprzęgło, trwało to może kilka minut wystarczyło jednak by po dojechaniu na rynek motorek już ciągnął przy naciśniętym sprzęgle, i był problem ze zmianą biegów (w panice szukałem neutrala). Potem podkręciłem na regulacji sprzęgło tak długo aż puściło i wyregulowałem na nowo. Jak już puściło to praktycznie ustawiłem je w takiej samej pozycji jak poprzednio (śruba i śruba kontrująca). Zastanawiam się czy przy tym przebiegu 19 000 jest już możliwe by sprzęgło "padło".

Dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Maciek

 

Może spuchło od temperatury tak jak to bywało w ogarach?? :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak sie stalo. Z powodu temperatury i za malego luzu miedzy tarczami zaczelo ciagnac. Pytanie czy przy okazji nie podpaliles przekladek.

Dlatego ja osobiscie uwazam wszelkiego rodzaju wolne "parady" za absolutna bzdure. Jezeli czest bierzesz udzial w takich imprezach to za kazdym razem przegrzewawsz tarcze i skracasz zywot sprzegla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak sie stalo. Z powodu temperatury i za malego luzu miedzy tarczami zaczelo ciagnac. Pytanie czy przy okazji nie podpaliles przekladek.

Dlatego ja osobiscie uwazam wszelkiego rodzaju wolne "parady" za absolutna bzdure. Jezeli czest bierzesz udzial w takich imprezach to za kazdym razem przegrzewawsz tarcze i skracasz zywot sprzegla.

 

Adam M.

 

Zgadzam sie z Tobą Adamie. Jak każdy "młody" chciałem brać udział w zlotach i paradach, teraz już mnie to nie bawi, zwłaszcza że widzę jak sprzęt dostaje w dupę. WS jest chłodzony powietrzem i to mu jeszcze bardziej utrudnia wolne toczenie. Ale to tak na boku tematu. Dręczy mnie jeszcze jedno pytanie, czy należy zmienić olej po takim przypale. A powtórnie pytam czy możliwe żeby sprzęgło w moim WS już padło.

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest bardzo prosty i 4um Ci za dużo nie pomoże.

Należy spuścić stary olej.

Odkręcić pokrywę sprzęgła.

Wsadzić tam oko albo dwa i po zdemontowaniu wszystko ułożyć na stole.

Sprawdzić tarcze zgodnie z serwisówką (grubość) chyba że od razu będzie widać czy są spalone

Sprawdzić przekładki czy mają fioletowe ślady przegrzania (b.częsty objaw po paradzie)

Zakupić nowe części i zamontować.

Zalać silnik nowym olejem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest bardzo prosty i 4um Ci za dużo nie pomoże.

Należy spuścić stary olej.

Odkręcić pokrywę sprzęgła.

Wsadzić tam oko albo dwa i po zdemontowaniu wszystko ułożyć na stole.

Sprawdzić tarcze zgodnie z serwisówką (grubość) chyba że od razu będzie widać czy są spalone

Sprawdzić przekładki czy mają fioletowe ślady przegrzania (b.częsty objaw po paradzie)

Zakupić nowe części i zamontować.

Zalać silnik nowym olejem.

 

No to widzę że dupa zbita i trza się dać do roboty. Dzięki za rady, szkoda że została tylko praca, swoją drogą, jak mogę radzić, dla czytaczy forum: na paradę pojechać, motorek do kątka, pooglądać i w drogę. Jak walić w rurę to na neutralu, i nie ciągnąć na pół sprzęgła, choć z nauki jazdy pamiętam że miało mu to nie szkodzić.

 

Dzięki za odpowiedzi :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! W moim Wild Starze sprzęgło padło po 32 000, objaw dokładnie taki jak opisał dark_rider jeżeli obroty silnika wzrastają, a motocykl nie przyspiesza to prawdopodobnie skończone sprzęgło. Problem ze sprzęgłem w Wild Starach jest dość częsty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...