MłodyWilk22 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 No własnie patrzyłem i u mnie w serwisówce też nie ma takiej informacji... Zaczyna sie robić pod górkę. Wymienię go na zimę i bede miał spokój :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Jeżeli : - łańcuch nie hałasuje - napinacz przesuwa się płynnie w korpusie (nie zacina się) - położenie napinacza praktycznie w połowie naciągu (założe się że z fabryki nie wyjeżdża pierwszym ząbku) To nie wiem jakie masz przesłanki żeby wymieniać łańcuch . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 To nie wiem jakie masz przesłanki żeby wymieniać łańcuch .chyba swiety spokój własciciela :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Rozciagniecie ukladu napedu walkow rozrzadu,i co za tym idzie opoznienie rozrzadu, nie jest tylko spowodowane zuzywaniem sie samego lancucha,elementy jak przednia ploza,szyna,zebatki na walkach i wale korbowym tez sie zuzywaja.Wymiana samego lancucha nie przywroci tego ukladu do "jak nowy". Nowy silnik tez nie musi miec walkow rozrzadu ustawionych tak jak przewiedzial konstruktor.Rozrzut tolerancji produkcyjnych,tzn umieszczenie otworow na zebatkach,gwintow na walkach,wysokosc bloku,glowicy,pozycja walu korbowego w bloku ,uwieszczenie zebatki na wale korbowym powoduja ze blad ustawienia walkow rozrzadu w nowym silniku rzedu 2-3 stopni obrotu walu korbowego to normalka. Jedyna metoda precyzyjnego ustawienia walkow rozrzadu to uzycie zebatek ktore maja mozliwosc regulacji wzgledem walkow rozrzedu.Mozna zakupic takie zabatki,lub tez samemu zrobic naciecia na fabrycznych zebatkach,aczkolwiek nie polecam,material jest k****wsko twardy.Potrzebne jest kolo katowe i mozliwosc jego zamontowania na wale korbowym,czujnik z uchytem,proste narzedzie ktore umozliwi znalezenie gornego martwego punktu tloka.Znaki na wale korbowym nie sa wystarczajaco wyrazne/na zbyt malym promieniu w tym celu,popelnienie bledu rzedu 2-4 jest bardzo latwe,a to juz sa lata swietlne w przypadku tunningu. Przeskok o jeden zab to blad rzedu kilkunastu stopni obrotu walu korbowego,w przypadku sportowego silnika to sa lata maga swietlne,nie wiek jak ktos mogl tak jezdzic. Cos takiego potrzebujesz + zabatki,osobiscie preferuje uchwyt do czyjnika ktory wyglada jak waz,magnetyczny trudno zaczepic,http://secure.mycart.net/catalogs/catalog.asp?prodid=4982107 i zebatkihttp://www.hayabusazone.com/sprocket.html Generalnie opoznienie walkow rozrzadu ( obydwu) spowoduje przesuniecie krzywej moc ku gorze,ale nie zawsze,jezeli chodzi o ustawianie rozrzadu nie ma prawd obsolutnych. Fabryczne ustawienie nie musi byc najlepsze jezeli chodzi o moc,brane sa tez pod uwage takie duperela jak toksycznosc spalin i halas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Czyli krótko i na temat - wymienie jak bedzie dawał o sobie znać. A jak narazie jest i cicho wiec nie wiem po co grzebać i szukać kłopotu - jeszcze coś popsuje :biggrin: Jeden z forumowiczów z którym rozmawiałem miał Buse i sam sobie przy niej grzebał. Za nic w swiecie nie mógł ustawić rozrządu - okazało się, że były mało precyzyjnie nabite znaki na kołach.Wiec jeśli silniczek dobrze mruczy to po co kombinowac :icon_mrgreen: A jesli nawet zdechło kilka koni to najwyżej dłużej pożyje :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.