Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Twoje plastiki były do modelu 2003, potem były zmiany czyli zintegrowany tylny błotnik z boczkami, inny zbiornik paliwa i boczki itd. Jedyne co możesz wsadzić z nowszych modeli to przedni błotnik i lampa. Aby pasował tylny zintegrowany trzeba całą tylną ramę przełożyć, boczki chłodnicy będą pasować po zmianie zbiornika siedzenia i kopki. Gra nie warta świeczki kupuj plastiki do swojego rocznika.

 

Tak tak jak chce kupić do swojego rocznika po prostu ciężko znaleźć do 2000 r. dlatego pytam czy troszke nowsze pasuja.

Dzięki za tą odpowiedź wyjaśniła mi wszystko co mogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak jak chce kupić do swojego rocznika po prostu ciężko znaleźć do 2000 r. dlatego pytam czy troszke nowsze pasuja.

Dzięki za tą odpowiedź wyjaśniła mi wszystko co mogła.

Które plastiki konkretnie potrzebujesz? Walają mi się po warsztacie nowe boczki na chłodnice(polisport), czarne, nawet nie rozpakowane jeszcze, za 100zł mogę oddać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które plastiki konkretnie potrzebujesz? Walają mi się po warsztacie nowe boczki na chłodnice(polisport), czarne, nawet nie rozpakowane jeszcze, za 100zł mogę oddać.

 

Bardziej przydała by mi się przednia czasza wraz z kloszem + tylny błotnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki temat z lampą, deficytowy towar.

 

No wiem właśnie a jest, że tak powiem wytarte to lustro w środku i nie daje takiego światła jak powinien i ta obudowa cala jest zniszczona podrapana i lakier po odpadał albo się wezmę i ją wyszlifuję i pomaluję albo nie wiem co bo te Polisport cięzko dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam szanownych Forumowiczów,

potrzebuję service manual do mojego EXC 525 2006.

Posiadam na dysku service manual do rocznika 2003, ponieważ ze znalezieniem do 2006 mam lekki problem.

Z tego co się orientuję, w tych rocznikach kwestie silnikowe nie podlegały większym zmianom, zgadza się?

Czy na podstawie manuala z 2003 roku (momenty dokręcania śrub, etc.) mogę bez obaw składać swój silnik?

Czy posiada ktoś u siebie na dysku manual konkretnie pod rocznik '06 i chętnie się nim podzieli?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Nie chodzi o cewke zapłonową tylko o uzwojenie, cewke własnie na statorze, ktora robi power :) Zapłon zostaw w spokoju :)

Ale jesli masz 2009 to sprawa jest ciutke insza, ale przynajmniej teraz wiadomo gdzie masz miernik przyłożyć. Tak węc łopatologicznie. Miernik ustaw na zakres 100 V i prąd zmienny przyłóż do konektorków regulatora, a dokładnie do koloru żółtego i białego i do tych samych kolorów ale zaraz za prądnicą. To jest wejscie na regulator. Jeśli nic nie pokaze to zmniejsz zakres do 20V. Zobacz ile będzie przy biegu luzem oraz przy jakichś wyższych obrotach. To samo powtórz z tym że zamiast białego przewodu użyj masy. Na żarówce już mirzyłeś i masz 8 V więc nie musisz. Ale w razie czego zmierz jeszcze raz też na prądzie zmiennym przy biegu luzem i przygazówce. Zmierz napięcie na akumulatorze na luzie, przygazówce i na wyłączonym silniku.

Jak na bubel przystało światła są zasilane prądem zmiennym i przy niskich napieciach pulsują z czestotliwością jaką chodzi generator, czyli dla biegu luzem ok 25Hz (1500 rpm). Podaj wyniki.

 

Witam. Dzisiaj udalo mi sie zrobic swiatla ze stalym pradem. Wlaczanie i wylaczanie. Wszystko pięknie ladnie. Znalazlem kabel ze stalym napieciem 12V i podpialem sie pod swiatla w przewodzie miedzy statorem a regulatorem i tu zaczely sie schody. Po takich manewrach przestalo dzialac ladowanie a kabel z ladowaniem idacy od statora zostal tak jak byl. Kombinowalem na wszelaki sposob. Gdzie indziej mam sie podpiac aby dzialalo te ladowanie? Oczywiscie jak zrobilem po staremu to wszystko wrocilo do normy oprocz swiatel :( Marcel wspominal, ze co jazdę trzeba ladowac akumulator jezdzac na swiatlach. Zapewne o to mu chodzilo

Edytowane przez str_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadam głupie pytanie, czy podłączyłeś ten stały prąd do żółtego kabla między statorem a regulatorem czyli ZACZĄŁEŚ "zasilać:" stator ?

 

ja znalazłem kostkę do której z jednek strony wchodził żółty z regulatora a z drugiej szedł dalej do włącznika świateł, ODŁĄCZYŁEM ten żółty ze statora ( czyli leży on odłogiem) i w TO MIEJSCE w kostce podpiąłem znaleziony kabel ze stałym.

 

Ladowanie to kabel biały który po wejściu do regulatora zamieniany jest na stały i idzie do ładowania aku więc on nie powinień zaniknąć, ale mogę się mylić.

Jak na światłach nie jeździsz, to nie trzeba ładować co jazdę, ale u mnie brak prawidłowego ładowania wynika prawdopodobnie z uszkodzonego regulatora a nie z tego, że taki sposób podłączenia "zabiera" ładowanie.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadam głupie pytanie, czy podłączyłeś ten stały prąd do żółtego kabla między statorem a regulatorem czyli ZACZĄŁEŚ "zasilać:" stator ?

 

ja znalazłem kostkę do której z jednek strony wchodził żółty z regulatora a z drugiej szedł dalej do włącznika świateł, ODŁĄCZYŁEM ten żółty ze statora ( czyli leży on odłogiem) i w TO MIEJSCE w kostce podpiąłem znaleziony kabel ze stałym.

 

Ladowanie to kabel biały który po wejściu do regulatora zamieniany jest na stały i idzie do ładowania aku więc on nie powinień zaniknąć, ale mogę się mylić.

Jak na światłach nie jeździsz, to nie trzeba ładować co jazdę, ale u mnie brak prawidłowego ładowania wynika prawdopodobnie z uszkodzonego regulatora a nie z tego, że taki sposób podłączenia "zabiera" ładowanie.

 

Owszem podlaczylem pod przewod miedzy statorem a regulatorem ale nie w przewod idacy do statora. Zrobilem to tak jak napisales "ODŁĄCZYŁEM ten żółty ze statora ( czyli leży on odłogiem) i w TO MIEJSCE w kostce podpiąłem znaleziony kabel ze stałym" Wszystko dzialalo ale ladowania nie bylo. Dopiero jak podlaczylem po staremu. Probowalem nawet do zlaczonej kostki od swiatel podlaczyc ten staly prad ale takze zanikalo ladowanie. Najwidoczniej musze podlaczyc sie pod przewod ze swiatlami juz po regulatorze ale narazie nie doszedlem ktory to kabel. Zauwazylem w wiazce kabel czerwony obok cewki i dochodzi on do wlacznika swiatel. Podlaczylem sie pod niego stalym pradem ale tez nic. Pokombinuje jeszcze.

 

Przez brak ladowania nie moge palic rozrusznikiem ani jezdzic na swiatlach bo aku tego nie pociagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli juz ten sposob kombinujesz to mozesz podlaczyc swiata pod kostke do zasilania wentylatora. Co znaczy ze teraz zabudowany wewnatrz ukladu prostownika bedzie dodatkowo obciazony swiatlami. Ale miejmy nadzieje ze wytrzyma. Przypomne, ze oryginalnie swiatla sa zasilane sprzed prostownika i pracuja na zmiennym. Szkoda ze nie pomierzyles wszystkiego, bo jak dla mnie to masz problem w obwodzie swiatel zmiennego (spadek naiecia sugeruje zwarcie) skoro akumulator Ci laduje i masz poprawne napiecie na zaciskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam KTM EXC 400 z 04 r., z otworu pompy wody zaczyna mi powoli saczyc olej, czyli pewnie oringi do wymiany.

 

Znalazłem tutorial jak za to sie zabrac , ale do 520-ki.

Czy w 400- setcie jest tak samo ?

Trzeba sciagnac pokrywe pompy i pokrywe zaworow tak zeby miec zawory na wierzchu ?

Gdzie dostac taki zestaw oringow, zeby było to dobre jakosciowo ?

Czy w zestawie uszczelek ATHENA znajduja sie te oringi ?

Prosze o podpowiedzi.

Edytowane przez Drwal84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam KTM EXC 400 z 04 r., z otworu pompy wody zaczyna mi powoli saczyc olej, czyli pewnie oringi do wymiany.

 

Znalazłem tutorial jak za to sie zabrac , ale do 520-ki.

Czy w 400- setcie jest tak samo ?

Trzeba sciagnac pokrywe pompy i pokrywe zaworow tak zeby miec zawory na wierzchu ?

Gdzie dostac taki zestaw oringow, zeby było to dobre jakosciowo ?

Czy w zestawie uszczelek ATHENA znajduja sie te oringi ?

Prosze o podpowiedzi.

 

Będzie to analogicznie - jak w 520.

Komplet ATHENY to 'po dobrej cenie' ok. 400zł.

W sklepie zajmującym się sprzedażą oringów powinni dobrać Ci taki za maksymalnie 2zł/sztuka.

Różnicy w jakości nie odczujesz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie to analogicznie - jak w 520.

Komplet ATHENY to 'po dobrej cenie' ok. 400zł.

W sklepie zajmującym się sprzedażą oringów powinni dobrać Ci taki za maksymalnie 2zł/sztuka.

Różnicy w jakości nie odczujesz.

Pozdrawiam

 

można też zamówić w serwisie ktm samą uszczelkę a nawet cały pierścień( br 33) do którego wkłada się te 2 zimeringi (nr 40)

koszt pierścienia to zaledwie okolo 30 zl

 

fiszka do odczytu nr czesci

http://www.ronniesbennington.com/fiche_section_detail.asp?section=463602&category=MOTORCYCLES&make=KTM&year=2004&fveh=10936

 

a zamowic mozesz choćby na ktmsklep

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...