Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem maila z zapytaniem o produkt, oto odpowiedz :

Witam,to nie sa kopie tylko nasze własne produkty.Osłony pasują w 100% nie trzeba nic przerabiać po za wymiana śrub na dłuższe co jest chyba oczywiste :).Co do kształtu to trzymając w ręku orginal KTM i nasz produkt ciężko doszukać się różnic(nasz produkt jest bardziej"pancerny" tam gdzie trzeba).

 

Trzeba bedzie zakupic , bo cena fajna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas gosciu latał z taką "rzemieślniczą" osłonką z allegro, nie wiem czy akurat od tego goscia

 

a jeśli juz mowa o przygodach z łańcuchem to jak macie zapiętę łańcuchy na spinkę czy zakute? ja zawsze miałem zakute i nigdy zadnych przygód, kumple często miewali problemy z zapinkami, a to się wytrze od slizgu, a to kawalek gałęzi zakleszczony w slizgu ją zdejmie, niby można zawsze miec ze sobą zapasową zapinkę ale jest ryzyko ze gdy łańcuch sie rozepnie to narobi bałaganu np. przy przedniej zębatce, teraz kupiłem moto z zapinką i własnie myslę czy kupic zakuwkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba kolejny "zabobon", bo cos kiedys komus ... i teraz na kazdym forum jest wałkowanie i ostrzeganie ze lepiej zakuty, bo spinka nie pewna. Miałem 4 moto, kazdy miał łancuch na spinke i nigdy nic sie nie przytrafiło. Wiadomo. ze raz na x lat cos takiego moze sie przydarzyc, dlatego zakłada sie osłony na wysprzeglik ,ale według mnie jest znikoma szansa na rozpiecie. Podobnie jest z zakuwaniem łancuszka rozrzadu, czego ja sie nie naczytałem, normalnie bałem sie brac za to , a przy wymianie poprostu sie smialem , ze ludzie tak panikuja i zakuwarki kupuja, wystarczy troche umiejetnosci.

Edytowane przez Drwal84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te osłony wysprzęglika śmiało możecie kupować, przetestowane. A co do spinek w łańcuchu to trzeba jedynie ją kontrolować bo jest to najsłabszy element łańcucha, ponadto ktm-owe ślizgi i prowadnice mocno wycierają spinkę która w końcu pęka, najlepiej sobie kupić drugą i jeśli jest potrzeba to zmienić. Mitem jest że same z siebie się rozpinają, no chyba że ktoś odwrotnie ją założy. Zakuwka jest pewniejsza, ale trzeba taki łańcuch umiejętnie zakuć, napewno nie za pomocą młotka. No i zakuty łańcuch jest upierdliwy kiedy trzeba np. zmienić tylny ślizg w ktm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, moze dla nie ktorych banalne.

Mam 520 exc z 02r. Ktorym przyciskiem gasic KTM-a ? Jeden czerwony jest nad przyciskiem startu, a drugi po drugiej strony kiery tam gdzie przełaczniki od swiateł. Poprzedni KTM był z 05 r. i tam byl tylko jeden wyłacznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, moze dla nie ktorych banalne.

Mam 520 exc z 02r. Ktorym przyciskiem gasic KTM-a ? Jeden czerwony jest nad przyciskiem startu, a drugi po drugiej strony kiery tam gdzie przełaczniki od swiateł. Poprzedni KTM był z 05 r. i tam byl tylko jeden wyłacznik.

Jednym i drugim możesz gasić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 200 slizg tylny szlifował mi non stop spinkę, raz zmieniłem,spinkę potem, zmieniłem napęd i zakułem, ważne jest zeby robic to we dwóch-jeden dociska duzym mlotkiem nit od strony koła, a drugi małym młotkiem rozklepuje od zewnątrz, 10 min i spokój na "cały napęd". Tylny slizg kosztuje niewiele, przed zakuciem napędu mozna sobie zmienic, teraz mam nowy napęd i będe obserwował spinkę czy znowu slizg ją szlifuje, ale to chyba ten sam slizg co w 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ja miałem jedną hondę i 4 KTMy i u mnie ślizg nigdy nie wycierał spinki na łańcuchu :D Może miałeś koło przekrzywione na regulacji naciągu łańcucha? W mojej okolicy (Kraków) w zasadzie wiekszość maszyn off road to KTM i nigdy nie słyszałem o szlifowaniu łańcucha. W ślizgu bardzo szybko wycierają się dwa rowki które potem prowadzą łańcuch. Może jak był nowy slizg to ktoś przed Tobą jeździł z własnie przekrzywionym kołem i tak się te rowki nie na środku wytarły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobie, spinka ma luzy a wymiana samej spinki duzo nie daje, bo sa juz rozklepane rowki w zapince i tu juz cala zapinke nalezy wymienic - ale zdjac zapinke z lancucha X ringowego to tez wcale nie tak prosta sprawa . Mialem tak w kazdym enduro jakie mialem , w VFR ce zakulem bo tu predkosci duze i mozna lancuch zakuty wlozyc. W LC4 mam juz zajechany lancuch wiec po prostu ucinam go flexem - ale zapinka i tak wytrzymala zywot lancucha bez wymiany , wiec jest dobrze :) .W innych enduro przynajmniej 2 razy w zywocie lancucha musialem wymieniac spinke albo cala zapinke, jak nowa spinka miala luzy.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wozić drugą na zapas, zawsze się przyda. Jeśli miał bym jezdzić ulicznym sprzętem to też bym zakuł łańcuch, jednak to mi nie groźi, bo to nie moje klimaty , pozatym u nas nie ma gdzie jezdzić... szybko jezdzić, bo powoli to można skuterem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o kolejna porade. Mam jeszcze dobry naped, a troche nie pasuje mi przełozenie , jest 14 x 50 i wydaje mi sie ze jest za szybko, a na torze to w ogole porazka. Zmieniajac przednia na 13 zebow, tył zostawie 50 nie stanie sie nic złego, bedzie tylko zrywniejszy , tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o kolejna porade. Mam jeszcze dobry naped, a troche nie pasuje mi przełozenie , jest 14 x 50 i wydaje mi sie ze jest za szybko, a na torze to w ogole porazka. Zmieniajac przednia na 13 zebow, tył zostawie 50 nie stanie sie nic złego, bedzie tylko zrywniejszy , tak ?

Będziesz musiał napiąć bardziej łańcuch jeśli napinacze na to pozwolą. Poza tym będą krótsze biegi i zrobi się agresywniejszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...