medyk88 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Witam, może i się to pojawiło na forum ale chciałbym zapytać.Czy moje Aku już umarło?? mam YUASA super mf YTX9-BS i ładuję prostownikiem automatycznym Elssin 12V 6A komparator 12,5-14,1 prostownik wyłącza się i pomiar na aku wynosi 12,8-12,7 (klemy cały czas podpiete)a gdy jest włączony na aku pomiar oscyluje 15,7-15,8 czy to już koniec bateryjki?? wczoraj po dłuższej przerwie (2 mce) odpaliłem swoją F4 (aku załadowane na tym samym prostowniku) polatałem z 15 minut po rozgrzaniu silnika zatrzymuje się i dupa moto zagasło (spodziewam się regulacji, czyszczenia i synhro?? ZGADZA SIE?? bo gaśnie na niskich obrotach) ale już nie odpalił, po odpaleniu na krótko podziałała i znowu bęc..... czy może to być też wina regla?? jak mam go sprawdzić?? Tzn gdzie przyłożyć czujniki miernika (dokładnie) i co włączyć na mierniku i wreszcie co ma się pokazać?? z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiu Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Witaj mi tez własnie gaśnie też chyba aku mam do d*py. Mam nadzieje że to aku albo regler bo tak to pracuje silniczek fajnie. Zresztą w fzr miałem podobnie jak aku się skończyło to chodził ale na wolnych gasł, a zapalałem na kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Witaj mi tez własnie gaśnie też chyba aku mam do d*py. Mam nadzieje że to aku albo regler bo tak to pracuje silniczek fajnie. Zresztą w fzr miałem podobnie jak aku się skończyło to chodził ale na wolnych gasł, a zapalałem na kable. to jakby było same aku zjeb...ane to też by gasł?? spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiu Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Tak ale to musi byc bardzo już wyjechany aku żeby gasł. Wsadziłem do fzr taki lipny ze wogole praktycznie nie trzymał i wtedy gasła i wogole dziwnie sie zachowywała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Aku jeszcze raz naladuj prostownikiem, czujki miernika na klemach aku, swiatlo wlaczone, silnik na 5 tys obr ile pokazuje miernik ?Powinno byc 14.5 - 15VPotem aku jeszcze raz podladowane, silnik zgaszony, czujki miernika jak wyzej, wlaczasz swiatlo i patrzysz ile jest po czym czekasz minute i znowu sprawdzasz ile spadlo. Jezeli spadnie ponizej 12V to aku jest w kiepskim stanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 mi po 15 min jazdy na światłach moto gasło, przyciskałem nawet nawet to by sie cus podładował,..?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Zrob pomiary jak wyzej i odpowiedz, nie vbawimy sie w gdybanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 ok Dziekuję Adamie M.pomiary zrobie i odnowię postamiłego niedzielnego wieczora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Załatw prostownik 1A i podłącz na 10 godzin. To najefektywniejszy sposób ładowania tych aku.Yuasa robi zajebiste aku może go jeszcze odratujesz. ;-) Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Witam, może i się to pojawiło na forum ale chciałbym zapytać.Czy moje Aku już umarło?? mam YUASA super mf YTX9-BS i ładuję prostownikiem automatycznym Elssin 12V 6A komparator 12,5-14,1 prostownik wyłącza się i pomiar na aku wynosi 12,8-12,7 (klemy cały czas podpiete)a gdy jest włączony na aku pomiar oscyluje 15,7-15,8 czy to już koniec bateryjki?? Najpierw zmien prostownik albo obniz na nim prad bo zniszczysz kolejny akumulator. Akumulatory powinno sie ladowac pradem 10cio godzinnym czyli jesli masz (jak dobrze odkodowalem oznaczenia aku) akumulator o pojemnosci 9Ah to prad ladowania nie powinien przekraczac 1A a czas ladowania powinien wynosic 10 godzin.Sprawdzales pozim elektrolitu w akumulatorze? Sprawdz tez gestosc elektrolitu. Pomiar napiecia tuz po ladowaniu nie jest obiektywny. Najlepiej troche odczekac i dopiero robic pomiar. Sprawdz ladowanie jak wyzej Ci koledzy opisali. Najpierw jedna poczytaj instrukcje obslugi miernika bo widze ze jestes w temacie pomiarow elektrycznych zielony. Jesli zle podlaczysz miernik i na zlym zakresie mozesz zrobic troche wiecej szkody (w najlepszym wypadku spalic miernik). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumkwat Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Na takim aku, cykl ładowania powinien być 0,9Ax10h. Z pewnością jednak 1A go nie zabije. Tak gwoli ścisłości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 A najprościej w sklepach z akumulatorami robią darmowe pomiary pojemności aku. Z reguły za freeeeeeeee.Polecam tą metodę jak się jest laikiem w obsłudze miernika i w ogóle prądów. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 (edytowane) Najpierw zmien prostownik albo obniz na nim prad bo zniszczysz kolejny akumulator. Akumulatory powinno sie ladowac pradem 10cio godzinnym czyli jesli masz (jak dobrze odkodowalem oznaczenia aku) akumulator o pojemnosci 9Ah to prad ladowania nie powinien przekraczac 1A a czas ladowania powinien wynosic 10 godzin.Sprawdzales pozim elektrolitu w akumulatorze? Sprawdz tez gestosc elektrolitu. Pomiar napiecia tuz po ladowaniu nie jest obiektywny. Najlepiej troche odczekac i dopiero robic pomiar. Sprawdz ladowanie jak wyzej Ci koledzy opisali. Najpierw jedna poczytaj instrukcje obslugi miernika bo widze ze jestes w temacie pomiarow elektrycznych zielony. Jesli zle podlaczysz miernik i na zlym zakresie mozesz zrobic troche wiecej szkody (w najlepszym wypadku spalic miernik). Naprawdę musiał by się postarać żeby robiąć pomiary o których wpomniał Adam spalić nawet najtańszy miernik :buttrock: A najprościej w sklepach z akumulatorami robią darmowe pomiary pojemności aku. Z reguły za freeeeeeeee.Polecam tą metodę jak się jest laikiem w obsłudze miernika i w ogóle prądów. To jest jakieś wyjście, ale rozładowany aku jest już chyba skutkiem, a nie bezpośrednią przyczyną problemów. Do autora: w historii moich tematów znajdziesz obszerny wątek związany z pomiarem ładowania w moto- wypowiedzieli się wszyscy wielcy tego forum, więc może znajdziesz potrzeben wskazówki :buttrock: Pzdr. Edytowane 21 Maja 2008 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.