Skocz do zawartości

akumulator- czy juz umarł??


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może i się to pojawiło na forum ale chciałbym zapytać.

Czy moje Aku już umarło??

 

mam YUASA super mf YTX9-BS

 

i ładuję prostownikiem automatycznym Elssin 12V 6A komparator 12,5-14,1

 

prostownik wyłącza się i pomiar na aku wynosi 12,8-12,7 (klemy cały czas podpiete)

a gdy jest włączony na aku pomiar oscyluje 15,7-15,8

 

czy to już koniec bateryjki??

 

wczoraj po dłuższej przerwie (2 mce) odpaliłem swoją F4 (aku załadowane na tym samym prostowniku) polatałem z 15 minut po rozgrzaniu silnika zatrzymuje się i dupa moto zagasło (spodziewam się regulacji, czyszczenia i synhro?? ZGADZA SIE?? bo gaśnie na niskich obrotach) ale już nie odpalił, po odpaleniu na krótko podziałała i znowu bęc.....

 

czy może to być też wina regla??

 

jak mam go sprawdzić?? Tzn gdzie przyłożyć czujniki miernika (dokładnie) i co włączyć na mierniku i wreszcie co ma się pokazać??

z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj mi tez własnie gaśnie też chyba aku mam do d*py. Mam nadzieje że to aku albo regler bo tak to pracuje silniczek fajnie. Zresztą w fzr miałem podobnie jak aku się skończyło to chodził ale na wolnych gasł, a zapalałem na kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj mi tez własnie gaśnie też chyba aku mam do d*py. Mam nadzieje że to aku albo regler bo tak to pracuje silniczek fajnie. Zresztą w fzr miałem podobnie jak aku się skończyło to chodził ale na wolnych gasł, a zapalałem na kable.

 

to jakby było same aku zjeb...ane to też by gasł??

 

spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku jeszcze raz naladuj prostownikiem, czujki miernika na klemach aku, swiatlo wlaczone, silnik na 5 tys obr ile pokazuje miernik ?

Powinno byc 14.5 - 15V

Potem aku jeszcze raz podladowane, silnik zgaszony, czujki miernika jak wyzej, wlaczasz swiatlo i patrzysz ile jest po czym czekasz minute i znowu sprawdzasz ile spadlo. Jezeli spadnie ponizej 12V to aku jest w kiepskim stanie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może i się to pojawiło na forum ale chciałbym zapytać.

Czy moje Aku już umarło??

 

mam YUASA super mf YTX9-BS

 

i ładuję prostownikiem automatycznym Elssin 12V 6A komparator 12,5-14,1

 

prostownik wyłącza się i pomiar na aku wynosi 12,8-12,7 (klemy cały czas podpiete)

a gdy jest włączony na aku pomiar oscyluje 15,7-15,8

 

czy to już koniec bateryjki??

 

Najpierw zmien prostownik albo obniz na nim prad bo zniszczysz kolejny akumulator. Akumulatory powinno sie ladowac pradem 10cio godzinnym czyli jesli masz (jak dobrze odkodowalem oznaczenia aku) akumulator o pojemnosci 9Ah to prad ladowania nie powinien przekraczac 1A a czas ladowania powinien wynosic 10 godzin.

Sprawdzales pozim elektrolitu w akumulatorze? Sprawdz tez gestosc elektrolitu. Pomiar napiecia tuz po ladowaniu nie jest obiektywny. Najlepiej troche odczekac i dopiero robic pomiar. Sprawdz ladowanie jak wyzej Ci koledzy opisali. Najpierw jedna poczytaj instrukcje obslugi miernika bo widze ze jestes w temacie pomiarow elektrycznych zielony. Jesli zle podlaczysz miernik i na zlym zakresie mozesz zrobic troche wiecej szkody (w najlepszym wypadku spalic miernik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najprościej w sklepach z akumulatorami robią darmowe pomiary pojemności aku. Z reguły za freeeeeeeee.

Polecam tą metodę jak się jest laikiem w obsłudze miernika i w ogóle prądów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zmien prostownik albo obniz na nim prad bo zniszczysz kolejny akumulator. Akumulatory powinno sie ladowac pradem 10cio godzinnym czyli jesli masz (jak dobrze odkodowalem oznaczenia aku) akumulator o pojemnosci 9Ah to prad ladowania nie powinien przekraczac 1A a czas ladowania powinien wynosic 10 godzin.

Sprawdzales pozim elektrolitu w akumulatorze? Sprawdz tez gestosc elektrolitu. Pomiar napiecia tuz po ladowaniu nie jest obiektywny. Najlepiej troche odczekac i dopiero robic pomiar. Sprawdz ladowanie jak wyzej Ci koledzy opisali. Najpierw jedna poczytaj instrukcje obslugi miernika bo widze ze jestes w temacie pomiarow elektrycznych zielony. Jesli zle podlaczysz miernik i na zlym zakresie mozesz zrobic troche wiecej szkody (w najlepszym wypadku spalic miernik).

 

Naprawdę musiał by się postarać żeby robiąć pomiary o których wpomniał Adam spalić nawet najtańszy miernik :buttrock:

 

 

A najprościej w sklepach z akumulatorami robią darmowe pomiary pojemności aku. Z reguły za freeeeeeeee.

Polecam tą metodę jak się jest laikiem w obsłudze miernika i w ogóle prądów.

 

To jest jakieś wyjście, ale rozładowany aku jest już chyba skutkiem, a nie bezpośrednią przyczyną problemów.

 

Do autora:

 

w historii moich tematów znajdziesz obszerny wątek związany z pomiarem ładowania w moto- wypowiedzieli się wszyscy wielcy tego forum, więc może znajdziesz potrzeben wskazówki :buttrock:

 

Pzdr.

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...