Skocz do zawartości

Kawasaki Ninja 250/300


Rekomendowane odpowiedzi

Ja ostatnio też robiłem kilometry za Warszawą i po 183KM wyszła średnia 3,2L/100KM. Prędkości 75-90 km/h w nocy przy raczej niskich temperaturach. Myślę, że gdybym jechał za dnia przy ponad 25 stopniach to jeszcze te 0,2L bym urwał.

 

W temacie slajdów. Nadal brak jednej ostatniej piosenki. Jakoś nic sensownego nie mogę dopasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co zrobiłem do tej pory. Opiszę w kumulacji. Przebieg 36'600 KM

 

Nowa opona przód Maxxis Promaxx

Wymiana uszczelniaczy tłoczków i polerka tłoczków w zacisku z tyłu (są dwa oringi i dwie uszczelki przeciwkurzowe) 16zł i 22zł każda sztuka.

Wymiana kołków podtrzymujących klocki. Jeden z Kawasaki za 53zł drugi z Kymco za 15zł Zobaczymy jaka jest różnica.

Nowy płyn hamulcowy AGIP DOT4. Butelka 250ml wystarczyła na przepompowanie 1 układu i dolewkę i nadal sporo chlupie.

Komplet klocków na tył SFA197HH, bo tamte krzywo się wycierały.

Nowy olej silnikowy. 1,8L Shell Advance Ultra 15W50

Nowy filtr oleju MAHLE OX61 i tu odrazu powiem dlaczego KN401 kosztuje 28zł a nie mniej jak inne. Bo ma w zestawie oringi czego ani MAHLE ani HIFLO nie daje.

Płyn chłodniczy Castrola 1,5L razem ze zbiorniczkiem.

 

Problemy:

Aktualnie łańcuch strasznie hałasuje i jest nierówno wyciągnięty.

Coś mi zaczeło stukać z przodu po wymianie kapcia i nie bardzo wiem co to może być. Na pewno nie zbyt mocno dociągnięta ośka, bo sprawdzałem.

Łożysko główki ramy od dawna wyraźnie ma dość ale niedawne dociśnięcie jeszcze coś tam uratowało.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
.....

Nowy filtr oleju MAHLE OX61 i tu odrazu powiem dlaczego KN401 kosztuje 28zł a nie mniej jak inne. Bo ma w zestawie oringi czego ani MAHLE ani HIFLO nie daje......

 

Kupiłem oryginalny filtr oleju Kawasaki, Made i Japan, numer odpowiedni do modelu moto. W kartonie jest tylko filtr i co, teraz mam osobno dokupować oringi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy filtr oleju MAHLE OX61 i tu odrazu powiem dlaczego KN401 kosztuje 28zł a nie mniej jak inne. Bo ma w zestawie oringi czego ani MAHLE ani HIFLO nie daje
.

Z tego co pamiętam to jak wymieniałem olej i zakładałem Hiflo, to żadne dodatkowe części nie były potrzebne, wszystko było w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slusar ja mówię o tylko oringach. Jeden od obudowy albo pokrywy jak kto woli filtra a drugi ma być na końcu trzpienia wkręcanego w silnik. Jarenty, jeśli oringi które miałeś do tej pory nie są zniszczone/popękane/przeciągnięte itd itd to możesz użyć ich ponownie. Zgaduję, że ten od pokrywy nie ciekł to i teraz nie powinien (sprawdzone u siebie) a mniejszy powiem szczerze nie mam bladego pojęcia co robi ale jest i widać go w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....Jarentemu czegoś brakuje...

Czy brakuje to się okaże bo może oringi, które są w starym filtrze będą dobre. Zadałem pytanie o te oringi jak przeczytałem to co napisał Shinigami o cenach filtrów i co jest w zestawie. Kupiłem filtr, specjalnie szukałem oryginału i będę za jakiś czas ( przed odstawieniem moto na zimę ) zmieniał olej. W serwisówce są pokazane oringi przy filtrze oleju. Swoją drogą jak się kupuje filtr to producent powinien dorzucić oringi. Nie stracili by na tym więcej niż 0,000000000000 $ :) a nam zaoszczędzili by kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taki mój "IN YOUR FACE !" wszystkim tym którzy się śmiali z tego, że wydaję szmal na markowy produkt a nie cokolwiek tańszego :) Akurat tutaj nie mówię o forumowiczach tylko moich znajomych z polską mentalnością żeby była jasność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą, publikuję film w postaci slajdów z naprawy mojej Kawasaki :) Zdjęcia moje, pomysł na... mój więc rewelacji nie będzie ale mam nadzieję, że się spodoba i pomoże potrzebującym :lalag: Słowo na koniec - To tylko wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38'568KM

Wymiana łożysk w obu kołach plus uszczelniaczy tych łożysk - Koyo 6202, SKF z luzem c3 - 2x6202ZZ, 6203ZZ, 6303, 6205 i uszczelniacze (praktycznie nie do dostania po za ASO lub na specjalne zamówienie) 42x50x6, 28x47x5(x2),35x52x7 całość ponad 250zł

Wymiana zestawu napędowego - nowe zębatki 14x44 i używany łańcuch po 9'800KM mało wyciągnięty.

Wymiana łańcuszka rozrządu (SCA0409A-SDH niewzmocniony rozkuty) plus luzy zaworowe - 186zł + 275zł za robotę i płytki zaworowe. Robota to głównie dokładniejszy pomiar luzów i przeplatanie łańcuszka z zakuwaniem. Dodatkowo nieco wcześniej czyściłem napinacz rozrządu.

Wymiana tylnej tarczy hamulcowej. Kupiona w combo razem z łańcuchem i przednią tarczą (okazała się krzywa :sad: )

 

Ogólnie warto, kupa szmalu ale kawa śmiga jak wtedy gdy była nowa. Słowem zakończenia. Jeśli ktoś z was chce robić łożyska w kołach to niech się skusi na gotowy komplet Allballs 25-1444, 25-1234 przynajmniej jeden z tych kompletów jest dostępny na zamówienie natomiast drugi gdzieś tam za granicą. Druga opcja to kompletny zestaw na tył z Larssona za 119zł. Oszczędzicie sobie masę kłopotów z szukaniem i kupowaniem łożysk już nie mówiąc o uszczelniaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy z kapitałem 10 tyś. na motor warto teraz szukać czego czy lepiej poczekać do grudnia albo stycznia i dopiero coś kupić?

Od razu mówię że nie miałem jeszcze styczności z motocyklem wiec chciałem zapytać czy ninja będzie dobrym wyborem dla początkującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu mówię że nie miałem jeszcze styczności z motocyklem wiec chciałem zapytać czy ninja będzie dobrym wyborem dla początkującego.

 

Aktualnie na kursach na PJ kat. A jeżdżą YBR 250. Kawa jest troche mocniejsza. + ma plastiki po bokach, więc każda gleba sporo kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Witam, przede wszystkim chciałbym się przywitać ze wszystkim jako nowy użytkownik forum.

Od kilku tygodni śledzę wasze forum i bardzo podoba mi się ten motor i to w jaki sposób o nim piszecie. Planuję zakup w najbliższym czasie jako moje pierwsze moto.

Mam takie pytanie skierowane może bardziej męskiej części użytkowników- jak duzi jesteście…. Chodzi mi o to że ja mam 187 i ok. 95 kg i jak tylko wchodziłem do salonu przy pierwszym pytaniu o Ninję250 od razu padała odpowiedź że to zdecydowanie nie dla mnie, najchętniej mnie sadzali na 600 a nawet i litrach a to już wnerwiało mnie totalnie.

A i przy okazji jak długo już jeździcie swoimi ninjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...