Skocz do zawartości

Kawasaki Ninja 250/300


Rekomendowane odpowiedzi

18'000 KM Hałasy z tyłu motocykla i wibracje wróciły. Ostatnio czułem to chyba przy 4'000KM

 

Wygląda na rozwaloną/zużytą tuleję lub łożysko.

 

Wyczyściłem i nasmarowałem łańcuch to przynajmniej walenie ustało przy przyspieszaniu.

 

Aktualny przebieg ok 18'110KM :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat, bo mnie interesuje

 

Wymieniona zębatka przód na 15 zębów z 500ccm - teraz lepiej się lata do 120 ale za to ponad 140 jest problemem

 

Rozumiem że zmieniłeś z 14 zębów ? W teorii moto powinno mieć większą v max. Jak jest w praktyce ?

 

Alt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się, że my jesteśmy tacy fajni :notworthy: czy planowany sprzęt nie przypadł do gustu ?

Tak jesteście fajni :biggrin: my przeciez Baby rodzina :icon_biggrin:

Przypadł do gustu ale jeszcze poczekam szkoda zielonej sprzedawć,idzie nam coraz lepiej,planuje kartodrom w Bydzi a ona tam idealna. :icon_biggrin:

 

1636 km

160km/h

znaczy się można już gdzieś dalej wybyć :-)

 

Alt

No to czekamy z Jarentym aż nas odwiedzisz. :icon_biggrin:

Edytowane przez Butterfly

Kobiety z natury są aniołami, ale kiedy połamie im się skrzydła przychodzi im latać na miotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat, bo mnie interesuje

Rozumiem że zmieniłeś z 14 zębów ? W teorii moto powinno mieć większą v max. Jak jest w praktyce ?

 

Alt

 

W praktyce, jeszcze mniejsze spalanie i bardziej turytyczna jazda, większa prędkość średnia ale 30KM to za mało żeby poradzić sobie z oporami jakie stawia przełożenie 2.87 :icon_rolleyes: Fabryka daje 3.07 na europę i 3.21 na amerykę. Amerykanie zmieniają przód na 15 bo wtedy mają 3.00 czyli nieco dłuższe niż u nas i jak sami twierdzą te dodatkowe 7% w końcu daje im normalny pierwszy bieg, niższe spalanie i ogólny komfort jazdy. Ja niestety nie spodziewałem się, że 43 zęby z tyłu będą powodowały aż takie problemy :icon_rolleyes:

Osobiście polecam przód 15 i tył 44-45 chyba że ktoś tak jak ja większość czasu jeździ do 130KM/H to fabryczne 43 też się nada. Wtedy mamy 5000obr przy 80km/h i ok 6250 przy 100km/h

Dodatkowo większa zębatka z przodu powoduje mniejsze obciążenie łańcucha = dłuższy żywot.

 

Moje źródło wiedzy http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0&sel_uid=960&p=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatniej wycieczce w deszczu i gdy miałem "przyjemność" pojeździć po różnych typach mokrej nawierzchni prawie dojrzałem do zmiany opon na jakieś bardziej firmowe. Jednak tutaj pojawia się kłopot. Nasze Kawy katalogowo mają przód 110 a tył 130. Jak znajdę oponę na przód, która by mi pasowała to dany producent nie ma w ofercie takiego samego rodzaju opony 130 na tył. Są 150 ale tu pozostaje pytanie czy można i warto zakładać ten rozmiar gumy. Wstępne pomiary wykazały, że 150 wejdzie na tył. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie ? Każda rada mile widziana. Gumy sporo kosztują i zanim wydam te parę złotych, chcę mieć pewność, że dobrze zainwestowałem. Co do modelu opony też mam spore zamieszanie w głowie. Czekam na porady :) Z deszczowymi pozdrowieniami Jarenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150 będzie trzeć i mocno ograniczy Ci osiągi z powodu większej masy, podobno 140/60 jest w miare rozsądną zmianą ale też troche się odbije na osiągach. Każda zmiana na szerszą gumę wpłynie też na sterowność (pytaj qurima). Szukając 130 na tył upewnij się, że to na 100% jest opona przeznaczona na tył a nie np. przednia od CBR1000 czy czegoś takiego.

 

Wiem, że Metzeler ma gumy na niunię które wyglądają inaczej ale są z tego samego zestawu. Nazywają się Lasertec http://www.bikebandit.com/assets/product_i...rLasertecLG.gif

 

18'700 - Wypadek, drugi raz ułamany prawy set, wyciągnięte sprężynki odbijajace wajchę hamulca.

Edytowane przez shiningami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Wiem, że Metzeler ma gumy na niunię które wyglądają inaczej ale są z tego samego zestawu. Nazywają się Lasertec...........

 

Jest to jeden z moich typów.

 

P.S

napisałeś "wpłynie na sterowność" na plus czy minus ?

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alt dzięki za link. Modele tam podane są mi doskonale znane. Część z nich jest zalecane przez producenta. Podają typy w książce serwisowej. Metzeler i Pirelli to już jeden koncern i technologie będą podobne. Kentda, fajnie ale raczej do rowerów :):) Pozostaje odpowiedzieć na pytanie slusar_o2-a ? Dalej wgryzam się w temat. Ostatecznie zawsze pozostaje unikanie jazdy w deszczu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...