radziok16 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ostatnio mialem okazje kupić Jawe 350 TS, troche wniej pukało ale nieznam sie aż tak na tym ob nigdy niemialem takie sprzetu i wiem ze wydaja z siebie dziwny głos :icon_biggrin:, miala przejechane 26 tys. km bez rozbiorki silnika, cyz silnik o takim przebiegu nadaje sie do remontu ? Jeśli tak to moze wiecie ile by taki remont wyniósł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass102 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 (edytowane) Spróbuj opisać to pukanie, z kąd dochodzi, jak brzmi i kiedy to słychać :icon_mrgreen: Być może, że i już jej remont się zbliża, zależy jak była traktowana.pozdro :) Edytowane 15 Maja 2008 przez Lukass102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 dokładnie jak Lukas, bo takie stukanie pukanie to w tym motorku tak już jest :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 26 tys dla jawy=remontpukanie to prawdopodobnie uklad tłokowo korbowy(lozyska igiełkowe na wale)remont to pare stowek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 26 tys dla jawy=remontpukanie to prawdopodobnie uklad tłokowo korbowy(lozyska igiełkowe na wale)remont to pare stowek odklas jest tkai bardziej jakby pierscienie klekotaly tak samo mialem przy WSce 125 nim wymienilem tlok zrobilem szlif i wal nowy dalem... tylko jedno co mnie martwi to ma ona normlany zaplon a wolalbym ten elektroniczny, ktoreog nigdzie nieumiem wychaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seweryn2 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 cięzko jest załatwić zapłon elektryczny do jawy duzo moich kumpli mialo jawy CeZety sam mialem Jawe i zadna z nich nie miala elektrycznego zaplonu ale kombinuj i taka rada skrzynie sa delikattne w Jawach :( pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Można kupić Vape- czeski , ale cena 400 to chyba jedyna blokada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass102 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Kupić zapłon elektroniczny to nie problem. Masz do wyboru gamę począwszy od najtańszych digitech-ów na allegro po kilkadziesiąt zł, poprzez prametti ze zmiennym punktem wyprzedzenia zapłonu za jakieś 3 stówki a kończąc na oryginalnym montowanym w późniejszych modelach - vape za 380zł do kupienia na http://www.jawaczesci.pl/ lub http://www.impol.global.pl/ :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1986 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Przewaznie w jawach o takim przebiegu zawsze cos stuka, np na koszu sprzeglowym łanuszek, i jak wyzej koledzy pisali korbowody na wale,na remont silnika wystarczy wydac ponad 1000 zł. i silnik bedzie długo słuzył.pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 1000 zł to chyba lekka przesada. Najlepiej byłoby zmienić łożyska na wale na jakieś markowe(KOYO, SKF, FAG), z luzem C3 i w teflonowym koszyczku-żeby cicho pracowały, komplet tłoków, pierścieni, łożysk igiełkowych. Cylindry oddać do szlifu. Oczywiście dobrze byłoby skontrolować luz na łożyskach stopy korbowodu, ewentualnie oddać wał do regeneracji. Po takich operacjach powinna długo pojeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 no i wyjdzie 800 :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1986 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Wszyscy co robili generalny remont silnika to im wyszło ok 1000 zł, nawet gaznik na nowy zmieniali co tylko sie dało. wszystki czesci silnikowe nowe, powodzenia z jawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 (edytowane) A więc powiem tak... Regeneracja wału i szlif cylindrów (oczywiście + wszystkie łożyska) to koszt ok 700pln u Ruszczyka (jedyny w kraju importer firmy Jawa). Kumpel na remont Jawy wydał już ponad 2 000 pln, ja 600 pln a nie robiłem prawie nic w silniku Co do zapłonu elektronicznego... To banalna sprawa. Po co Vape za 400 jak za 100 można mieć to samo... Ktoś ciekawy w jaki sposób? :) Edytowane 16 Maja 2008 przez Batman Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 (edytowane) A więc powiem tak... Regeneracja wału i szlif cylindrów (oczywiście + wszystkie łożyska) to koszt ok 700pln u Ruszczyka (jedyny w kraju importer firmy Jawa). Kumpel na remont Jawy wydał już ponad 2 000 pln, ja 600 pln a nie robiłem prawie nic w silniku Co do zapłonu elektronicznego... To banalna sprawa. Po co Vape za 400 jak za 100 można mieć to samo... Ktoś ciekawy w jaki sposób? :) Pewnie wszyscy ciekawi chyba ze wiedza, sporo wyniesie ten remont tym bardziej ze z kupnem wyjdzie grubo ponad 2 tys. za taka kase to lepiej szukac etki albo dlozyc i kupic GS lub Honde CB, a tak przy okazji na tej stornie www.jawaczesci.pl jest zaplon z wyposazeniem A67 on ma jakas funkcje turbo czy co ? że taka cena... :cool: Edytowane 16 Maja 2008 przez radziok16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 26kkm w Jawie to sporo. Wał sie konczy po ok.15kkm jelsi nie była katowana. Zabawne jest to że aby wymienić środkowe łożysko na wale trzeba go prawie calego rozebrać a wtedy przy okazji zrobić regenracje. Chyba ze cchesz kupić nowy to koszt ok.400-600PLN za nowy wał. Do tego tłoki i pierścienie, łancuszek sprzęgłowy, uszczelki no i te choleren łozyka igiełkowe na wałku pośrednim skrzyni biegów. One lubią siadać wiec lepiej je zmienić za wczasu. A zapłon Jawy nie jest zbyt fajny ale jesli dobrze ustawisz (czyt. nie ma luzow na wale i użyjesz czyjnika zegarowego) to będzie śmigała spoko. Sam spędzilem 5 lat z Zjawą 350 i zawsze zapłon robiłem na zegar i żarówkę i było git. W szczycie formy smigała 150kmh, a na 1 biegu kręciła się do 11 tys RPM co oznacza sporo na Jawe bo 6-7 tyś to podobno max. ustawianie zapłonu to poważna sprawa jesli chcesz zeby było ok i trzeba cierpliwości. Najlepsze Siwece do Zjawy to Champion. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.