Skocz do zawartości

Chlopaki help jak wypolerować aluminum!!!


Gość Trumna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no coz jak upowalem jakonierdzewki i po wypolerowaniu jest nalot w zasadzie wyglada to jak rdza ale tak sie teraz zastanawiam ze to moze teraz z drogi jakis syf jak posypuja chemia drogi ...............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz jak upowalem jakonierdzewki i po wypolerowaniu jest nalot w zasadzie wyglada to jak rdza ale tak sie teraz zastanawiam ze to moze teraz z drogi jakis syf jak posypuja chemia drogi ...............

Na labach srub powinno byc nabite A2 lub A4 i klasa twardosci. Ja moje trzymalem przez pare dni w sloiku ze slona woda i nic ich nie ruszylo. Kiedy kupowales te sruby i gdzie? POwiem szczeze - sruby nierdzewne mozna dostac w POlsce od niedawna. Mam tu na mysli handel detaliczny a nie jak pan inzynier z wielkiej firmy sobie zamowi parenascie kilogramow. Tak wiec moze to byl ocynk?

Scyzor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Krzysztof

Witam.

Kupiłem w niedziele w gdańskim hipermarkecie „Geant” paste do czyszczenia o nazwie „Kamień uniwersalny”. Jest on głównie przeznaczony do utrzymywania czystości w domu i jego otoczeniu. Ja wypróbowałem oczywiście na swojej MZ-ecie. Okazało się że środek ten doskonale czyści elementy aluminiowe. Mnie udało się wreszcie doprowadzić do stanu połysku obręcze kół. Były pokryte kilkunastoletnim nalotem a ze względu na obecność szprych tarcza polerska rozlatywała się szybko. Nieźle wygląda tłumik z którego ten preparat zdjął wszelkiego rodzaju naloty. Pasta ta kosztuje 50 zł za ½ kilowe opakowanie. Nie jest tani ale ponieważ można nim czyścić elementy chromowane typu baterie kranowe czy kafelki łazienkowe to warto przy okazji posiadania luźnej kasy coś takiego sprawić.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Były pokryte kilkunastoletnim nalotem a ze względu na obecność szprych tarcza polerska rozlatywała się szybko.

 

To jak-ręcznie polerowałeś?????Mnie się zachciało kiedyś pokrywy silnika ręcznie polerować,to 5 min i mi łapy odpadały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Cześć. No można to nazwać i ręcznym polerowaniem. Celma plus tarcza i kupa roboty. Próbowałem tą pastą i efekt jest w zasadzie jak po polerce a idzie spokojnie bo się pociera gąbeczka. Frajda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Gdybyście chcieli polerować lagi w japonii,a jest na nich lakier bezbarwny polecam środek do usuwania lakierów SCANSOL.Skutecznie usuwa on wszystkie rodzaje lakierów , bezbarwny schodzi płatami,zostaje czyste ,nie porysowane przez papier ścierny aluminium gotowe do polerki.Tydzień temu usuwałem w mojej SR-ce lakier piecowy czarny z bębnów hamulcowych-równie skutecznie.Teraz aluminium błyszczy się jak lustro.. :lol:Do polerki używam szlifierki kątowej z filcową tarczą polerską białą do nabycia w sklepach gosp.za ok 9 zł i pastą AUTOMAX 2 zł - efekt murowany!pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam!

Jeżeli chcesz wypolerować na lusterko to polecam po wypolerowaniu mechanicznym na gładź, polerowanie chemiczne. Receptury na polerowanie aluminium a także miedzi i stali sa w gazecie "Młody technik" nr 4 z 1987 roku. str 61 :D. Aż sie łezka w oku kręci, że już go nie wydaja w takiej formie jak kiedyś. Jak dorwę skaner to przyszłym tygodniu mogę wysłać chętnym skany tego artykułu.

Pozdrawiam

Joozwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry efekt osiagnie się tylko przy właściwie przygotowanej powierzchni. Nauczyła mnie tego kiedyś na WSI w Koszalinie pewne złośliwa baba która kazała przygotowywać próbki metali do badań krystalografocznych. Czyli gruby papier ścierny i drapanie - potem drobniejszy i tak do usrania a na koniec dwa rodzaje pasty. To samo w przypadku powierzchni silnika. Najpierw wyrównanie powierzchni papierkiem do idealnie równej a dopiero na koniec pasta i polerka albo chemia. Jeżeli silnik ma fakture piasku to roboty jest od pyty! Samo polerowanie takiej powierzchni da efekt mizerny i szkoda roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś Był inżynierem po fachu?

Nauczyła mnie tego kiedyś na WSI  w Koszalinie pewne złośliwa baba  która  kazała przygotowywać próbki metali do badań krystalografocznych. Czyli gruby papier ścierny i drapanie - potem drobniejszy i tak do usrania a na koniec  dwa rodzaje pasty.

 

Znam ten temat, pisałem kiedyś prace przejściową z badań korozji żeliwa austenitycznego na osnowie niklu. Zrobiłem chyba ze sto próbek. Przy tym polerka silnika to przyjemność. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...