Skocz do zawartości

Chlopaki help jak wypolerować aluminum!!!


Gość Trumna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yo chopaki kupilem sobie Tl'a i mam strasznie kiepskie tumiki, chce je przez zime ulepszyc, chce je wybebeszyc, i WYPOLEROWAC zeby sie mocno swiecily. Wiem ze poleruje sie aluminum ramy i wahacze w motorkach.

1)Wiem prosze was o rade jak to zrobic

2)Jak wybebeszyc tlumiki

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Potrzebna większa szlifierka taka co kręci wałkiem min 2800 obr/min

Zakłada się tarczę najlepiej z filcu (lub kawałki mocnych filcopodobnych tkanin pozszywanych)

Jak odpaisz tą krazegę to spejalną pastą (ja mam stare zapasy pasty zielonej - nie wiem co teraz jest do nabycia w skepach)posmaruj tarczę i do dzieła Dobrze jest to robić w rękawiczkach wydziela sie dużo ciepełka nie mówiąc o fruwających "kotach" z tarczy

Po skończonej operacji przetrzeć można wapnem wiedeńskim lub czymś to konserwacji chromu itp polerujące mazidła

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje graty polerowałem przy użyciu szlifierki kątowej. W sklepie z artykułami ściernymi kupiłem chwyt do filca i białą pastę do polerowania alumnium. Wszystko wcześniej zrównałem papierem ściernym. Bardzo duże obroty, duże ilości wydzielającego sie ciepła, trzeba uważać, ale efekt znakomity. Trudno dostępne miejsca polerowałem przy użyciu wałka giętkiego i wiertarki. Jeśli chodzi o efekt - szlifierka kątowa jest najlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze i ja sie wypowiem - akurat jestem w temacie, bo przez ostatni weekend polerowalem obudowe skrzynii biegow i dyfra. Przesr... robota i nie polecam nikomu - rece do dzis mam zgrabiale od trzymania wiertarki.

Trumna! Jezeli tlumiki sa okragle, nie maja zadnych zakamarkow itp. czyli sa proste do polerowania a masz kase to najlepiej oddaj je do polernika. Kolo powinien wziac za to jakies 30-50 zl od sztuki - to sa ceny np. z Poznania. Zrobi Ci tak, ze sie bedziesz mogl w nich przejrzec i uczesac.

Jezeli nie dysponujesz gotowka czy tez nie masz dostepu do takowego zakladu to mozesz robic sam ale ostrzegam, ze robota jest ciezka, bedziesz sie potem domywal pare godzin i smarkal na czarno :-) Jezeli nie tlumiki nie maja glebokich rys czy wzerow to najlepiej bedzie polerowac je, tak jak juz doradzali koledzy, tarczami z bawelny czy filcu (filc jest o tyle gorszy, ze lubi sie przypalac). Takie tarcze dostaniesz w Obi ´czy innym Praktikerze ale maja troche male srednice - 75 mm. Lepsze bylyby jakies 100-130 mm. Te mozna dostac w firmie Marbad w W-wie. Przy pomocy uchwytu, ktory raczej musisz dorobic, bo te z Obi itp. sa krotkie (wazne by byl z lewym gwintem) montujesz tarcze na wiertare smarujesz niebieska pasta do polerowania alu i jedziesz. Potem poprawiasz wykonczeniowa pasta biala, ktora zawiera tez wapno. Zasada jest taka, ze do jednej tarczy uzywasz jednej pasty.

Jezeli tlumiki sa mocno porysowane to musisz je wczesniej wyszlifowac papierem sciernym. W zaleznosci od glebokosci rys - 120, 240 itp. Bardzo dobre sa takie sciernice listkowe na trzpieniu, ktore dostaniesz w Castoramie. Sa tez w Obi ale w malym wyborze i cholernie drogie. Po papierze ja szlifuje jeszcze taka wloknina na trzepieniu, ktora ma granulacje jakies 340 ( oznaczenie FN). Potem tak zwana przedpolerka wierterka z tarcza ze sznurka sizalowego ( w POlsce nie do dostania) z pasta jasnoniebieska i dalej polerujesz jak opisalem wyzej.

Jak widzisz jest to proste tylko pieronsko czasochlonne. Jak nie masz w poblizu zakladu polerujacego to sprobuj popytac w galwanizerniach. Nie uzywaj do polerowania pasty zielonej, bo ta jest do metali i powoduje zarysowania. Dobrze jest stosowac maske przeciwpylowa na twarz, bo po takiej robocie ( szczegolnie po szlifowaniu) mocno siada na pluca.

Pozdrawiam i zycze powodzenia

Scyzor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No witam wlasnie niedawno skonczylem polerowac boczne elementy i musze przyznac ze roboty troche jest teraz zostalo mi polerowanie tlumikow i powiem wam ze najlepiej popytac sie w sklepach o filcowe nagladki na wiertarke koncowa czesc jest jak wiertlo pozniej tylko czesc wraz z nakladko do polerowania potrzebna jest lekko scierna pasta moze byc auto max ale najlepiej jak dogadasz sie z lakernikiem oni maja super pasty do tego i wam sprzedadza za nieduza cenne a pasta ma specjalne przeznaczenie do polerowania prawie kazdy dobry lakernik takie cos posiada!Wiem poniewaz przebywam czesto u lakiernika i widzialem jak on to robi wlasnie motocyklom wyglada super!Ale fakt jak masz male zdolnosci to lepiej oddaj to do profesionalisty bys nie obrzydzil swojej zabawki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprawa jest prosta gdy masz wypolerowac cos co bylo wypolerowane , ale w sytuacji gdy to cos ma powierzchnie ksiezycowa -----uuuuuuuuuuuuuuuuu kup sobie zestaw papierkow po kolei najlepiej az do 1000 -1500 i uwazaj z ta szlifierka i w ogole szybkimi obrotami, bo kazda gleboka polkolista rysa z tej maszynki t ow warunkach domowych duzo machania raczka papierkiem wodnym i jak spiiewal Franek Kimono "NIE ZA SZYBKO TYLKO POWOLI. SZYBKO NIE WOLNO BO ŁAPA BOLI" (on grał akurat na basie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ! Przed polerowaniem lag , silnika w japońcach trzeba na poczatku zedrzeć gruba warstwę lakieru bezbarwnego!! Ile się z tym męczyłem, to tylko Rycho (kumpel-u ktorego dorabiam jako mechanior) wie. Szczerze życzę Wam powodzenia! Co do wyprucia bebechow w jakimkolwiekm japończyku, to należy to dokładnie przemyśleć! Podam przykład Magny 750-koleś wywali

  • bebechy- zakłociło to siły falowe i osiagi SPADŁY!!Musiałem założyć mu używane fabryczne tłumiki.Kosztowało dodatkowe 500 zł !! Trzymajcie się!Janek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam poleruje szlifiereczka filcem i pasta a wczesniej takimi specjalnymi wlukninami i powiem ze praca ciezka ale bez przesadny nie az tak poza tym wfekt pozwala zaraz zapomniec o bolacych rekach i pyle ktory wszedzie wlazi ...jedna wskazowka polerowane sruby np z nierdzewki: lepiej glowki jakims lakierem bezbarwnym prysnac lapia rdze po wypolerowaniu i generalnei duze obroty nagrzanie polerowanego elementu i nie zalowac pasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem polerować lagi w swojej Shadowce 800 ale chyba z tego zrezygnuje, skutecznie mi to wybiliście z głowy! Chyba jednak poszukam warsztatu!!!!!

 

 

Decyzja sluszna - tez tak zrobilem tyle ze nie po radach madrzejszych kolegow, ale po ponad trechchchch dobach cholernego sleczenia nad tym :x :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jedna wskazowka polerowane sruby np z nierdzewki: lepiej glowki jakims lakierem bezbarwnym prysnac lapia rdze po wypolerowaniu

8O 8O 8O 8O

Jak to nierdzewne i lapia rdze po wypolerowaniu??? MOze byly ocynkowane i zdarles ocynk?? Ja mam w swojej bmce wypolerowane sruby z nierdzewki i jeszcze nie zauwazylem rdzy. Cos tu nie gra. :D

Scyzor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...