Gość Trumna Opublikowano 4 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2002 Yo chopaki kupilem sobie Tl'a i mam strasznie kiepskie tumiki, chce je przez zime ulepszyc, chce je wybebeszyc, i WYPOLEROWAC zeby sie mocno swiecily. Wiem ze poleruje sie aluminum ramy i wahacze w motorkach.1)Wiem prosze was o rade jak to zrobic2)Jak wybebeszyc tlumiki :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 5 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2002 SiemaPotrzebna większa szlifierka taka co kręci wałkiem min 2800 obr/minZakłada się tarczę najlepiej z filcu (lub kawałki mocnych filcopodobnych tkanin pozszywanych)Jak odpaisz tą krazegę to spejalną pastą (ja mam stare zapasy pasty zielonej - nie wiem co teraz jest do nabycia w skepach)posmaruj tarczę i do dzieła Dobrze jest to robić w rękawiczkach wydziela sie dużo ciepełka nie mówiąc o fruwających "kotach" z tarczyPo skończonej operacji przetrzeć można wapnem wiedeńskim lub czymś to konserwacji chromu itp polerujące mazidła Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 5 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2002 Ja swoje graty polerowałem przy użyciu szlifierki kątowej. W sklepie z artykułami ściernymi kupiłem chwyt do filca i białą pastę do polerowania alumnium. Wszystko wcześniej zrównałem papierem ściernym. Bardzo duże obroty, duże ilości wydzielającego sie ciepła, trzeba uważać, ale efekt znakomity. Trudno dostępne miejsca polerowałem przy użyciu wałka giętkiego i wiertarki. Jeśli chodzi o efekt - szlifierka kątowa jest najlepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 6 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2002 To moze i ja sie wypowiem - akurat jestem w temacie, bo przez ostatni weekend polerowalem obudowe skrzynii biegow i dyfra. Przesr... robota i nie polecam nikomu - rece do dzis mam zgrabiale od trzymania wiertarki.Trumna! Jezeli tlumiki sa okragle, nie maja zadnych zakamarkow itp. czyli sa proste do polerowania a masz kase to najlepiej oddaj je do polernika. Kolo powinien wziac za to jakies 30-50 zl od sztuki - to sa ceny np. z Poznania. Zrobi Ci tak, ze sie bedziesz mogl w nich przejrzec i uczesac.Jezeli nie dysponujesz gotowka czy tez nie masz dostepu do takowego zakladu to mozesz robic sam ale ostrzegam, ze robota jest ciezka, bedziesz sie potem domywal pare godzin i smarkal na czarno :-) Jezeli nie tlumiki nie maja glebokich rys czy wzerow to najlepiej bedzie polerowac je, tak jak juz doradzali koledzy, tarczami z bawelny czy filcu (filc jest o tyle gorszy, ze lubi sie przypalac). Takie tarcze dostaniesz w Obi ´czy innym Praktikerze ale maja troche male srednice - 75 mm. Lepsze bylyby jakies 100-130 mm. Te mozna dostac w firmie Marbad w W-wie. Przy pomocy uchwytu, ktory raczej musisz dorobic, bo te z Obi itp. sa krotkie (wazne by byl z lewym gwintem) montujesz tarcze na wiertare smarujesz niebieska pasta do polerowania alu i jedziesz. Potem poprawiasz wykonczeniowa pasta biala, ktora zawiera tez wapno. Zasada jest taka, ze do jednej tarczy uzywasz jednej pasty.Jezeli tlumiki sa mocno porysowane to musisz je wczesniej wyszlifowac papierem sciernym. W zaleznosci od glebokosci rys - 120, 240 itp. Bardzo dobre sa takie sciernice listkowe na trzpieniu, ktore dostaniesz w Castoramie. Sa tez w Obi ale w malym wyborze i cholernie drogie. Po papierze ja szlifuje jeszcze taka wloknina na trzepieniu, ktora ma granulacje jakies 340 ( oznaczenie FN). Potem tak zwana przedpolerka wierterka z tarcza ze sznurka sizalowego ( w POlsce nie do dostania) z pasta jasnoniebieska i dalej polerujesz jak opisalem wyzej.Jak widzisz jest to proste tylko pieronsko czasochlonne. Jak nie masz w poblizu zakladu polerujacego to sprobuj popytac w galwanizerniach. Nie uzywaj do polerowania pasty zielonej, bo ta jest do metali i powoduje zarysowania. Dobrze jest stosowac maske przeciwpylowa na twarz, bo po takiej robocie ( szczegolnie po szlifowaniu) mocno siada na pluca.Pozdrawiam i zycze powodzeniaScyzor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CyBeRpOL Opublikowano 25 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2002 No witam wlasnie niedawno skonczylem polerowac boczne elementy i musze przyznac ze roboty troche jest teraz zostalo mi polerowanie tlumikow i powiem wam ze najlepiej popytac sie w sklepach o filcowe nagladki na wiertarke koncowa czesc jest jak wiertlo pozniej tylko czesc wraz z nakladko do polerowania potrzebna jest lekko scierna pasta moze byc auto max ale najlepiej jak dogadasz sie z lakernikiem oni maja super pasty do tego i wam sprzedadza za nieduza cenne a pasta ma specjalne przeznaczenie do polerowania prawie kazdy dobry lakernik takie cos posiada!Wiem poniewaz przebywam czesto u lakiernika i widzialem jak on to robi wlasnie motocyklom wyglada super!Ale fakt jak masz male zdolnosci to lepiej oddaj to do profesionalisty bys nie obrzydzil swojej zabawki :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 5 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2002 sprawa jest prosta gdy masz wypolerowac cos co bylo wypolerowane , ale w sytuacji gdy to cos ma powierzchnie ksiezycowa -----uuuuuuuuuuuuuuuuu kup sobie zestaw papierkow po kolei najlepiej az do 1000 -1500 i uwazaj z ta szlifierka i w ogole szybkimi obrotami, bo kazda gleboka polkolista rysa z tej maszynki t ow warunkach domowych duzo machania raczka papierkiem wodnym i jak spiiewal Franek Kimono "NIE ZA SZYBKO TYLKO POWOLI. SZYBKO NIE WOLNO BO ŁAPA BOLI" (on grał akurat na basie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 6 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2002 Panowie miałem polerować lagi w swojej Shadowce 800 ale chyba z tego zrezygnuje, skutecznie mi to wybiliście z głowy! Chyba jednak poszukam warsztatu!!!!! Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 6 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2002 Lagi w Japońcu - spoko. Dasz radę. Spróbuj wypolerować skrzynię od Ruska. To jest dopiero robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2002 Cześć ! Przed polerowaniem lag , silnika w japońcach trzeba na poczatku zedrzeć gruba warstwę lakieru bezbarwnego!! Ile się z tym męczyłem, to tylko Rycho (kumpel-u ktorego dorabiam jako mechanior) wie. Szczerze życzę Wam powodzenia! Co do wyprucia bebechow w jakimkolwiekm japończyku, to należy to dokładnie przemyśleć! Podam przykład Magny 750-koleś wywali bebechy- zakłociło to siły falowe i osiagi SPADŁY!!Musiałem założyć mu używane fabryczne tłumiki.Kosztowało dodatkowe 500 zł !! Trzymajcie się!Janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2002 Cześć! Jeszcze o tłumikach. Lepiej wyśilić się i kupić jakieś "tuningowe-głośniejsze " tłumiki, co prawda mocy zbyt wiele nie daja, ale lepiej brzmia. Trzymano!Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kigam Opublikowano 8 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2002 a ja tam poleruje szlifiereczka filcem i pasta a wczesniej takimi specjalnymi wlukninami i powiem ze praca ciezka ale bez przesadny nie az tak poza tym wfekt pozwala zaraz zapomniec o bolacych rekach i pyle ktory wszedzie wlazi ...jedna wskazowka polerowane sruby np z nierdzewki: lepiej glowki jakims lakierem bezbarwnym prysnac lapia rdze po wypolerowaniu i generalnei duze obroty nagrzanie polerowanego elementu i nie zalowac pasty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 9 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2002 Panowie miałem polerować lagi w swojej Shadowce 800 ale chyba z tego zrezygnuje, skutecznie mi to wybiliście z głowy! Chyba jednak poszukam warsztatu!!!!! Decyzja sluszna - tez tak zrobilem tyle ze nie po radach madrzejszych kolegow, ale po ponad trechchchch dobach cholernego sleczenia nad tym :x :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 9 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2002 ...jedna wskazowka polerowane sruby np z nierdzewki: lepiej glowki jakims lakierem bezbarwnym prysnac lapia rdze po wypolerowaniu 8O 8O 8O 8O Jak to nierdzewne i lapia rdze po wypolerowaniu??? MOze byly ocynkowane i zdarles ocynk?? Ja mam w swojej bmce wypolerowane sruby z nierdzewki i jeszcze nie zauwazylem rdzy. Cos tu nie gra. :D Scyzor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 9 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2002 minę,jakby ci było przykro,że ci śrubki nie rdzewieją :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 10 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2002 minę,jakby ci było przykro,że ci śrubki nie rdzewieją :D 8O 8O Dodam jeszcze pare ????, bo niestety nie skumalem o co Ci chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.