Skocz do zawartości

prosba z silnikiem WSK 125


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam koledzy prosbe- chce do Aprili tuareg rally 50/80 wsadzic silnik WSK 125 ale kupowac po to najpierw aby zobaczyc czy wogole sie zmiesci to glupota. Silnik 175 wiatr sie pomiesci ale trzeba ciac rame a to raczej nie wchodzi w gre.--- i tu moje pytanie- czy ktos kto posiada wsk mogl by dziwnie jakos zmierzyc silnik czyli jaki dlugi oraz wysokosc od dolu karteru do cylindra wlacznie. --- czy raczej tego nie robic? bo juz jestem zdesperowany po awarii oryginalnego silnika RV4 gdzie posypal mi sie wal a zakup tego cholerstwa graniczy z cudem (i portfelem). ;) :clap: :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolego nie dziwię Ci się że jesteś zdesperowany sytuacją, że motocykl stoi w garażu, lecz silnik z wski najlepiej jednak pasuje do niej samej. Nie mam mozlwości pomiaru więc nie pomogę choć bym chciał. Zobacz najpierw czy zębatka napędowa jest po tej samej stronie co w oryginale, jak rozwiązać sprawę tłumika który napewno jest inny. W dwusuwie sprawa pojemności tłumika jest ważna. Zrobisz jak zechcesz ale napotkasz pewnie wiele trudności a efekt może być niezadawalajacy. Pozdrawiam Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebatka jest z drugiej strony (moge obrocic kolo ale hamulec bedzie problemem)- instalacja elektr, bedzie prosta a wydech ? (mam butle)-przerobimy ----------- ale najwarzniejsze czy sam silnik wejdzie w rame i czy cylindra nie przysloni bak-bo teraz chlodzilo by to powietrze.--------narazie swoj silnik wyciaglem i biore sie za piaskowanie (nie podoba mi sie czarny) a wal oddam do MOTOR-TECHU ( gadali ze raczej dadza rade go zrobic ) i zmieszcze sie w 400zl - wiec jeszcze ze 3 tyg mnie nie zbawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz piaskować aluminiowe elementy to ja osobiście odradzam. Można je szkiełkować granulatem szklanym. Piasek otwiera mikropory w aluminium i późniejsze zabrudzenia są nie do usunięcia. Lakier można usunąć środkami chemicznymi dostepnymi w sklepach lakierniczych lecz doczytaj lub dopytaj czy nie reagują z aluminium. Bywa że elementy silników malowane są proszkowo i wtedy trudno jest usunąć tą powłokę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wkładaj od wsk bo te silniki to kiepskiej jakosci dlugo nie pojezdzisz na tym a szkoda zachodu... to lepiej od shl 175 bo to juz bylo lepsze szczegoleni te ze smarowaniem łożyska wału olejem z silnika tylko on moze byc wiekszy troche ale podobne

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wkładaj od wsk bo te silniki to kiepskiej jakosci dlugo nie pojezdzisz na tym a szkoda zachodu...

Kolega albo nie miał nigdy wsk 125w ręku albo jest kiepskim mechanikiem.3a też ma łożysko smarowane olejem ze skrzyni(1o ale zawsze:) ) Moja wsk po kapitałce silnika lata juz chyba 3 albo 4 lata. (śmigam ok 4-5mies. w roku po 6-8h dziennie i tylko po terenie górach krzakach) przedwczoraj scigałem się z wsk z silnikem 100ccm4T i dużej różnicy nie było. Jeśli oryginalny silnik to 50a to dobrze zrobiony 125 z wsk będzie lepiej latał niż oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega tomasz87 ma rację. Te silniki były naprawdę wytrzymałe i dobre. Nie wiem skąd stwierdzenie że były słabej jakości. Chyba że chodzi o natłok części słabej jakości do WSK z Tajwanu :P Wiadomo- najlepiej chodziły na częściach państwowych, jeszcze z PRLu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego jak juz wczesniej czytałem opinie o silniku od wsk 125 to chciałbym rowniez wyrazic swoją opinie na owy temet mam wsk 125 w ramie od cr 80 moto jest od roku katowane niezmiernie;) w tym silniku wymieniłem tylko tulejke od sworznia tłoka na łozysko igiełkowe leje do paliwa olej castrol R2 do wyczynowych silnikow 2 susowych do skrzynki motul zmiana oleju jest co ok 2 miesiące . Jeszcze jedna wazna sprawa zostaw oryginalny wydech wowczas zachowasz dobre parametry silnika;) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa. Kto gada że WSK się sypie ten nigdy chyba nie próbował. Tak się składa że za młodych lat celowo z kolegą próbowalismy zakatować silnik WSK 125 zeby zobaczyć ile wytrzyma. A silnik ten był świeżo po remoncie, na dotarciu, do tego skrócony tłok, planowana głowica i wzmocnione sprzegło. Lalismy paliwo mieszane z olejem słonecznikowym i katowalismy ją po lasach i okolicach. Nawet jazda na kole i palenie gumy na asflacie to był standard przez całe dnie. Do tego jazda we dwóch po lesie i górkach, wykręcanie silnika do konca, redukcje i dożynanie na 2-gim biegu.....po kilku dniach takiej jazdy stwierdziliśmy że nie da się tego zajechać. Przypadkiem nawinął się gość który potrzebował silnik do Gokarta więc mu sprzedaliśmy a później jeszcze zachwalał ze taki super silnik zrobiliśmy..... Taka oto jest WSK 125. A silnik S32 od SHL też niewiele gorszy jest. Jestem fanatykiem SHL-ek, szczególnie tych na S32 i miałem jedną po tuningu - głowica planowana 3,5mm, bogatsza mieszanka, przerobiony wydech a całe moto w oryginale. Latałem tak nią cały sezon - zloty, wykacje, wypad nad morze. Dawała radę utrzymać się za kolegą na Yamaha XS400 OHC. Moja SHL leciała max. 125km/h wg. licznika. Zawieszenie przednie było lekko i niewidocznie przerobione aby lepiej trzymała się drogi. jedyna usterka jaka się zdarzyła to zajechałem wał korobwy który nie był świeży a z planowaną głowicą dostawał ostro. Tego dnia goniłem jakiegoś choppera Suzuki na krętej drodze i na prsotej odchodził mi ale w zakrętach nie dawał rady więc korzystałem z okazji. Później odpuściłem i leciałem swoim tempem, dojechałem do celu i w tym momencie silnik padł. Wieczorem tego samego dnia SHL była spowrotem na drodze..... :icon_rolleyes:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...