Skocz do zawartości

Wyciek z silnika Kawasaki ER-5 2002


Ekim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem nie dotyczy mojego moto ale mojego brata, mianowicie:

Moto kupione rok temu jako sprowadzone z UK.

 

Obecnie jest po dużym przeglądzie (wszystkie płyny itd ... synchro, czyszczenie gaźników itd - na początku tego sezonu). Jeździ jak na ER-5 przystało czyli OK, gorzej z hamowaniem, ale nie o to chodzi.

 

Problem pojawił się parę dni temu. Po wyciągnięciu moto z garażu, przerażający widok ... wycieka płyn chłodniczy:

 

http://img233.imageshack.us/img233/683/wyciekoh9.jpg

 

Wycieka z tego otworka zaznaczonego strzałką, poniżej dobrze widać rozbryzg .

 

Czy to uszczelka na bloku? Potrzebna będzie wymiana i otwieranie silnika?

 

Poza tym wyciekiem wszystko z nim OK. Pali z palca nie grzeje się nadmiernie, nie kopci.

 

Ogólnie moto przejechało około 1kkm w tym sezonie i nic złego się nie działo. W poprzednim sezonie zdarzało się że przestawał chodzić 1 gar i parę razy brat wymieniał świece - ale czyszczenie gaźników zakończyło ten problem.

 

Czekam na sugestie. Jak czegoś niedopowiedziałem to dajcie znać nadrobię lukę.

 

Pozdrawiam Ekim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos jest nie halo. ten otworek wg mnie umozliwa wyjscie wody po przypadkowaym zalaniu podczas mycia/deszczu swiecy od gory. otworek znajduje sie w polowie glowicy tak? zrob tak, zdejmij fajke z tej swiecy, wez kompresor, wsadz koncowke od gory, uszczelnij szmata i rura. jak Ci "siknie" powietrze z tego otworka, to wlasnie jest do tego. innego pomyslu nie mam, zeby ktos robil taki otworek na plyn :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam szpecem nie jestem, ale to co pisze mlodyvft brzmi sensownie, a wtedy wyplywanie tam plynu chlodniczego wskazywaloby na nieprawidlowe/zatkane odpowietrzenie ukladu chlodzenia

 

moze ktos bardziej obeznanu w krotce da ci jakas konkretna odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zdejmij bak.

Od góry jest jakieś urządzenie od płynu chłodzenia, które wchodzi do głowicy dwoma metalowymi rurkami. Rurki te uszczelnione są oringami i najprawdopodobniej tam ci wycieka płyn.

 

Musisz spuścić płyn, odkręcić je, wyciągnąć i wymienić oringi.

Dużo roboty z tym nie ma, może jedynie ciężko się wyciągać.

 

Przy regulacji zaworów musieli to zdemontować i zapewne się rozszczelniło

 

pozdr

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zdejmij bak.

Od góry jest jakieś urządzenie od płynu chłodzenia, które wchodzi do głowicy dwoma metalowymi rurkami. Rurki te uszczelnione są oringami i najprawdopodobniej tam ci wycieka płyn.

 

Musisz spuścić płyn, odkręcić je, wyciągnąć i wymienić oringi.

Dużo roboty z tym nie ma, może jedynie ciężko się wyciągać.

 

Przy regulacji zaworów musieli to zdemontować i zapewne się rozszczelniło

 

pozdr

 

Trafiłeś w samo sedno. Rzeczywiście chodziło o te dwie rurki. Po zapaleniu i przygazowaniu okazało się że to z jednej z nich cieknie (dlatego wyciek widać było na jednym garze bardziej). Jutro coś się na to zaradzi. Oby tylko mieli te oringi w sklepie :)

 

 

 

Wilekie dzieki mahor :wink: :) :notworthy:

Masz u nas :flesje: :flesje: :flesje:

 

 

Forum ma w sobie moc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...