Skocz do zawartości

Regulator napięcia


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jak w temacie, co sadzicie o regulatorach napięcia typu ZAMIENNIK, proszę o wszystkie za i przeciw.

Pozdrawiam

Moze cos wiecej napisz... Czy to sa reglery robione przez Pana Kazia, czy przez jakas konkretna firme. W sumie regler to nie jest wielka filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jak w temacie, co sadzicie o regulatorach napięcia typu ZAMIENNIK, proszę o wszystkie za i przeciw.

Pozdrawiam

 

A co sądzisz Ty o łańcuchach napędowych typu zamiennik, klockach hamulcowych, filtrach oleju czy filtrach powietrza ?

 

To tak jak z zamiennymi pompami wody do samochodu niektóre są lepsze niż oryginały bo producent ominął błędy konstrukcyjne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale nie wiem (Piotrze) co sądzić o zamiennikach do motocykli, wiem za to jak wygląda sprawa z samochodami bo naprawiam je od 25 lat!! Elektronika to nie moja dziedzina więc pytam, za to temat napraw blacharskich i lakiernictwa znam doskonale.Dlatego pytam jeszcze raz, czy elektronika typu ZAMIENNIK jest warta uwagi. Proszę o wymianę doświadczeń

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykle o pojemności 400 cc są mało popularne na wyspach, stąd też ceny używek są wysokie. Nowy kosztuje w Anglii ok 80 funtów plus przesyłka do Irlandii. Zamiennik w Polsce 160 złotych i dlatego właśnie zadałem to pytanie na forum. Mój regler jeszcze działa, aczkolwiek po porównaniu parametrów z serwisówką muszę już myśleć o innym :(

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regler albo dziala prawidlowo albo nie dziala , choc jest przypadek kiedy jak padnie jedna faza , to laduje za slabo.

Jakie masz objawy ? piszesz ze parametry sa niezgodne z serwisowka .

Moze bareria juz kaput albo styki zeżarte jak to w UK czesto bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca jest tak jak piszesz, ładowanie akumulatora jest ale na dolnej granicy (13,8-14,1) oczywiście mierzone z obciążeniem. Fazy alternatora sprawdzone jest ponad 80V przy 5000 obr/min. Za to pomiar rezystencji regulatora jest nie zgodny z serwisówką. Serwisówka mówi jasno że jeżeli parametry są inne należy regler wymienić na nowy. Na razie jeżdżę, ale......

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik elektroniczny średniej klasy. Ma być 3,5 a jest 2,4 (pisze z pamięci) fakt faktem że wartości są niższe.Problemów na razie nie ma ale nie lubię niespodzianek (zwłaszcza na autostradzie w drodze do pracy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator może być trochę zepsuty. W mojej CJ250T regulator zbyt ochoczo redukował napięcie. Pomogły 4 diody szeregowo na przewodzie pomiarowym.

Twoimi rezystancjami bym się nie przejmował. Regulator nie jest żadnym precyzyjnym ustrojstwem. Jeśli działa prawidłowo i nie grzeje się zdecydowanie za mocno to nie ma co go ruszać. Poza tym jeśli masz u siebie ten układ o jakim myślę to głównymi kryteriami doboru nowego regulatora będzie jego moc i obudowa (która musi dać się zamontować bez problemów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...