Co do CDI to zasilane jest zazwyczaj z ponad 300V napiecia zmiennnego czesto wytwarzanego na specjalnej cewce lub 2 cewkach na stojanie alternatora i ona w 90% przypadkow pada.Cewka dostaje przebicia miedzyzwojowego , objawy czesto sa takie ze mierzac miernikiem wedlog serwisowki jest ok a jak jest napiecie to dostaje przebic. W CDI bedzie slyszlne "cykanie" kazde cykniecie to rozladowanie kondensatora magazynujacego ( CDI Capacitor Discharge Ignition ) Niektore CDI maja wewnetrzna przetwornice ktora wytwarza zasilanie dla ukladu wykonawczego i zasilane sa z 12V. Co do cewek zaplonowych , to powinna dzialac kazda cewka z motocykla ktory ma zaplon CDI ( rezystancja uzwojenia pierwotnego ok 0,7 oma , dla ukladow tranzystorowych powyzej 1,2 oma , dodam tylko ze miernikiem za 50 zl sie tego dokladnie nie zmierzy ) , cewek olejowych i innych nie radze stosowac , moze to zabic uklad wykonawczy ( tyrystor ) dlatego ze napiecie sterowania cewki w impulsie dochodzi do ponad 1KV a prad do kilkuset A i w cewce na 12V prawdopodobnie wczesniej czy pozniej przebije w niej izolacje uzwojenia pierwotnego. Pozdrawiam Mariusz K.