Skocz do zawartości

R2D2

Forumowicze
  • Postów

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O R2D2

  • Urodziny 07/03/1975

Osobiste

  • Motocykl
    AT750
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Olsztyn

Ostatnie wizyty

4369 wyświetleń profilu

Osiągnięcia R2D2

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Witam proszę o kontakt 601352811 mam hondę deaville nt700 va i wszystko było ok rozebrałem i sprawdziłem luzy zaworowe ale były ok i wymieniem świece i pozłożeniu prawie do końca motocykl zgubił iskre proszę o pomoc bezpieczniki sprawdziłem są ok

  2. Pewnie spalil sie silnik. sam silnik moze pasowac od wiekszosci Hond z tego rocznika.
  3. Ja pisze o pomiarze a nie acz nie dokladnym pomiarze. :bigrazz: co do pradu z CDI to z prawa oma wynika ze nawet 300V / 0,7 oma daje ponad 400A , nie wiem jak mierzyles prad na cewce . Mozesz napisac ? Pozdrawiam Mariusz K.
  4. Sprawdz wtyczke ( zazwyczaj 4 przewody , moga byc tez 3 przewody ) ktora wchodzi do stycznika rozrusznika , tam tez znajduje sie glowny bezpiecznik 30A. Jak wyjmiesz wtyczke to ci sie ukaze tenze bezpiecznik. Sprawdz czy tam nie jest cos posniedziale. Z tamtad jest zasilane cale moto oprocz pradu rozrusznika. Stycznik odnajdziesz na drugim koncu glownego przewodu dodatniego ktory idzie z akumulatora do tegoz stycznika. Sadze ze regulator napiecia nie ma nic wspolnego z usterka. Pozdrawiam Mariusz K.
  5. Sterowanie pompy dziala tak ze sterownik dostaje impulsy zaplonowe z modulu i wlacza plus na pompe. Im wiecej impulsow ( wieksze obroty ) tym czesciej zalacza pompe. Sugerowal bym sprawdzenie polaczen zasilania sterownika pompy i czy impulsy docieraja to tego sterownika . Pozdrawiam Mariusz K.
  6. Co do CDI to zasilane jest zazwyczaj z ponad 300V napiecia zmiennnego czesto wytwarzanego na specjalnej cewce lub 2 cewkach na stojanie alternatora i ona w 90% przypadkow pada.Cewka dostaje przebicia miedzyzwojowego , objawy czesto sa takie ze mierzac miernikiem wedlog serwisowki jest ok a jak jest napiecie to dostaje przebic. W CDI bedzie slyszlne "cykanie" kazde cykniecie to rozladowanie kondensatora magazynujacego ( CDI Capacitor Discharge Ignition ) Niektore CDI maja wewnetrzna przetwornice ktora wytwarza zasilanie dla ukladu wykonawczego i zasilane sa z 12V. Co do cewek zaplonowych , to powinna dzialac kazda cewka z motocykla ktory ma zaplon CDI ( rezystancja uzwojenia pierwotnego ok 0,7 oma , dla ukladow tranzystorowych powyzej 1,2 oma , dodam tylko ze miernikiem za 50 zl sie tego dokladnie nie zmierzy ) , cewek olejowych i innych nie radze stosowac , moze to zabic uklad wykonawczy ( tyrystor ) dlatego ze napiecie sterowania cewki w impulsie dochodzi do ponad 1KV a prad do kilkuset A i w cewce na 12V prawdopodobnie wczesniej czy pozniej przebije w niej izolacje uzwojenia pierwotnego. Pozdrawiam Mariusz K.
  7. Proponuje ci sie udac do serwisu , tylko takiego gdzie kos tam pracujacy jest kumaty w tym temacie. Albo jezdzic dopuki objaw nie wystapi na stale .Zapalanie FI moze byc spowodowane jakas krotkotrwala przerwa w polaczeniu czujnikow z instalacja lub jakimis zlymi parametrami odbieranymi z czujnikow przez ECU, jezeli objaw jest a raz go nie ma to raczej bedzie trudny do wykrycia.
  8. obejrzyj dokladnie wiazke ktora idzie do zegarow , moze gdzies zostala przycisnieta i w srodku sie zwarcia lub przerwy robia.Zgnieciona wiazka nieraz wyglada jak nowa a w srodku jest masakra. pozatym po szlifie cos w zegarach moglo popekac ( nie wiem jak mocny byl szlif ), chodzi mi o elektronike. Nie sadze zeby regler mial cos do zegarow no chyba ze daje z 25V :eek: Sprawdz napiecie ladowania , wiazke zegarow i same zegary.
  9. Zazwyczaj maly warsztat wlozy lapy i bardziej popsuje , nie mozna niektorym przetlumaczyc ze jak sie nie zna to niech lap nie wklada.Nie wiem na co tacy ludzie licza ? ze im sie moze uda ?. Mialem pare motocykli po "serwisach" w ktorych np. pocieto instalacje w rocznym motocyklu bo pan ŻARÓWKĄ sprawdzal czy sa jakies impulsy albo czy komputer steruje wtryskiwaczem. Mialem 900 RR 929 , po czterech ASO gdzie wymieniono wszystkie czujniki i komputer tym samym naciagajac klienta na pare tys. zl. a silnik dalej nie pracowal poprawnie. Takich historii jest duzo i mozna by ksiazke napisac. Dalej co do elektroniki w moto to jest jej coraz wiecej bardziej skomplikowanej. Coraz bardziej wymyslne sa uklady zasilania silnikow ( podwojne wtryski i przepustnice ) ciagle zwiekszajaca sie liczba czujnikow i innych wynalazkow typu elektronicznie regulowany amortyzator skretu. Teraz jeszcze te motocykle sa nowe i rzadko sie psuja ale jak beda miec swoje lata bedzie sie to sypac. Ale tester nie jest potrzebny :icon_razz: , potrzebna jest odpowiednia wiedza. Motocykle a raczej komputery same testuja newralgiczna czesc elektroniki i elektryki.Pokazuja bledy itp. Jak narazie Suzuki zrobila zewnetrzny elektroniczny diagnozer do sprawdzania co sie dzieje w module i na czujnikach.Ale komputer dalej sam sie diagnozuje i usterki mozna wykryc bez diagnozera. Jakos narazie innym japońcom sie nie spieszy bo poprostu nie jest to potrzebne. Zawsze sie smieje jak ktos pisze ze nie chodzi mu np. Cebra i ktos odpisuje zeby jechal do ASO i podlaczyl ja pod komputer ;) ktorego na dobra sprawe nie ma. achhh sie rozpisalem Pozdrawiam i zycze powodzenia i duzo roboty dla mechanikow
  10. Trzeba wlaczyc tryb serwisowy i sprawdzic czy wyswietla bledy a jak tak to jakie . Jak wlaczyc tryb serwisowy masz w linku ktory podal wayne2up. Jezeli nie bedzie bledow tzn kody bledow nie wyswietla sie na wyswietlaczu to bedzie wiekszy problem ze zdiagnozowaniem usterki i poprzez forum ciezko bedzie pomuc.
  11. Prosto tego sie nie da zrobic i najlatwiej wymienic zegary , sam przebieg na wyswietlaczu da sie zrobic ale wskazan predkosciomierza chyba nie.Pisze "chyba" bo nigdy nie mialem czasu pokombinowac. Przebieg na wyswietlaczu jest liczony przez procesor , podzial przeliczania jest zapisany w pamieci w zegarach.
  12. jestem z Olsztyna , i nie wiem czy sie spotkalismy :buttrock:
  13. pomiar rezystancji moze zalezec od temperatury , ile ma byc i ile jest ? Jezeli nie jest napisane to pomiarow nalezy dokonac przy 20-25 stopniach Celsjusza. jakim przyrzadem to mierzyles ?
  14. Wentyl wlacza sie w okolicach 103 stopni , a kolega dm15 mial pewnie wode zamiast plynu i sie jaja dzialy zanim sie wlaczyl wentyl to woda juz sie gotowala.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...