brodson77 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam, mam taki problem, kupiłem motocykl Kawasaki ZX6R- okazyjnie...co w prostym tłumaczeniu znaczy, że kupiłem złom:( Wyszło to przy pierwszym serwisie wiosennym, mechanik mi zwrócił uwagę, że rama jest szpachlowana i an kilka jeszcze innych szczegółów. Przednie zawieszenie było dziwnie ustawione gdyż jedna ze sprężyn była bardziej wykręcona- nie znacznie ale zawsze. Osoba, która mi robiła ten motocykl ustawiła mi wszystko tak jak powinno być fabrycznie, i od tamtego czasu zaczęło mi znosić motocykl podczas jazdy na prawą stronę. W umiejętności mechanika nie wątpię gdyż długi czas pracował w serwisie Kawasaki i wie jak się zajmować motocyklami tej marki. Oczywiście nikt nie jest nieomylny. A teraz do meritum sprawy. Można podejrzewać, że motocykl jest krzywy gdyż nosi ślady poważnego wypadku, ale jak to jest możliwe, że przed ustawieniem zawieszeń go nie znosiło a po wymianie oleju i ustawieniu zawieszenia przedniego zjawisko się pojawiło. Czy zawieszenie w ogóle ma coś z tym wspólnego?? Co może być powodem nagłej zmiany?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 (edytowane) Bo było pewnie wcześniej tak poskręcane niesymetrycznie żeby zniwelować i zatuszować krzywizny. Zmień ramę bo się zabijesz a przy okazji kogoś. A i uważaj na ramę w zxr bo lubiały pękać przy główce. Edytowane 29 Kwietnia 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Sprawdz jeszcze czy bieznik na przedniej oponce jest rowny. Ja kupilem moto z cieknacym przednim zawieszeniem i od tego bieznik zrobil sie nierowny. Na dniach bedzie nowa oponka, olej i uszczelniacze, mam nadzieje, ze znosic juz nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Przeciez sprzedawca sprzedal ci motocykl z ukrytymi wadami. Nie probowales sie z nim skontaktowac? Moze da rade odzyskac kase? Jesli wystawia sprzety na allegro to podaj jegio nick dla ostrzezenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodson77 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Przeciez sprzedawca sprzedal ci motocykl z ukrytymi wadami. Nie probowales sie z nim skontaktowac? Moze da rade odzyskac kase? Jesli wystawia sprzety na allegro to podaj jegio nick dla ostrzezenia. no a jak go kupilem w zeszlym roku?? teraz dopiero to wyszlo na jaw, bo przed serwisem jezdzil prosto. Tez mam do niego zwracać się o zwrot kasy?? Przeciez moze mi powiedziec ze sam go tak urzadzilem i teraz coś ściemniam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 rama szpachlowana? nie... to raczej nic nie zrobisz, naruszona geometria. mozesz wlasnie poprobowac tak, jak robili te miski, czyli zniwelowac krzywa rame krzywym ustawieniem zawiechy, ale ten motor nie bedzie sie prowadzil dobrze po luku, rzeklbym, ze bedzie smiercionosny. jesli chcesz zrobic porzadnie, to jedyna droga to zakup wpierw ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Dokładnie tym bardziej ze wiekszość kawasaki to ramy jak z aluminium. U kumla rama pękła po tym jak postawił na koło i motocykl dosc gwałtownie opuscił na ziemie. Potem to juz tylko spawanie i takie tam kłopoty... Rame od takiej kawy powinienes dostac na allegro. A jesli nie to moze warto po szukac za naszą zachodnią granicą. No chyba ze chcesz sie pozbyc moto i kupic cos innego wtedy to troche bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodson77 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 rama szpachlowana? nie... to raczej nic nie zrobisz, naruszona geometria. mozesz wlasnie poprobowac tak, jak robili te miski, czyli zniwelowac krzywa rame krzywym ustawieniem zawiechy, ale ten motor nie bedzie sie prowadzil dobrze po luku, rzeklbym, ze bedzie smiercionosny. jesli chcesz zrobic porzadnie, to jedyna droga to zakup wpierw ramy. no właśnie tylko jak je ustawić...próbowałem z przednim, wiesz zmieniać napięcie wstępne sprężyn, ale nic nie dało, najgorsze ze nie wiem co mogło się zmienić...a może regulacja dobicia i odbicia ma jakis wpływ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 szostki maja tendencje do pekajacych ram. poszukaj w necie, znajdziesz tego mase. co sie moglo zmienic? ano to, ze mechanik zlozyl wszystko prawdilowo. mozliwe, ze masz lagi krzywe (banany) i przy regulacjach je poprzekrecal. dla dobrch (prostych) lag nie ma to najmniejszego znaczenia, a dla krzywych tak, gdyz od tego bedzie zalezec jak bedzie sciagal motocykl i w ktora strone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodson77 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 ooo super, dzieki za tą informację, w najbliższy piatek skonsultuję to z nim....w między czasie powiedział że dokręcił mi też śrubę tylnego amortyzatora, tzn śrube mozującą bo ponoć jeszcze kilka dziur i bym został bez tylnego zawiasu, czy dokręcenie jej mogło spowodować znoszenie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 czy dokręcenie jej mogło spowodować znoszenie?? nie. w zx64 amor jest centralny i nie ma wplywu na sciaganie w ktoras strone. moglo tylko wyeliminowac stuki wynikajace z luzu na srubie, czyli wlasciwie uratowac Ci zycie, bo jakby ta sruba sie wysunela w czasie jazdy to lezalbys na dupie obok lezacego moto. sprawdz jeszcze luzy na wahaczu i czy jest dokrecony, bo chyba ktos tam grzebal. te sruby tak same z siebie sie nie odkrecaja, zwlaszcza kluczowe dla bezpieczenstwa. a lagi jesli mechanik nie wie jak sprawdzic, to pomoge. sprawdz tez w czasie jazdy na wprost, czy gorna polka jest prostopadla do osi motocykla. potem mozesz sprawdzic czy raczki kierownicy sa pod tym samym katem, i czy obie maja ta sama odleglosc do baku. tu masz cos na temat uzytkowana szostki oraz ramy: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,1866880.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Nie kapuje takiego podejścia. Wiesz że masz złom i chcesz znowu przestawić zawieszenie żeby krzywy złom jeździł prosto? Jakaś paranoja. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodson77 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 (edytowane) Nie kapuje takiego podejścia. Wiesz że masz złom i chcesz znowu przestawić zawieszenie żeby krzywy złom jeździł prosto? Jakaś paranoja. chce wyeliminować wszelkie możliwości bo być może to nie rama jest krzywa a same lagi, być może taki zabieg wystarczy do naprawy motocykla, dlatego rady kolegi MłodyVFR, są mi niezmiernie przydatne, gdyż ja sam nie jestem asem w dziedzinie mechaniki. P.S. Chętnie się dowiem jak sprawdzić czy lagi sa krzywe. Edytowane 30 Kwietnia 2008 przez brodson77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Wyręczę Młodego.Ściągasz koło, luzujesz lekko obie półki, kręcisz lagą. Jeżeli w jakimś miejscu poczujesz opór, lub nie będziesz mógł dalej przekręcić, to laga krzywa. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Albo wyjmujesz lagi, kładziesz na czystej i równej szybie i sprawdzasz jak najcieńszy szczelinomierze lub po prostu obracasz je na szybie. Pewniejsza metoda, bo w tej powyżej mogą bo być też krzywe półki. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.