Skocz do zawartości

Niechcący zmieszałem oleje w Transalpie :/


Pucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj zauważyłem, że w moim Transalpie 87" (którego kupiłem dwa dni temu od znajomego) jest moło oleju.

Zadzwoniłem do kumpla z zapytaniem co lał wcześniej żeby wiedzieć co dolać teraz, okazało się że jest zalany 500km temu Castrol Power 1 GPS 4T 10W40 (półsyntetyk). Rano razem z poprzednim właścicielem byliśmy umówieni na niedzielną trasę, przy okazji zajechaiśmy na benzyniarnię żeby kupić olej na dolewkę. Kupiliśmy Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 i dolałem 300ml. Po trasie (ok.150km) zauważyłem w garażu, że kupiliśmy przez przypadek syntetyk :) i tu moje pytanie: czy można zmieszać w ten sposób dwa oleje, czy muszę wylać wszystko i nalać nowy :biggrin:

 

Z góry dzięki,

Pucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to masz w silniku tzw. przejściówkę pomiędzy pełnym syntetykiem a półsyntetykiem :lapad:

 

A tak na poważnie jak wczesniej koledzy pisali możesz smiało jeździć, ale na twoim miejscu na dalsze dolewki dokupiłbym taki olej na jakim wczesniej był jeźdżony czyli półsyntetyk castrola 10W/40.

Maszyna nie jest pierwszej młodości więc myślę, ze lepiej jej będzie służył półsyntetyk. Butelka litrowa wyniesie Cię około 30zł, a będzie tak jak ksiązka pisze :biggrin:

 

Inaczej przy duzym apetycie maszynki na olej na koniec wymiany bedziesz miał w wiecej syntetyka w silniku niz pólsyntetyka a apetyt na olej może się jeszcze zwiększyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to masz w silniku tzw. przejściówkę pomiędzy pełnym syntetykiem a półsyntetykiem :)

 

A tak na poważnie jak wczesniej koledzy pisali możesz smiało jeździć, ale na twoim miejscu na dalsze dolewki dokupiłbym taki olej na jakim wczesniej był jeźdżony czyli półsyntetyk castrola 10W/40.

Maszyna nie jest pierwszej młodości więc myślę, ze lepiej jej będzie służył półsyntetyk. Butelka litrowa wyniesie Cię około 30zł, a będzie tak jak ksiązka pisze :D

 

Inaczej przy duzym apetycie maszynki na olej na koniec wymiany bedziesz miał w wiecej syntetyka w silniku niz pólsyntetyka a apetyt na olej może się jeszcze zwiększyć...

 

Raczej zmniejszyć bo wzrośnie lepkośc oleju (10W50). Poza tym syntetyk może odblokowac zapieczone pierścienie zgarniajace co zniejszy pompowanie oleju do cylindra przez pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...