Pucjan Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Witam, Wczoraj zauważyłem, że w moim Transalpie 87" (którego kupiłem dwa dni temu od znajomego) jest moło oleju. Zadzwoniłem do kumpla z zapytaniem co lał wcześniej żeby wiedzieć co dolać teraz, okazało się że jest zalany 500km temu Castrol Power 1 GPS 4T 10W40 (półsyntetyk). Rano razem z poprzednim właścicielem byliśmy umówieni na niedzielną trasę, przy okazji zajechaiśmy na benzyniarnię żeby kupić olej na dolewkę. Kupiliśmy Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 i dolałem 300ml. Po trasie (ok.150km) zauważyłem w garażu, że kupiliśmy przez przypadek syntetyk :) i tu moje pytanie: czy można zmieszać w ten sposób dwa oleje, czy muszę wylać wszystko i nalać nowy :biggrin: Z góry dzięki,Pucjan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Można. Nic złego się nie stanie, więc możesz dalej jeździć i lać ten olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Można mieszać. Nic sie nie stanie. Tym bardziej , ze to ten sam producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Teraz to masz w silniku tzw. przejściówkę pomiędzy pełnym syntetykiem a półsyntetykiem :lapad: A tak na poważnie jak wczesniej koledzy pisali możesz smiało jeździć, ale na twoim miejscu na dalsze dolewki dokupiłbym taki olej na jakim wczesniej był jeźdżony czyli półsyntetyk castrola 10W/40. Maszyna nie jest pierwszej młodości więc myślę, ze lepiej jej będzie służył półsyntetyk. Butelka litrowa wyniesie Cię około 30zł, a będzie tak jak ksiązka pisze :biggrin: Inaczej przy duzym apetycie maszynki na olej na koniec wymiany bedziesz miał w wiecej syntetyka w silniku niz pólsyntetyka a apetyt na olej może się jeszcze zwiększyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Teraz to masz w silniku tzw. przejściówkę pomiędzy pełnym syntetykiem a półsyntetykiem :) A tak na poważnie jak wczesniej koledzy pisali możesz smiało jeździć, ale na twoim miejscu na dalsze dolewki dokupiłbym taki olej na jakim wczesniej był jeźdżony czyli półsyntetyk castrola 10W/40. Maszyna nie jest pierwszej młodości więc myślę, ze lepiej jej będzie służył półsyntetyk. Butelka litrowa wyniesie Cię około 30zł, a będzie tak jak ksiązka pisze :D Inaczej przy duzym apetycie maszynki na olej na koniec wymiany bedziesz miał w wiecej syntetyka w silniku niz pólsyntetyka a apetyt na olej może się jeszcze zwiększyć... Raczej zmniejszyć bo wzrośnie lepkośc oleju (10W50). Poza tym syntetyk może odblokowac zapieczone pierścienie zgarniajace co zniejszy pompowanie oleju do cylindra przez pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Dzięki za odpowiedzi, puki co bedę jeździł na tym co mam zalane, a jeśli apetyt na olej się zwiększy to przejdę na jakiś gęstszy mineral :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.