Skocz do zawartości

Honda Dominator, zablokowany :(


BadMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Panowie i Panie, mam problem i zanim udam się z nim do mechanika chciałbym o nim opowiedzieć.

Poszedłem dzisiaj do garażu jako ze miałem trochę czasu wolnego odpalić motocykl marki Honda Dominator. Ściągnąłem dekielki, skorygowałem ustawienie zaworków bo ma tendencje do kasowania luzów i odpaliłem. Chodził ładnie, zagrzał się wsiadłem, przejechałem się dojezdzając do garażu zgasł wiec wydedukowałem, że jeszcze raz sprawdzę luzy zaworowe... chciałem pokręcić wałem ale mogę zrobić tylko niepełny obrót blink.gif cos się zablokowało na cacy czyli robię obrót wałem o ok 330 stopni i ani w lewo ani w prawo blink.gif dodam ze jak dojeżdzałem go garazu to przy schodzeniu w obrotów coś postukiwało... co to może być ? jakieś pomysły, burza mózgów i posty w stylu jak cie nie stac na mechanika to kup sobie hulajnogę również mile widziane smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lancuszek nierzadu sprawdzales ? bo wedlug opisu , mozliwe ze sie urwal - to bylo to stukanie luzny lancuszek. Albo srubki od regulacji zaworow sie wykrecily

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale sprawdz go , lancuszki dida slyna z krotkiego zycia , jesli oczywiscie masz dida zalozonego . Pozatym , rozbieraj po kolei , pokrywe zaworow , boczne pokrywy i oceniaj co sie stalo.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak kolega wspomniał trzeba wszystko rozbierać.... szczególnie przyjrzał bym sie okolicą kosza sprzęg. (trybiki od kopajki), trybiki od rozruhajsi zwłaszcza sprzęgło jednokierunkowe

 

BTW... może autodeko padło i nie możesz po prostu kompresji przebic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że łańcuch rozrządu przeskoczył i zawory uderzyły o tłok, dlatego silnik teraz jest zablokowany. Cienko to widze, pozdrawiam.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale sprawdz go , lancuszki dida slyna z krotkiego zycia , jesli oczywiscie masz dida zalozonego . Pozatym , rozbieraj po kolei , pokrywe zaworow , boczne pokrywy i oceniaj co sie stalo.

 

Nitomen, zdaje sie że stosujesz orginalny łańcuszek zarządu do swojej KLR y ,napisz ile kosztuje i jak jest sygnowany na ogniwach ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

174 ogniwa - Tourmax (M na ogniwach) jakos 150 zl dalem w motobocie na zamowienie- kawa ma najtansze lancuszki wsrod japoncow.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHE ciekawe bo ja tez mam "M" na lancuszku :P

 

Co do tematu to drogi kolego, najprawdopodobniej nic ci sie zlego nie stalo tylko masz zle ustawione zawory i nie mozesz obrucic walem bo nie dziala dekompresator. Mozesz napisac w ktorych momentach ci sie blokuje?

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHE ciekawe bo ja tez mam "M" na lancuszku :flesje:

 

Co do tematu to drogi kolego, najprawdopodobniej nic ci sie zlego nie stalo tylko masz zle ustawione zawory i nie mozesz obrucic walem bo nie dziala dekompresator. Mozesz napisac w ktorych momentach ci sie blokuje?

Niestety to nie dekompresator bo blokowanie nie przypomina przebijania się przez kompresje tylko nagłe zatrzymanie tłoka. Drogą dedukcji bez rozbierania postawiłem na otwarty zawór który nie wrócił na swoje miejsce. Jeszcze jedno mi się przypomniało... jak później obracałem wałem to nie było słychać cyknięcia dekompresatora i na ok 5 stopniach obrotu wałem było czuć wyraźny luz (taki tępy ślizg)

Moje nieszczęscie polega na tym, że jest to wersja NX 500 a z częsciami do tego jest ogromny kłopot.

Zastanawiam sie czy nie kupić całego silnika od NX650 tylko czy osprzęt podejdzie :lapad:

Nic nie mogę odnaleźć do tej wersji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchaj, przeciez to widac czy zawor nie wrocil, wystarczy odkrecic wzierniki i popatrzec ktory jest nizej niz reszta, co do wymiany silnika to mysle ze podejdzie bez problemu, wg mnie roznia sie tylko i wylacznie pojemnoscia i ewetualnei wysokoscia wiec musial bys miec lub dorobic gorne mocowanie silnika

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odgrzebuje stary temat ale jeszcze nie poradziłem sobie z tym co spotkało mój silnik.

 

Dzisiaj ściągnąłem pokrywe zaworów i okazuje się, że wszystko z zaworami ok.

 

nagrałem filmik

 

http://www.wrzuta.pl/film/4ateIe344R/20090301

 

 

tyle mogę przekręcić wałem :(

 

 

do tego zastanawia mnie łańcuszek rozrządu czy te prześwity są normalne ?

 

 

http://img4.imageshack.us/my.php?image=lancuch.jpg

 

ma ktoś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy lancuszek jest napiety czy luzny ? sprawdzales czy przekrecisz silnikiem na wykreconej swiecy , moze to dekompresator wysiadl ( on tez wydaje takie stukajace dzwieki ) . Zrob maly eksperyment wyjmij gaznik , zdejmij kolektory wydechowe i wlej w kanaly ssace i wydechowe nafty , zobacz co bedzie sie dziala czy nafta splynie czy zostanie - to ci powie czy masz zawory krzywe , pozatym sprawdzales rozdzad ? magneto na znak T , a te kreski na kole rozrzadu w poziomie , na rowni z glowica.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...