Skocz do zawartości

XR 400 Problemy z olejem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam Honde xr 400r 96r.

Zaś mój problem wygląda tak że, na bagnecie od pomiaru oleju ( który znajduje się w ramie motocykla) jest miarka jak zawsze, min i max, lecz oleju jest dużo ponad poziom ( dużo to znaczy że miejsce w którym powinien być olej na bagnecie to jakieś 4 cm, zaś oleju jest z 10 cm ponad max kreseczke). Postanowiłem coś z tym zrobić i spuściłem olej tak aby był pomiędzy max a min, i sie udało, lecz po odpaleniu na 5 minut i zgaszeniu, na bagnecie znowu jest ponad poziom, ( a spuściłem około 0.5 litra), boje się, czy nie oszukuje jakoś ten bagnet i nie ma oleju w silniku ( ale sprawdziłem śruba od kontroli oleju w silniku i po wykręceiu też z dziury ciekł olej).

Kolejna sprawa, co to może być jeśli motocykl dymi przez jakieś pierwsze 2 minuty po odpaleniu na zimnym silniku, czy to normalne?

Z góry dzięki za odpowiedzi i proszę nie bić za ort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

 

Jak mierzysz poziom oleju? Sprawdzaj go na rozgrzanym silniku, chociaż niech te 2 minuty pochodzi. Pompa musi napompować cały olej do ramy i wtedy mierz. Byś może jak ostatnio dolewałeś na zimnym oleju dolałes pod max, odpaliłeś pompa napompowała więcej i masz co masz.

 

Co do kopcenia mi te sprzęty zawsze kopciły po zalaniu świerzym olejem nie umiem tego wytłumaczyć być może za dożo lekko tez nalewałem i sie dostawało jaskoś do komory spalania.... (bo odpowietrzenie nie jest połączone z filtrem w XR, tak mi sie wydaje.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

1. Olej sprawdzałem i był nadmiar, więc spuściłem tak aby było w normie.

2. Odpaliłem moto i pojeżdziłem z 5 minut, patrze, a na bagnecie tyle samo oleju jak przed spuszczeniem, no może pól cm mniej.

Ale ja nie wlewałem nowego oleju, poprostu chciałem spuścić aby niebyło zadużego ciśnienia czy coś, w 4T jestem kompletnie zielony, poprostu chce miec olej w normie...

A jak w takiej xrce moge wymienić cały olej? I jaki polecacie, w przystępnej cenie.

Słyszałem że moto może mi dymić bo przez bezruch zaworów, może przez uszczelnaicze zaworowe zawsze troche spłynąć do komory spalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spusc caly olej z ramy i silnika, zalej tyle ile powinno byc , odpal moto na 5 min , zgas odczekaj i sprawdz poziom oleju - jak za duzo to faktycznie dziwne... i olej sprawdzasz tylko i wylacznie na cieplym silniku - najlepiej odrazu po jezdzie, a nie przed jazda bo ci falszywy pomiar wyjdzie.

 

spusc caly olej z ramy i silnika, zalej tyle ile powinno byc , odpal moto na 5 min , zgas odczekaj i sprawdz poziom oleju - jak za duzo to faktycznie dziwne... i olej sprawdzasz tylko i wylacznie na cieplym silniku - najlepiej odrazu po jezdzie, a nie przed jazda bo ci falszywy pomiar wyjdzie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko będe musiał olej z silnika zlać małą śrubką od kontroli poziomu oleju w silniku, OK, ale jak później wlać cały olej do silnika, jak tam nie ma wlewu oleju... Olej można lać tylko do ramy, ale cały olej nie wejdzie do ramy, najpierw musiałby zassać do silnika.. tylko jak? Jakaś magia totalna ;/ I jeszcze jaki olej byście polecili?

 

 

 

 

 

 

Proszę odpowiedzcie, bo nie wiem co robić, już 4 dzień bez jazdy, boje się żeby nie zatrzeć silnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Edytowane przez Motocyklistaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to już wiem. Z serwisówki wyniaka że mam zalać 1.8 litra, więc teraz został mi tylko wybór oleju... Czy może to być np. Mobil1 lub elf, cos do silnika samochodu... Musi być 10w40 i specyfikacja SF lub SG. w ogóle nie wiem o co chodzi w tych olejach.... Czy taki motul będzie się czymś różnił od elfa jeśli będzie ta sama specyfikacja i gęstość?

Jeśli już wleje nowy olej, to mam jakoś oszczędzać pierwsze kilometry czy moge odrazu odkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wlewasz tylko do ramy, a spuszczasz z silnika i ramy. Po wlaniu sam spłynie do silnika, nie musisz mu wcale pomagać.

W serwisówce masz dokładny opis procedury sprawdzania poziomu oleju, abyś miał miarodajne pomiary.

 

Może jest coś nie tak z cyrkulacją oleju rama-silnik. Sprawdź te połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dziś kupiłem motula 5100 2 litry, rozgrzałem motocykl i spuściłem olej. O dziwo zleciało go z silnika oraz ramy około 3 litrów, a powinno być 1.8 litra według serwisówki ( ale nie jestem pewien czy 1.8 powinno być w całym obiegu czy tylko w silniku ...). Kolejną rzeczą której nie rozumiem jest to że wlałem 2 litry tego motula do ramy, przejechałem jakiś kilometr i po zgaszeniu silnika i kontroli oleju, na bagnecie nie było ani kropli oliwy... Tutaj daje link do zdjęć serwisówki, mógłby mi ktoś pomóc i obczaić o co tu kaman? Myślę że trzeba będzie jeszcze dolać oleju aż będzie w normie na bagnecie. Co o tym myślicie?

 

 

Foty serwisówki :

http://www.bikepics.com/pictures/1272242/

http://www.bikepics.com/pictures/1272244/

http://www.bikepics.com/pictures/1272245/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość oleju jaki jest w obiegu jest różnie podawana: z filtrem oleju oraz bez niego - jest trochę różnicy, ale obie wartości powinieneś mieć w serwisówce. Skoro masz serwisówkę to tam masz napisane co może być przyczyną suchego bagnetu(brak oleju, padnięta pompa oleju itd.). Sprawdź na spokojnie i dokładnie. No i nie lataj teraz coby maszyny nie ukatrupić!

Pzdr, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: Dzięki pomocy Krzysia i Kajetana w końcu doszedłem do porozumienia z XR :icon_mrgreen: Dzięki wielkie ! Okazało się, że wystarczyło dłużej pośmigać i olej się wyrównał. Teraz po wlaniu 200 ml za dużo, czyli 2 litry,oleju jest ponad 1 cm nad bagnet, ale tak jest ok, w końcu jestem spokojny o maszyne.

PZDR koniec tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...