Skocz do zawartości

Wyciszanie tłumika


CBRedzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jest - każdy wiem, szkoda słów.... więc do rzeczy:

 

Podejrzewam, że dość spore grono adeptów wyścigów torowych zadaje dziś sobie to samo pytanie - Jak najniższym kosztem, a zarazem pożądnie przygotować układ wydechowy na tor Poznań (ograniczenie do 98dB, nie wiem dlaczego wszedzie podaja 96+2...?).

 

Czy jest jakaś recepta dla ludzi mi podobnych, którzy posiadają racingowy, przelotowy układ (u mnie: Full Arrow Racing Titan Exhaust System)? Generuje toto 102dB w mojej R6 według danych technicznych Arrowa, fabryczny wydech dochodzi w tym samym miejscu (~6500tys obr./min.) do 92. Czy specjalną watą do tłumików jestem w stanie zbić aż 5dB? Jak wpłynie wrzucenie waty, a może i jeszcze rury perforowanej (??) na charakterystyke motocykla biorąc pod uwagę, że PowerCommander strojony był dla niego indywidualnie?

 

Nie mam org. wydechu i dlatego zastanawiam sie nad możliwością wrzucania "czegos" do tłumika jedynie na Poznań, a na innych torach, chce go po bożemu wybebeszać?

pozdr

Michał, Wrocław

KTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu twojego tlumika wynika ze jest on totalnie wypatroszony a nie przelotowy,co ,generalnie jest bardzo debilnym pomyslem.Powoduje to zwiekszenie halasu i utrate osiagow. :icon_eek: :buttrock: :banghead: :banghead: :banghead: :biggrin:

 

Prosta rura perforowana owinieta wata i idaca przez caly trumik,tzn od wlotu do wylotu ,itd jest integralna czescia przelotowego tlumika.Przewaznie srednica jej wynosci 50-55 mm.

 

Czy taki tlumik spelni wymagania w Poznaniu to juz inna sprawa,jak jest konkretnie przeprowadzany ten test,tzn. odleglosc i pozycja mikrofonu,obroty silnika.Mozna obrocic wylot,komin do gory co spowoduje nizszy odczyt jezeli mikrofon jest umieszczony blisko ziemi.

 

Patroszenie tlumika nie jest " boze",swiadczy o niklej wiedzy na temat silnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry moj blad, wynikający z niewiedzy.

 

Wychowany na opowieściach barowych na temat tłumików założyłem, że jak sportowy, to przelotowy...

Oczywiście nie ingerowałem w żaden sposób w ten układ, gdyż z zasady, jak nie jestem czegoś pewien, to się nie tykam. Szczegolnie, jeśli chodzi o dedykowany sprzęt akcesoryjny. Za skromny jestem, żeby po inżynierach Arrowa poprawiać :)

 

Tak więc precyzując - to jest oryginalny wydech akcesoryjny Arrowa, nie psuty przeze mnie w żaden sposób!

 

"Boze" patroszenie odnosilo sie do usuniecia zjawiska, ktore chciałbym do wydechu wbudowac w celu jego wycieszenia. Ktoś mi jeszcze podpowiadal, ze mozna z kryzą (zmniejszenie światła wydechu?) próbować... Co wy na to?

Edytowane przez CBRedzio

pozdr

Michał, Wrocław

KTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie pedagogiczne ale ja robię w tym roku myk polegający na wytworzeniu i zamontowaniu db killer-a na potrzeby odbioru technicznego, a potem powrót do '''normalności".

Dokładnie czegoś takiego bym potrzebował i szukam wskazówek, jakby się za to zabrać, tudzież komu robotę zlecić, tudzież gdzie kupić - za dowolne z powyższych będę wdzięczny.

pozdr

Michał, Wrocław

KTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...