CBRedzio Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Jak jest - każdy wiem, szkoda słów.... więc do rzeczy: Podejrzewam, że dość spore grono adeptów wyścigów torowych zadaje dziś sobie to samo pytanie - Jak najniższym kosztem, a zarazem pożądnie przygotować układ wydechowy na tor Poznań (ograniczenie do 98dB, nie wiem dlaczego wszedzie podaja 96+2...?). Czy jest jakaś recepta dla ludzi mi podobnych, którzy posiadają racingowy, przelotowy układ (u mnie: Full Arrow Racing Titan Exhaust System)? Generuje toto 102dB w mojej R6 według danych technicznych Arrowa, fabryczny wydech dochodzi w tym samym miejscu (~6500tys obr./min.) do 92. Czy specjalną watą do tłumików jestem w stanie zbić aż 5dB? Jak wpłynie wrzucenie waty, a może i jeszcze rury perforowanej (??) na charakterystyke motocykla biorąc pod uwagę, że PowerCommander strojony był dla niego indywidualnie? Nie mam org. wydechu i dlatego zastanawiam sie nad możliwością wrzucania "czegos" do tłumika jedynie na Poznań, a na innych torach, chce go po bożemu wybebeszać? Cytuj pozdrMichał, WrocławKTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Z opisu twojego tlumika wynika ze jest on totalnie wypatroszony a nie przelotowy,co ,generalnie jest bardzo debilnym pomyslem.Powoduje to zwiekszenie halasu i utrate osiagow. :icon_eek: :buttrock: :banghead: :banghead: :banghead: :biggrin: Prosta rura perforowana owinieta wata i idaca przez caly trumik,tzn od wlotu do wylotu ,itd jest integralna czescia przelotowego tlumika.Przewaznie srednica jej wynosci 50-55 mm. Czy taki tlumik spelni wymagania w Poznaniu to juz inna sprawa,jak jest konkretnie przeprowadzany ten test,tzn. odleglosc i pozycja mikrofonu,obroty silnika.Mozna obrocic wylot,komin do gory co spowoduje nizszy odczyt jezeli mikrofon jest umieszczony blisko ziemi. Patroszenie tlumika nie jest " boze",swiadczy o niklej wiedzy na temat silnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Dokladnie, dziwi mnie ze jezeli Power Commander byl strojony pod ten tlumik, to nikt ci nie powiedzial ze pusta puszka zabiera ci kilka koni z mocy ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CBRedzio Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 (edytowane) Sorry moj blad, wynikający z niewiedzy. Wychowany na opowieściach barowych na temat tłumików założyłem, że jak sportowy, to przelotowy...Oczywiście nie ingerowałem w żaden sposób w ten układ, gdyż z zasady, jak nie jestem czegoś pewien, to się nie tykam. Szczegolnie, jeśli chodzi o dedykowany sprzęt akcesoryjny. Za skromny jestem, żeby po inżynierach Arrowa poprawiać :) Tak więc precyzując - to jest oryginalny wydech akcesoryjny Arrowa, nie psuty przeze mnie w żaden sposób! "Boze" patroszenie odnosilo sie do usuniecia zjawiska, ktore chciałbym do wydechu wbudowac w celu jego wycieszenia. Ktoś mi jeszcze podpowiadal, ze mozna z kryzą (zmniejszenie światła wydechu?) próbować... Co wy na to? Edytowane 23 Kwietnia 2008 przez CBRedzio Cytuj pozdrMichał, WrocławKTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Może to nie pedagogiczne ale ja robię w tym roku myk polegający na wytworzeniu i zamontowaniu db killer-a na potrzeby odbioru technicznego, a potem powrót do '''normalności". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CBRedzio Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Może to nie pedagogiczne ale ja robię w tym roku myk polegający na wytworzeniu i zamontowaniu db killer-a na potrzeby odbioru technicznego, a potem powrót do '''normalności".Dokładnie czegoś takiego bym potrzebował i szukam wskazówek, jakby się za to zabrać, tudzież komu robotę zlecić, tudzież gdzie kupić - za dowolne z powyższych będę wdzięczny. Cytuj pozdrMichał, WrocławKTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.