Skocz do zawartości

Amortyzatory Tył


Ekim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad poprawnością działania tylnego zawieszenia w moim moto. Wiem że drogi w Polsce dziurawe, ale przy przejazdach przez koleiny i przy wysokich (140 km/h!!! :D :D :D ) prędkościach trochę rzuca tyłem. Do zeszłego tygodnia miałem nadzieję, że to kwestia opony (poprzednia była już raczej kwadratowa :D ). Jednak w zeszłym tygodniu zmieniłem oponkę na nową (Pirelli Sport Demon :D :D :D ). Komfort jazdy, a i oczywiście, poprawił się, ale chyba oczekiwałem czegoś więcej. O ile na koleinach jest dużo lepiej to przy wyjściach z zakrętów i przy wyższych prędkościach jest różnie.

 

I tu przychodzi moje przypuszczenie co do amortyzatorów .. może już czas na jakiś upgrade?

 

Moto kupiłem w 2007 10, zatem przeszłości znać nie mogę ... przed sezonem wymieniłem wszystkie płyny, uszczelniacze, pasek rozrządu, napęd itd. , no i teraz oponka. W sumie poszło na to równowartość ponad połowy moto :D .

 

Jak mogę się upewnić że amorki jeszcze są sprawne? W motocyklach testuje się je tak jak w samochodach na przeglądzie? Ewentualnie gdzie w Wawie?

 

Rozglądałem się za nowymi amorkami ale ceny mnie odstraszają.

 

Co myślicie o czymś takim:

 

http://www.zephyr-zone.com/cgi-bin/yabb/Ya...?num=1203279153

 

lub to:

 

http://www.zrxoa.org/forums//showthread.php?threadid=128816

 

Próbował ktoś kiedyś takiej zabawy?

 

No i jakie są tego rezultaty.

Jeśli dałoby się (a mechanika bardzo obca mi nie jest) to wolałbym zrobić to sam - ewentualnie zlecić komuś zamiast kupować nowych ... oczywiście jeśli gra jest warta świeczki :D

 

 

 

Tutaj zdjęcia moich amorków:

 

http://img142.imageshack.us/img142/9489/p4186235ge5.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/4827/p4186238oz0.jpg

http://img91.imageshack.us/img91/3786/p4186248ag4.jpg

 

 

Pozdrawiam,

Ekim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominaj ze jestes szczesliwym posiadaczem zephyra i to 550, nie mam nic do Twojej maszyny ale probuje Cie naprowadzic na ocene faktyczna stanu amortyzatorow adekwatnych do konstrukcji motocykla. To nie jest klasa supersport, wiec sadze, ze to zachowanie jest normalne przy jezdzie w takich warunkach...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym luzem na wachaczu próbowałem ruszać kołem na boki ale bez odkręcania amorków. Wszystko było ok, ale z drugiej strony nie wiem czy można moje ręce uważać za profesjonalne w tej ocenie ;)

W wolnej chwili spróbuję tego z odkręceniem amorków.

 

 

To nie jest klasa supersport, wiec sadze, ze to zachowanie jest normalne przy jezdzie w takich warunkach...

JanuszK30 - możesz mieć trochę racji ... w końcu sporo się spodziewałęm po zmianie opony, ale nie można zapominać że to nadal 140/70/18. Niektórych rzeczy nie da się przeskoczyć.

 

Spróbuję może przejechać się Zephyrem kolegi i zobaczę jaka jest różnica ... wtedy może złapę jakiś punkt odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze problem polega w trywialnej regulacji napiecia wstepnego sprezyny? umiesz ocenic w ogole czy Twoje amory tlumia? stan za moto, chwyc za uchwyt pasazera i dynamicznie w dol i badaj reakcje odbicia. jak przyjedzie kolega, na jego zrob to samo, zebys mial porownanie. nastepnie popatrz jak kolega ma ustaione amory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim zephyrze mialem za twardo ustawione tlumienie amortyzatorow z tylu i mi czasem tyl podskakiwal na nierownosciach. Zmienilem nastaw z 4 na 2 chyba i jezdzi sie o wiele bardziej komfortowo, tyl ladnie sie trzyma drogi.

Zanim sie wezmiesz za rozbieranie, sprobuj moze z regulacjami tlumienia, ewentualnie wstepnego napiecia sprezyn. U mnie pomoglo.

 

U mnie tyl odrywal sie czasem od drogi. Jesli u ciebie tyl lata na boki, no to chyba regulacja nic nie pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety "_SB_" po zmianie ustawienia z 4 na 2 nie dało się jechać (w porównaniu z tym co było). Rzucało mnie do góry i w dół. Ustawiłem spowrotem 4 i jest tak jak było. Obawiam się że mogę mieć jeden amorek pusty (zleciała z niego zawartość jeszcze jakiś czas temu u poprzedniego właściciela może). I co teraz? Wymiana obu .... mój budżet na ten rok tego nie przewiduje :buttrock: :banghead: :banghead:

 

A może jakieś używki na Allegro albo jebaju? Jest sens? Czasem znajdzie się coś 10-letniego po zonku na części. Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...