Skocz do zawartości

Gaźnik po raz setny


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sluchajcie mam kolejny problem (instalacje juz wiem jak zrobic :D ) Jak ustawic poziom paliwa w simsonie i ile on ma wynosic?? Do połowy komory pływakowej czy jak??? Bo mi strasznie cieknie spod uszczelki z przodu... czy poziom paliwa powinien byc na wysokosci uszczelki z przodu czy niżej? Chodzi mi głównie o pływak, jak go nagiąć??

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

Powinno byc w manualu na jaką wysokość ma być paliwo (przewaznie sa to jakies ranty ' date='kanty i inne diabły)

A jesli nie ma nic w manualu to podstawowa zasad, czyli 2mm nad wlotem dyszy głównej

Pozdro[/quote']

 

czyli bardzo nisko.... ja mialem tak, ze byl na poziomie uszczelki, czyli bardzo wysoko... Jakies rysunki ktos moze ma, albo fotki?? czekam na dalsze porady

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gredo... dlaczego w kółko masz jedne i te same problemy :?:

Już kiedyś pisałem bardzo dokładnie o nieszczelnościach simsonowych gaźników, a także o ustawianiu poziomu paliwa... ba!! Nawet rysunkiem Ci zapodałem! :roll:

 

Cóż, będziemy to w takim razie przerabiać od początku. Napisz jaki masz typ gaźnika (nowy czy stary, nie licząc binga), najprościej będzie jak podasz mi symbol umieszczony na korpusie.

 

Ps. Zrobiłeś ładowanie :?: Ostatnio mi się coś z gg ^&$^& i nie przeczytałem tego co pisałeś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie wiem juz jak zrobic, kwestia tylko czasu. Z tym rysunkiem to jest tak ze on nie do konca mi wyjasnil jak ma byc nagiety plywak, ja nie mam glebokosciomierza... Gaźnik to 16 N1-11 czyli najstarszy model. Wiem ze przerabialismy juz to ale problem pozostał, chodzi mi o poziom paliwa, ma byc mniej niz połowa komory?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa powinien wynosić od 7 do 9 mm mierząc od górnej krawędzi komory pływakowej. Ustwia się go doginając lub odginając blaszki pływaka i mierząc odległość baniek od korpusu gaśnika w różnych położeniach

 

Zresztą wszystko jest napisane w temacie 7511 Nie podaję linka, bo za chwilę zmieniamy adres :D

Zapoznaj się z tym, a potem będziemy gadać dalej:

No to po kolejności.

 

Mamy nieskończenie wiele położeń pływaka. Do regulacji musimy wyróżnić trzy:

pływak maksymalnie w dole, pływak maksymalnie w górze i trzecie trochę trudniejsze do opisu.

 

Regulacje przeprowadza się poprzez doginanie lub odginanie dwóch "języczków". Jeden z nich mieści się między bańkami (ten który bezpośrednio współpracuje z zaworkiem iglicowym). Drugi jest ustawiony do niego pod kątem około 100 st. i jest skierowany w górę.

Bardzo ważne jest aby nie wyginać baniek, wyginamy tylko te języczki :!:

Dwa powody: 1 - Bańki mają niezwykle mały zakres regulacji, a gdy przekroczymy ten zakres pływak będzie uderzał w gaźnik. 2 - Przy odginaniu baniek istnieje ryzyko oderwania ich. Naprawa poprzez lutowanie nie jest prosta i niesie ze sobą dodatkowe konsekwencje.

 

Zaczynamy regulacje od dolnego położenia pływaka czyli od takiego położenia kiedy pionowy języczek opiera się o korpus. W takim położeniu należy zmierzyć odległość między górną krawędzią bańki a powierzchnią przylegania uszczelki. Ten wymiar powinien wynosić 33,5 mm i powinien być identyczny niezależnie od tego którą bańkę mierzymy! Oczywiście istnieje pewna tolerancia wymiaru, która jest uzależniona od konkretnego egzemplarza zaworka iglicowego. Najczęściej istnieje możliwość zmniejszenia tego wymiaru nawet do 32 mm. Zwiększania z kolei nie polecam, pływak może ulec uszkodzeniu.

 

Położenie trzecie mamy gdy pływak dotyka zaworka i zamyka go ale nie wciska sprężyny (tzw. amortyzatora drgań). Pomiaru dokonujemy identycznie jak w poprzednim przypadku. Mierzymy od górnej krawędzi bańki do powierzchni styku z uszczelką. Ten wymiar powinien mieć 29 mm. Tu tolerancja nie jest już zależna od zaworka!! Ten wymiar powinien być przestrzegany wyjątkowo!

 

No i pozostało połorzenie drugie (fajna kolejność co? :lol: )

Pływak maksymalnie w górze zaworek zamknięty a amortyzator drgań wciśnięty. Tutaj nie można określić jaki jest prawidłowy wymiar. Wszystko zależy od konkretnego zaworka. Należy jedynie zwrócić uwagę aby w tym położeniu pływak nie dotykał korpusu bańkami. Wibracje mogły by spowodować podniesienie poziomu paliwa a nawet uszkodzenie pływaka!

Jeśli wymiar trzeci jest prawidłowy to przy położeniu drugim wszystko powinno być w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położenie trzecie mamy gdy pływak dotyka zaworka i zamyka go ale nie wciska sprężyny (tzw. amortyzatora drgań). Pomiaru dokonujemy identycznie jak w poprzednim przypadku. Mierzymy od górnej krawędzi bańki do powierzchni styku z uszczelką. Ten wymiar powinien mieć 29 mm. Tu tolerancja nie jest już zależna od zaworka!! Ten wymiar powinien być przestrzegany wyjątkowo!

 

Tzn wciska ten mniejszy wystajacy "dzyndzelek" a tego wiekszego, w ktorym jest ten mały nie?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położenie trzecie mamy gdy pływak dotyka zaworka i zamyka go ale nie wciska sprężyny (tzw. amortyzatora drgań). Pomiaru dokonujemy identycznie jak w poprzednim przypadku. Mierzymy od górnej krawędzi bańki do powierzchni styku z uszczelką. Ten wymiar powinien mieć 29 mm. Tu tolerancja nie jest już zależna od zaworka!! Ten wymiar powinien być przestrzegany wyjątkowo!

 

Tzn wciska ten mniejszy wystajacy "dzyndzelek" a tego wiekszego' date=' w ktorym jest ten mały nie?[/quote']

odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Poziom paliwa powinien wynosić od 7 do 9 mm mierząc od górnej krawędzi komory pływakowej. Ustwia się go doginając lub odginając blaszki pływaka i mierząc odległość baniek od korpusu gaśnika w różnych położeniach

 

Siemka, ale ma wynosić 7-9 mm po wyjęciu komory ???? Czy trzeba wrzucić do niego wszystkie graty z gaźnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa powinien wynosić od 7 do 9 mm mierząc od górnej krawędzi komory pływakowej. Ustwia się go doginając lub odginając blaszki pływaka i mierząc odległość baniek od korpusu gaśnika w różnych położeniach

 

Siemka' date=' ale ma wynosić 7-9 mm po wyjęciu komory ???? Czy trzeba wrzucić do niego wszystkie graty z gaźnika??[/quote']

Losiu wrócił!!! Ciekawe czy ktoś cie tu jeszcze oprócz mnie pamięta... :banghead:

Gdzieś Ty był :?:

 

Co do poziomu - 7 - 9 mm na zmontowanym gaźniku - przynajmniej tak wynika z rysunku.

 

Czy trzeba wrzucić do niego wszystkie graty z gaźnika??

Wszystkie graty wiszą podczepione do górnego korpusu tak więc wrzucanie ich do komory pływakowej spowodowało by nadmierne podniesienie poziomu - tak nic nie zmierzysz!! Oznacza to, że określenie poziomu w praktyce jest niemożliwe. Pozostaje tylko odmierzenie odległości baniek od krawędzi i będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...