fakir_ Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 dolarek - swoją bułką też w miarę dobrze latasz na kole? zdarzają się niespodziewane gumy? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolarek69 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Nie. Szkoda mi motocykla. Ze 3 razy sprobowalem. Raz mi zjechala reka na gazie i o malo sie nie obsralem ze strachu, a 2 razy specjalnie. Za latwo idzie, moto bardzo krotkie a ja je bardzo lubie ;) Szacunek dla wszystkich robiacych to w bezpiecznych miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Z dziwnych, nie nadajacych sie do tego moto to Teach jest mistrzem. http://www.youtube.com/watch?v=yQSq6IHr2Gk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 (edytowane) Jakie były tego konsekwencje? oczywiście mam na myśli obrażenia :icon_twisted: Obrażeń nie było nie puściłem kierownicy ;) Buty mi trochę porysowało na czubkach palców ale za to 2 tyg później zaliczyłem highsidea przy 50-60km/h i lewa strona mojego ciała miała kilka odcieni tęczy. Edytowane 25 Listopada 2010 przez Waldi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 A stawiał ktoś zzr600 na gume? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AbiV Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Siemanko . Nazywam sie .... AbiV .... siedze juz na naszym forum od 2 tygodni. i przeczytalem wiele ciekawych postow. mam pytanko . jezdze juz motocyklem od opnad 20 lat .. ale nigdy stanolem dobrze na kolo( mysle tu o jezdzie 200m min na kole , podniesc maszyna potrafie bez problemu ) czy moglbys mi opiosac poktotce technike nauki jazdy na kole ( mam BMW K1100LT SE ) ??? widzialem u nas an zlocie ( Faaker am See ) jednego Anglika co to na K1300LT stawal na kolo i odrazu robil STOPPED .Przepiekny widok ... bede zobowiazany i z gory dziekuje ( prosze tylko o powazne rady ) Ps: a jesli chodzi o opony ... uzywane .... moze byl bym w stanie wam pomoc... U mnie mam dojscie dosc tanio to takich ( trzeba tylko porownac ceny w Polsce i u mnie :)..... Pozdrawiam se rdecznie Ciebie i wszystkich na Forum Aha Uwazam , ze to co tu piszecie na forum ... za dobra InIcJaTyWe .. Mozna wiele z tego wyciagnac dla siebie :)))) AbiV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AbiV Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 (edytowane) A na ETZce ktos probowal?? Wiem, ze MZ to nie jest motor do takiej jazdy, ale podobno sie da! Tylko nie wiem jak. Siemanko Milalem MZ-0 MZ-2 MZ-150 MZ-250 ETZ-250 i inne Jawa , CZ , Junak , Panonia i juz nie pamietam jekir jeszcze . Ale jesli chodzi i kolo na MZ czy ETZ --Stawiasz te maszyny z gazu i sprzegla inaczej nie da rady ( jesli ktos potrafi inaczej to pelen RESPEKT- Ale stawiac an kolo a jezdzic na kole to juz 2 rozne rzeczy . Mam kolesia on na ETZ potrafil 200m ciac na kole . ale tylnia zebatka , Lancuch i Sprzeglo dostaja strasznie w d.....---- jednak jest to mozliwe .. Pozdrawiam AbiV Edytowane 20 Grudnia 2010 przez AbiV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Siemanko . Nazywam sie .... AbiV .... siedze juz na naszym forum od 2 tygodni. i przeczytalem wiele ciekawych postow. mam pytanko . jezdze juz motocyklem od opnad 20 lat .. ale nigdy stanolem dobrze na kolo( mysle tu o jezdzie 200m min na kole , podniesc maszyna potrafie bez problemu ) czy moglbys mi opiosac poktotce technike nauki jazdy na kole ( mam BMW K1100LT SE ) ??? widzialem u nas an zlocie ( Faaker am See ) jednego Anglika co to na K1300LT stawal na kolo i odrazu robil STOPPED .Przepiekny widok ... bede zobowiazany i z gory dziekuje ( prosze tylko o powazne rady ) Kolego kiepski ze mnie znawca BMW ale generalnie zasada jest wszędzie ta sama:jeśli moto nie idzie z gazu na koło to pomagasz sobie strzelając ze sprzęgła a następnie podciągasz koło (samym gazem) na taką wysokość żeby osiągnąć stan równowagi między przodem maszyny a twoją masą pozostającą z tyłu.Im bliżej będziesz tego punktu tym dalej pojedziesz.Uniesienie koła korygujesz gazem bądź tylnym hamulcem.Przypuszczam że Twoja maszyna po mimo masy pójdzie z gazu w górę bo strzelanie ze sprzęgła przy braku wprawy może być niebezpieczne ( może przerzucić cię do tyłu).Gdy masz moto w górze to tylko wrzucasz kolejne biegi (bez sprzęgła) PAMIĘTAJĄC O HAMULCU i możesz jechać bardzo daleko.Co do Anglika to najprawdopodobniej miał dobrze opanowane strzelanie ze sprzęgła bo przy maszynach napędzanych łańcuchem widziałem jak stawiano moto ze zmienionymi zębatkami z postoju do pionu przytrzymując je nogami i podciągając za kierownicę. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AbiV Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Siemanko Marian65 serdecznie dziekuje za rade..Potrafie strzelic ze sprzegla... nauczylem sie tego jak mialem ETZ .. dawno temu.. ale nie potrafie pojechac na kole .. poderwe maszyne - polece moze z 5 metrow i idzie w dol- nie wiem jak mam znalezc ten punkt ciezkosci ?? jak go moge wyczuc?? co z tym hamulcem -- jesli go urzyje maszyna leci odrazu na 2 kola- i jeszcze jedno--- zmiana biegow ??? ( tak jak na 2 kolach ale bez sprzegla????) dzieki wielkie pozdro AbiV aha: jesli moglbys mi napisac dokladniec cos jak i kiedy moge zaskoczyc czy juz jestem odpowiednio wysoko przodem i kiedy mam ten punkt( mysle ze z wyczuciem jego mam problem :) Z dziwnych, nie nadajacych sie do tego moto to Teach jest mistrzem. http://www.youtube.com/watch?v=yQSq6IHr2Gk Siemka ogladajac ten filnik dostalem gesiej skory.. To wlasnie jes to co chce zrobic ... ale wiellleee wiellee godzin treningu przede mna Pozdro AbiV dzieki za super link ;) Edytowane 23 Grudnia 2010 przez AbiV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Siemanko Marian65 serdecznie dziekuje za rade..Potrafie strzelic ze sprzegla... nauczylem sie tego jak mialem ETZ .. dawno temu.. ale nie potrafie pojechac na kole .. poderwe maszyne - polece moze z 5 metrow i idzie w dol- nie wiem jak mam znalezc ten punkt ciezkosci ?? jak go moge wyczuc?? co z tym hamulcem -- jesli go urzyje maszyna leci odrazu na 2 kola- i jeszcze jedno--- zmiana biegow ??? ( tak jak na 2 kolach ale bez sprzegla????) dzieki wielkie pozdro AbiV aha: jesli moglbys mi napisac dokladniec cos jak i kiedy moge zaskoczyc czy juz jestem odpowiednio wysoko przodem i kiedy mam ten punkt( mysle ze z wyczuciem jego mam problem :) Siemka AbiV -Jeśli potrafisz strzelić ze sprzęgła to im wyżej uniesie koło tym łatwiej będzie reagować na gaz który szybko ale z wyczuciem podkręcasz lub cofasz jeśli idzie za szybko w górę.Operujesz głównie gazem i sprzęgłem a gdy coś idzie nie tak to dopiero używasz tylnego hamulca.Po mocniejszym użyciu hamulca maszyna wali się do przodu i uszkodzisz uszczelniacze i łożyska główki ramy więc opuszczasz maszynę również używając gazu.Środek ciężkości musisz wyczuć sam po tym jak maszyna na pół sprzęgle przestanie opadać,a im bliżej będzie góry tym wolniej będzie zaczynała lecieć w dół (uwaga by nie opadła do tyłu bo zamiast Ty na moto to moto pojedzie na tobie :biggrin: )Biegi zmieniasz przestając zwiększać obroty i po chamsku wbijasz dwójkę nie naciskając klamki bo maszyna nie będąca całkowicie w górze opadnie,natomiast gdy złapiesz środek ciężkości to możesz a nawet powinieneś odrobinę cofnąć gaz lub użyć pół sprzęgła by moto nie poleciało do tyłu Przypuszczam że Twój problem z krótką jazdą na gumie polega na tym że zbyt łagodnie obchodzisz się z gazem.Nie ma strachu,na gazie moto gwałtownie nie wystrzeli w górę a do asfaltu zazwyczaj jest dalej niż podpowiada wyobraźnia tak że spokojnie daje się opanować. Kolego,a może spróbuj po prostu jadąc na jedynce przy obrotach najbliższych najwyższemu momentowi obrotowemu szybko cofnąć gaz a potem gwałtownie go dodać,maszyna powinna również iść na gumę.Fakt jest ciężka ale to w końcu ponad litr. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 (edytowane) AbiV, jezeli przejezdzasz 5metrow to z calym szacunkiem - nie umiesz podrzucac moto ;) Kilkanascie metrow przejezdzal znajomy na xj600 kiedy pierwszy raz probowal cokolwiek robic. Ja zawsze i wszedzie polecam nauke ze sprzegla. Na poczatku wydaje sie gwaltowne, ale gumujac z gazu LATWIEJ przegumowac. Po strzale ze sprzegla moto ciagnie w miare rowno. Z gazu najpierw powoli wstaje a potem dostaje petarde jak wejdzie w moment i poczatkujacy moze wyladowac na dupie :P Na filmikach tego goscia widac +/- przebieg jego nauki: Coprawda to dotyczy glownie wolnej gumy, ale widac o co cho. Edytowane 24 Grudnia 2010 przez G3d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesuss Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 AbiV jak myślisz poważnie nauczyć się jeździć na kole, to uwierz mi że prędzej czy później sie wy**biesz, i to w najmniej oczekiwanym momencie :wink: A jeżeli chodzi o tylni hamulec, to trzeba od samego początku uczyć się go używać, żeby wyrobić sobie odruch, a nie jak niektórzy piszą "trzymaj asekuracyjnie stope na hamulcu" heh, jak też tak trzymałem i co z tego? To, że przypomnisz sobie o nim jak już będziesz szorował plecami po asfalcie. Chodzi o wyrobienie sobie prawidłowych odruchów i wtedy stopa "sama" będzie działać gdy koło powędruje za wysoko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 ABiV nie zrozum mnie źle,ale nie chciałbym przeczytać na tym forum że skręciłeś kark i poczuć się winnym.Osobiście od dawna nie latam na gumie bo żal mi maszyny a i kości się już nie zrastają jak dawniej...Na moto można cuda wyczyniać ale nie zapominaj proszę o skutkach,a jeśli jakiś mądrala zaprojektował toto do jazdy na dwóch kołach to czy warto go poprawiać?..Może i warto,ale gdy zdejmiemy kaski to i tak dla tych przed którymi chcieliśmy się popisać będziemy staruchami... :buttrock: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ejkejokej Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 siemanko Panowie!!! Fajnie jest poczytać o stawianiu szlifiery na gumę. Jednak ja jestem wielbicielem chopperów/cruserów i zastanawiam się jak się do tego zabrać na mojej maszynie... Możeci mi podpowiedzieć?? aaa chciałbym tylko zaznaczyć, że mój motor ma jakieś 30cm nad ziemia koniec tylniego błotnika... jest w ogóle sens za to się brać?? poniżej fajny filmik zachęchęcam do oglądniecia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Chyba że robisz to v-ką, z gazu wstaje jednostajnie. Z gazu jest pedalsko. Należy walić z klamy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.