Skocz do zawartości

Pare pytań przy kupnie uszkodzonej RD80


qqryx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam możliwość zakupu RD80 która od dwóch lat stoi u kogoś w garażu.Po drugie nie chce się wkrecać na wysokie obroty.Pytania:

-Na jakie podzespoły długi postój wpływa niekorzystnie?

-Czy problem wysokich obrotów może być spowodowany uszkodzonym modułem zapłonowym?

Czy motor który tyle stał w garażu lepiej omijać łukiem mimo że zostałby sprzedany za niskie pieniądze?

 

dzieki z góry za wszelkie porady :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci z własnego doświadczenia... Jeśli nie obejrzysz tego dokładnie to kupisz mine i nie będziesz zadowolony.

 

Ja gdy kupiłem swoją niby miała pare niedoróbek, jeździła, zbierała się lepiej niż poprzednie moto niby łatwo to sklecić a skończyło się na półtora roku remontu i jakoś to ożywiłem ale nadal wymaga poprawek.

 

Jeśli chcesz kupić RD moge sprzedać swoją. Jeździ, przyspieszenie przyzwoite, znam ją prawie jak własną kieszeń a to co wymaga poprawek moge Ci rozpisać/opowiedzieć/nakreślić i co tylko chcesz.

 

Kupując tamtą możesz skończyć jak Ja, czyli bogatszy o tą samą wiedze ale zebraną poprzez długotrwały remont. Wiem że Cie zniechęcam ale zakładam że chcesz kupić motocykl który da Ci przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy, jaki to był garaż, wilgoćwpływa nie korzystnie na wszystkie elektryczne podzespoły i połączenia.

 

Moja RD po zimie nie wkręcałą się i nie chciała palić, pomogła wymiana świecy. I było ok.

 

Z doświadczenie powiem ci tyle, jeśli dasz mniej za moto więcej włożysz i wyjdziesz na to samo, a więcej czasu i pracy cię to będzie kosztować, ale z drugiej zaś strony wiesz czym jeździsz. Jeśli masz wystarczająco duże umiejętności lub pieniądze dla mechanika, czemu nie, ale jeśli nie masz to radzę kupić gotowe do jazdy, osttanio sporo takiego sprzętu na allegro sie pokazało.

 

Jeśli to ta czerwona z Bytomia za 1100 zł, to z tego co wiem juz sporo części z niej sprzedali. A co do jej ceny urwiesz spokojnie, dzowniłem z ciekawości :)

Edytowane przez grayfox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też bym ci to odradzał jeśli nie prześwietlisz DOKŁADNIE nie bierz RD mają to do siebie że jak sie zacznie sypac to z napraw nie wyjdziesz ja też miałem RD 80 lc2,i zostało mi po niej pół silnika części bo wymieniłem silnik potem chodziła lepiej bo kupiłem 16-konny od DT osiągi u mnie wynosiły 115 km/h wg licznika,możesz mieć bicie na wale że sie nie wkręca,może syf w gaźniku to może być nic,błachostka,a może to być mina w którą nie polecam ci wdepnąć:) pozdr

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem Twój temat o elektryce. Ja swoją układałem prawie od podstaw, wiem że moduły zapłonowe w DT i RD są identyczne, różnica jest tylko w umieszczeniu na ramie. Żeby zrozumieć jak to powinno działać prponuje zaopatrzyć się w schemat elektryczny, bardzo wygodna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem już moduł,tylko mam teraz takie pytanie:

jest tam założony moduł z simsona,5 kabli tyle samo mam w module z dt/rd jest mozliwosc poprostu zmostkowania poszczególnych kabli wypietych z modulu simka z kablami z modulu z rd?

 

No jak poprzedni wać majster raczył urwać wtyczkę to nie masz wyboru ale upewnij się że dobrze to poskładałeś ( wg schematu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ino za cholere tego sam nie poskladam bo nie zgadzaja sie kolory kabli,a nie mam ani schematu do modulu do rd ani do simka ...

 

No bo jak się skupiasz tylko na kablach w okół wtyczki to Ja się nie dziwie. Stary jak Ja składałem instalacje to rozpisałem sobie każdy kabelek na kartce dokąd idzie i wiedziałem co jest grane. Pomarańczowy idzie do cewki to już jeden masz, czarny to masa(rama moto) to masz dwa, czarno biały do przerwywacza na kierownicy i stacyjki to masz trzy itd.

 

Troche wyobraźni, a nie gapienie się w jeden punkt.

 

P.S Schemat modułu Ci nie potrzebny bo on nie ma znaczenia nawet przy odblokowaniu go.

Edytowane przez shiningami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo jak się skupiasz tylko na kablach w okół wtyczki to Ja się nie dziwie. Stary jak Ja składałem instalacje to rozpisałem sobie każdy kabelek na kartce dokąd idzie i wiedziałem co jest grane. Pomarańczowy idzie do cewki to już jeden masz, czarny to masa(rama moto) to masz dwa, czarno biały do przerwywacza na kierownicy i stacyjki to masz trzy itd.

 

Troche wyobraźni, a nie gapienie się w jeden punkt.

 

P.S Schemat modułu Ci nie potrzebny bo on nie ma znaczenia nawet przy odblokowaniu go.

 

no masz racje,zgadzam się z Tobą,tylko chciałbym wiedzieć gdzie jaki kabelek podłączyć. Jak to bede wiedzial,to będę walczył :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...