Gienek Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Czy można odwlec regulację zaworów po przebiegu 25000 km?Po 12 tysiącach wymieniano łańcuch rozrządu - raczej profilaktycznie, wówczas mechanik sprawdzał luzy i mówił, że było w porządku.Teraz moto ma 25 tys. km i zastanawiam się czy robić regulację. Mechanik mi mówił "ja bym popatrzył" A jak nie zrobię to co się może stać?Ewentualnie na ile tys. km. sobie można "bezpiecznie" z tym dać spokój.Pamiętajmy że to Honda :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Czy można odwlec regulację zaworów po przebiegu 25000 km?Po 12 tysiącach wymieniano łańcuch rozrządu - raczej profilaktycznie, wówczas mechanik sprawdzał luzy i mówił, że było w porządku.Teraz moto ma 25 tys. km i zastanawiam się czy robić regulację. Mechanik mi mówił "ja bym popatrzył" A jak nie zrobię to co się może stać?Ewentualnie na ile tys. km. sobie można "bezpiecznie" z tym dać spokój.Pamiętajmy że to Honda :buttrock:stać cię na XX-a a nie stać na 200 złotych na regulacje zaworów? troche to przykre. Proponuję kupić 2T wtedy problemu nie będzie wcale. Sama kontrola to nie są przecież duże koszty. Przy odrobinie wiedzy zrobisz to sam (regulacje w zasadzie też, ale tu wiedzy potrzeba troche więcej).Nie kombinuj tylko to zrób. Przecież to HONDA więc na pewno wszystko będzie ok, luzy w granicach tolerancji i będziesz jeździł z czystym sumieniem.Czym grozi jazda na źle wyregulowanych?przy za ciasnych luzach może dojść do wypalania gniazd i zaworów, problemów z praca ciepłego silnika, a w konsekwencji do jego poważnego uszkodzenia. Za duże luzy to przede wszystkim hałas :buttrock: Pogorszenie pracy silnika, co więcej nie wiem.pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Teraz moto ma 25 tys. km i zastanawiam się czy robić regulację. Mechanik mi mówił "ja bym popatrzył" A jak nie zrobię to co się może stać? Nie sugeruj się tym co mówi mechanik tylko tym co mówi serwisówka. W niektórych motocyklach zagląda sie do zaworów co 6kkm w innych co 12kkm a jeszcze w innych(tak jak u mnie) co 25kkm.Wszystko zalezy od tego czy podczas ostatniego sprawdzania luzy były powiedzmy blisko środka czy na pograniczu normy :buttrock: A druga sprawa to co ile producent zaleca kontrole luzów :buttrock: Jesli luzy rozjadą sie górę poza normę to silnik lekko osłabnie i bardzo czesto zaczyna być słychac cykanie. W tym przypadku nie jest to szkodliwe dla samego silnika...natomiast jesli luzy sie zacieśniają to niestety zaniedbanie kontorli luzów zaworowych grozi podparciem zaworów i wypaleniem gniazd i zaworów... A to niestety bardzo droga impreza :icon_eek: Samo sparwdzenie luzów kosztuje niewiele a bedziesz jeździl spokojnie przez cały sezon. Ogólnie mówiąc - pilnowanie luzów zaworowych to bardzo ważna sprawa i nie radzę jej zaniedbywać. Także jeśli według serwisówki czas zajrzeć do zawroów to nie ma się co zastanawiać tylko sciągać dekiel i pomierzyć luzy :biggrin: Bo później pozostanie tylko płacz i zgrzytanie zębów... Ps. Przy 12kkm gośc wymienił łańcuszek rozrządu :D :D Tego jeszcze nie słyszałem :biggrin: Albo wymienił prawidłowo bo był już zużyty, a że licznikowe 12kkm to już innna sprawa... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Właśnie z tym łańcuchem to co najmniej dziwna sprawa... Po 12 tysiącach :buttrock: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Właśnie z tym łańcuchem to co najmniej dziwna sprawa... Po 12 tysiącach :buttrock: :buttrock:co tymbardziej świadczy, IMHO, o konieczności zajrzenia do tych zaworów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 stać cię na XX-aJakiego XX'a ? Kolega pisze o 1000RR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 co do łańcuszka rozrządu:HRC zaleca jego wymnianę co 10 tys. hm. w tym modelu /przy jeździe wyczynowej/.Wymieniłem po 12 tys łańcuszek profilaktycznie. Po wyciągnięciu stary /który mam w garażu do dnia dzisiejszego/ był w stanie bdb, nie nosił znamion zużycia. Przed pruciem motoru kupiłem już nowy więc został on założony.Roczny wówczas motocykl, który kupiłem miał 9,5 tys. km. Nie był jeżdżnony zawodniczo. Ale, że ja nim zamierzałem ostro jeździć zrobiłem full serwis, żeby nie było niespodzianek.Z regulacją zaworów o kasę nie chodzi /chociaż u nas kosztuje to co najmniej 350 zł, a nie jak to ktoś wyżej pisał.../ Teraz moi warsztatowcy zawaleni są robotą, kolejki długie. Wolałbym, żeby zajął się tym mój zaufany mechanik, a nie jedynie nadzorował kogoś. Na taką robotę muszę umówić się dużo wcześniej i zostawić mu motor, żeby dłubnął w spokoju jak będzie miał czas. Myślałem żeby zrobić jeszcze 5 tys. km i przy okazji wymiany oleju i innych czynności serwisowych to zrobić. Zastanawiałem się też nad sportową uszczelką pod głowicę. Nie wiem jednak czy te dodatkowe 5 tys. km. po planowanej w książce serwisowej regulacji nie zaszkodzi motorkowi. Z drugiej strony po 12 tys. km była kontrola. ? No nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Honda Wawa Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 buuahhahaha taka maszynka i się jeszcze zastanawia nad tym. "Pamiętajmy że to Honda " no właśnie w H powinno się to dokładnie kontrolować i servisować, owszem silnik H są nie do zajechania ale trzeba o nie dbać, w sumie tak jak o wszystkie inne motory. ale wstyd że u nas nawet na regulacje zaworów żydzą, z takim podejściem Polska będzie nadal w tyle za innymi rozwiniętymi krajami UE. Tacy są właśnie Polacy, oszczędzają całe życie i nic z tego życia nie mają :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 (edytowane) Tak jak wyżej wspomniałem nie jest to kwestia kasy. Swojemu konikowi nigdy jej nie żałowałem. Natomiast jest to kwestia czasu i fatygi mechanika oraz mojej. /A nie każdemu daję grzebać przy motorze./ Zadałem pytanie od strony czysto technicznej, nie od strony racjonalno budżetowej. Koszt regulacji zaworów to jest kropla w morzu budżetu, który poświęcam rocznie na swoje hobby. Edytowane 1 Kwietnia 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 jezeli zrobisz regulacje przy przebiegu 27 tys. to sie nic nie stanie, a tak ogolnie to jezeli masz odrobine widzie o moto to mozesz sam posprawdzac luzy a ewentualnie jak juz bedzie cos nie tak(za duze luz za male) to podjechac do mechanika niech wymienia plytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 jezeli zrobisz regulacje przy przebiegu 27 tys. to sie nic nie stanie, a tak ogolnie to jezeli masz odrobine widzie o moto to mozesz sam posprawdzac luzy a ewentualnie jak juz bedzie cos nie tak(za duze luz za male) to podjechac do mechanika niech wymienia plytki nigdy wcześniej tego nie robiłem, choć nie ukrywam, że pociąga mnie ta koncepcja /ze względów hobbystycznych a nie ekonomicznych/ ale nie wiem czy bym się odważył. Nigdy wcześniej tego nie robiłem i nie mam serwisówki do mojego moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 serwisowka nie bedzie potrzebna do tego zdejmiesz zbiornik air box, i masz juz prawie wszystko na wierzchu, kupisz tylko silikon czarny zeby dekiel lekko posmarowac przed zalozeniem. Ogolnie polecam samemu to zrobic bo warto zawsze to jakies nowe doswiadczenie :biggrin: nic nie zwalisz bo sie zwalic nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 nigdy wcześniej tego nie robiłem, choć nie ukrywam, że pociąga mnie ta koncepcja /ze względów hobbystycznych a nie ekonomicznych/ ale nie wiem czy bym się odważył. Nigdy wcześniej tego nie robiłem i nie mam serwisówki do mojego moto. serwisóka jest tutaj: http://fireblade.pl/down_servisowki.phpa regulacje bym zalecał jednak zrobić zgodnie z danymi producenta. ps jak ci mocy brakuje to zmień moto po co kombinować pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 a czy ktos tu pisze o braku mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Tak jak wyżej wspomniałem nie jest to kwestia kasy. Swojemu konikowi nigdy jej nie żałowałem. Natomiast jest to kwestia czasu i fatygi mechanika oraz mojej. /A nie każdemu daję grzebać przy motorze./ Zadałem pytanie od strony czysto technicznej, nie od strony racjonalno budżetowej. Koszt regulacji zaworów to jest kropla w morzu budżetu, który poświęcam rocznie na swoje hobby. Zawory byly kontrolowane przy 12000 km,serwisowka zaleca przeglad co 25 tys.Twoj motocykl ma przejechane 25000. 12000+ 25000=37000 37000-25000=12000. Wniosek,zawory nalezy skontrolowac za 12000 km.Na 99% nie beda wymagaly ingeracji nawet przy 70000km. Wymiana lancucha rozrzadu przy 10000 km jest absolutnie zbedna,ledwo dotarty silnik. :) Stare przyzwyczajenia z wyrobow silnikopodobnych z czasow komuny wolno umieraja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.