kornol Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witam, byłem dziś oglądać Kawasaki KLR650, wszystko wydawało by się ok, rama prosta, jednak jest 1 zastanawiająca mnie rzecz. Wczoraj jak byliśmy rzucić okiem, to olej był tak jakby przeźroczysty, taki w ogóle nie czarny jeszcze "nie przetrawiony" czy jak(ale szybka od sprawdzania oleju normalna przezroczysta).... moto ponoć dopiero z niemiec przyjechało. Wczoraj nie odbyliśmy jazdy próbnej bo padało, przyjechaliśmy dziś i ku naszym oczom zobaczylismy że okienko od sprawdzania oleju jest białe, jakby biały nalot, całe okienko białe jakby z jakiejś substancji (tłumaczenie- woda sie skrapla, to przecież normalne, że niby juz tak miał w innym moto) ciężko mi uwierzyć że biały nalot tworzy się ze skroplonej wody.Następna sprawa: światełka od temperatury(czerwona) gaśnie razem z tą od luzu ( tłumaczenie- ona gaśnie jak sie zagrzeje) niestety nie zgasła a gaśnie razem z zieloną kontrolką neutrala. Złe podpięcie? Jeśli tak to to raczej pikuś. Ale najbardziej się boje tego białego nalotu w kontrolce oleju. CO TO MOŻE BYĆ ?????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 (edytowane) Białe okienko to właśnie wilgoć w oleju/silniku. Rozgrzejesz dobrze silnik to okienko będzie czyste. Dzieje się tak kiedy silnik jest odpalany na kilka chwil w celu np. pokazu/testu w komisie itp.. i przy odpalaniu na 5 min w zimie ,żeby silnik przesmarować. Jest tam jakas kontrolka temperatury?Moze chodzi o kontrolkę stanu/ciśnienia oleju>? Edytowane 30 Marca 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 odnosnie tzw śmietany w oleju, to moze byc tez uszkodzony simmer pompy wody. przerabialem to w swoim KLRze. koszt naprawy to 3 zł za simmer + 80 zł reperaturka pompy wody. wymiana prosta i bezproblemowa. Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Ja nigdy nie miałem problemu z białą szybką, czy odpalałem na chwile czy jak stał, nigdy nawet w bardzo wilgotne dni nie było białej szybki od oleju, więc moim zdaniem tak jak pisał Thefex może to być śmietanka. A przecież nie ma czerwonej kontrolki od temperatury cieczy. To prędzej kontrolka ciśnienia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 No a u mnie w olejaku jak w zimę jeździłem po ulicy przez np 10 min to na następny dzień miałem właśnie takie białe okienko - wytrąciła się wilgoć bo silnik się dobrze nie nagrzał. Dlatego takie odpalanie silnika na kilka chwil jest niezdrowe. W silniku chłodzonym cieczą może też właśnie być uszkodzony któryś z elemntów układu chłodenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Rozgrzej slnik konkretnie i zobacz co sie bedzie tam dzialo , ta kontrolka od temperatury pali sie razem z luzem ( dla pewnosci ze dziala) po wbicu biegu gasnie i zapali sie dopiero jak moto ma naprawde goraco. Fakt faktem ze i umnie nie ma problemow ze smietanka. Moze to kwestia oleju ? albo przechowywania moto. Najlatwiej sprawdzic sam olej , od strony filtr oleju na dole masz srubke z dojsciem do kanalu olejowego ( podpiecie ciesnieniomnerza) wykrec ja i zobacz jaki olej poleci. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Co do tej kontrolki to może być kontrolka przegrzania silnika i faktycznie może być tak podłączona a zapala się przy przekręceniu kluczyka w celu testowym (tzn czy aby przypadkiem żarówka się nie przepaliła). Tak samo jest w dwusuwach z kontrolką braku oleju w dozowniku też zapala się razem z "neutralem", ale po włączeniu biegu gaśnie (no chyba że nie ma oleju do mieszanki, wtedy nie gaśnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 kontrolka nie gaśnie nawet jak włączysz silnik. Obstawiam że poszedł simering , bo nagrzany w miare był a śmietana była cały czas. Ta kontrola jest albo od temp. albo od oleju, nie znam sie na tym modelu, jak ktoś ma model z 95 niech sie wypowie,ale tak właśnie czuje że ten simering. Dzieki za pomoc. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 to kontrolka temp. cieczy co do kontrolki ona ma gasnac jak wzucisz bieg, a nie jak odpalisz silnik na luzie. Sprawdz kolor samego oleju i poziom plynu w chlodnicy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.