Skocz do zawartości

Białe oczko od sprawdzania poziomu oleju


kornol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, byłem dziś oglądać Kawasaki KLR650, wszystko wydawało by się ok, rama prosta, jednak jest 1 zastanawiająca mnie rzecz. Wczoraj jak byliśmy rzucić okiem, to olej był tak jakby przeźroczysty, taki w ogóle nie czarny jeszcze "nie przetrawiony" czy jak(ale szybka od sprawdzania oleju normalna przezroczysta).... moto ponoć dopiero z niemiec przyjechało. Wczoraj nie odbyliśmy jazdy próbnej bo padało, przyjechaliśmy dziś i ku naszym oczom zobaczylismy że okienko od sprawdzania oleju jest białe, jakby biały nalot, całe okienko białe jakby z jakiejś substancji (tłumaczenie- woda sie skrapla, to przecież normalne, że niby juz tak miał w innym moto) ciężko mi uwierzyć że biały nalot tworzy się ze skroplonej wody.

Następna sprawa: światełka od temperatury(czerwona) gaśnie razem z tą od luzu ( tłumaczenie- ona gaśnie jak sie zagrzeje) niestety nie zgasła a gaśnie razem z zieloną kontrolką neutrala. Złe podpięcie? Jeśli tak to to raczej pikuś.

 

Ale najbardziej się boje tego białego nalotu w kontrolce oleju. CO TO MOŻE BYĆ ??????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białe okienko to właśnie wilgoć w oleju/silniku.

Rozgrzejesz dobrze silnik to okienko będzie czyste. Dzieje się tak kiedy silnik jest odpalany na kilka chwil w celu np. pokazu/testu w komisie itp.. i przy odpalaniu na 5 min w zimie ,żeby silnik przesmarować.

 

Jest tam jakas kontrolka temperatury?

Moze chodzi o kontrolkę stanu/ciśnienia oleju>?

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie tzw śmietany w oleju, to moze byc tez uszkodzony simmer pompy wody. przerabialem to w swoim KLRze. koszt naprawy to 3 zł za simmer + 80 zł reperaturka pompy wody. wymiana prosta i bezproblemowa.

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie miałem problemu z białą szybką, czy odpalałem na chwile czy jak stał, nigdy nawet w bardzo wilgotne dni nie było białej szybki od oleju, więc moim zdaniem tak jak pisał Thefex może to być śmietanka. A przecież nie ma czerwonej kontrolki od temperatury cieczy. To prędzej kontrolka ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie w olejaku jak w zimę jeździłem po ulicy przez np 10 min to na następny dzień miałem właśnie takie białe okienko - wytrąciła się wilgoć bo silnik się dobrze nie nagrzał. Dlatego takie odpalanie silnika na kilka chwil jest niezdrowe. W silniku chłodzonym cieczą może też właśnie być uszkodzony któryś z elemntów układu chłodenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej slnik konkretnie i zobacz co sie bedzie tam dzialo , ta kontrolka od temperatury pali sie razem z luzem ( dla pewnosci ze dziala) po wbicu biegu gasnie i zapali sie dopiero jak moto ma naprawde goraco. Fakt faktem ze i umnie nie ma problemow ze smietanka. Moze to kwestia oleju ? albo przechowywania moto. Najlatwiej sprawdzic sam olej , od strony filtr oleju na dole masz srubke z dojsciem do kanalu olejowego ( podpiecie ciesnieniomnerza) wykrec ja i zobacz jaki olej poleci.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej kontrolki to może być kontrolka przegrzania silnika i faktycznie może być tak podłączona a zapala się przy przekręceniu kluczyka w celu testowym (tzn czy aby przypadkiem żarówka się nie przepaliła). Tak samo jest w dwusuwach z kontrolką braku oleju w dozowniku też zapala się razem z "neutralem", ale po włączeniu biegu gaśnie (no chyba że nie ma oleju do mieszanki, wtedy nie gaśnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka nie gaśnie nawet jak włączysz silnik.

 

Obstawiam że poszedł simering , bo nagrzany w miare był a śmietana była cały czas.

 

Ta kontrola jest albo od temp. albo od oleju, nie znam sie na tym modelu, jak ktoś ma model z 95 niech sie wypowie,ale tak właśnie czuje że ten simering.

 

Dzieki za pomoc. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kontrolka temp. cieczy

 

co do kontrolki ona ma gasnac jak wzucisz bieg, a nie jak odpalisz silnik na luzie. Sprawdz kolor samego oleju i poziom plynu w chlodnicy.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...