Skocz do zawartości

Regulator napięcia


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ładowanie w moim DR na wyłączonych światłach po przegazowaniu sięga 14,5V, a kiedy włączę światła spada do 9-10V. To wina regulatora czy jakiegoś zwarcia? Akumulator nowy.

 

 

PS Szukajka nie działa.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już napisałem na PW.

Należy zmierzyć dokładnie napięcia międzyfazowe i wynik powinien być jednakowy na każdej fazie bez odchyłek +/- czyli np. 70V ( dokładne dane masz w serwisówce.)

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ładowanie w moim DR na wyłączonych światłach po przegazowaniu sięga 14,5V, a kiedy włączę światła spada do 9-10V. To wina regulatora czy jakiegoś zwarcia? Akumulator nowy.

PS Szukajka nie działa.

 

Gredo.. czy spadek napiecia jest chwilowy i wraca do normy, czy napiecie utrzymuje sie na niskim poziomie przy wlaczonych swiatlach...

jesli to drugie to nie wskazywal bym na regulator a na alternator ktory daje zbyt niski prad aby regulator mogl pod obciazeniem utrzymac odpowiednie napiecie. Regulator zdaje sie byc dobry bo utrzymuje napiecie na odpowiednim poziomie bez swiatel...

 

oczywiscie moze to byc rowniez wina zwarcia w obwodzie lub zarowki o zbyt duzej mocy

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to nawet nie pamiętam kiedy się ten problem pojawił, ale chyba tak stopniowo słabł mi akumulator. Niedawno wymieniłem na nówcencję i jest to samo. Jak wyłączę światła to kontrolki się oczywiście palą jasno i kierunki działają dobrze. Ładowanie z włączonymi światłami miernik pokazuje takie samo, czyli 9-10 max.

 

PS nie wiem czy to ma znaczenie, ale ostatnio padła mi żarówka podświetlenia obrotomierza i nie działa high beam, ale nie w przełączniku, tylko w guziczku do mrugania długimi.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to nawet nie pamiętam kiedy się ten problem pojawił, ale chyba tak stopniowo słabł mi akumulator. Niedawno wymieniłem na nówcencję i jest to samo. Jak wyłączę światła to kontrolki się oczywiście palą jasno i kierunki działają dobrze. Ładowanie z włączonymi światłami miernik pokazuje takie samo, czyli 9-10 max.

 

 

powiem tak .. sprawa wydaje mi sie dosc dziwna bo nawet na nieodpalonym silniku przy swiatlach napiecie nie spadnie az do 9V przy nowym aku, a co dopiero gdy dochodzi do tego ladowanie jakie by nie bylo, wiec faktycznie moze to byc jakies zwarcie lub wlasnie przebicie na uzwojeniu alternatora objawiajace sie pod obciazeniem, pierwsze co bym zrobil to zgodnie z porada Piotra sprawdzil bym napiecie miedzyfazowe alternatora...

 

dzialaj, powodzenia:)

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn aku jest nowe, ale zdążyłem go już chyba rozładować, bo pokazuje 11 V na postoju z wyłączonym indżinem. Rozumiem że mam wypiąć wtyczkę idącą od altka i na jej konektorkach zmierzyć napięcie?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku zaczął bym od sprawdzenia wszystkich połączeń i mas. Szczególnie masę aku , masę reglera , stan konektorów w kostkach i kontrola czy przewody nie sa gdzies przełamane. Wszystkie styki muszą miec metaliczny połysk. Wszelkie wątpliwe miejsca oczyść drobnym papierem sciernym i dobrze skręć. Tak samo klemy.

Tam płyna duze prądy więc na słabym połączeniu jest duza rezystancja i spory spadek napięcia. Naładuj aku do napięcia 12,7V mierzone po odłączeniu od ładowarki i odczekaniu kilkunastu min.

Dopiero wtedy porób pomiary na motocyklu.

Odłącz kostkę od alternatora i zmierz napięcie miedzyfazowe - zakres AC. Możesz też zmierzyć rezystancję uzwojenia i czy niema przebicia do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuję brysia, u którego dziś byłem

 

Po sprawdzeniu instalacji następujące wnioski:

- prądnica pracuje, opór miedzy fazami po 0,7-0,8om (ile dokładnie to nie wiem bo miernik nie lubi małych rezystancji) i napięcie skaczące 17-19V (znów uroki cyfrówki),

- przejście miedzy wyjściami + i - regulatora odpowiada typowym napięciom diod, jak gdyby wszystkie 6 było sprawne,

- regulator coś przewodzi bo robi się delikatnie ciepły,

- bez świateł napięcie w instalacji jest OK, ale po włączeniu brakuje.

Zachowanie sugeruje słaby akumulator, być może spowodowane to jest niedostateczną wydajnością prądową ładowania. Tego nie udało się zmierzyć z powodu braku klucza 13...

Podpiąłem też oscyloskop. Mierząc napięcie między masą a fazą alternatora w dwóch przypadkach przebieg przypominał prostokąt z zaokrąglonymi szczytami, a w trzecim był bardziej trójkątny. Podobnie przebieg pulsowania napięcia w układzie - dwa szczyty wyższe od trzeciego. Właściwie to mógłbym tez podpiąć oscyloskop pod prądnicę nieobciążoną (moje gapiostwo). Być może to jest wina jej, a być może te cyrki z przebiegami powoduje regulator.

Gdybym miał w zapasie sześć mocniejszych diod (mam tylko jednoamperowe) i możliwość dobrania się do akumulatora to pewnie dało by się ustalić co nawaliło.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozepnij kostke laczaca altek z reglem i mierz poszczegolmne fazy miernikiem ustawionym na napiecie pradu ZMIENNEGO.

Powinno byc kolo 70V na fazie. Jezeli ktoras z nich jest o 20% wyzej czy nizej od pozostalych to jest problem z ta faza.

Wowczas bierzesz sie za mierzenie rezystencji ( ohmomierz ) i przebicie na mase z tej fazy.

Czy twoje pomiary ladowania na moto robiles z wlaczonym swiatlem ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pomiary nic nowego nie wnoszą.

Pomiar napięcia zmiennego na poszczególnych fazach alternatora ? ile Volt ?

Na poszczególnych fazach będzie problem. To ustrojstwo jest w układzie gwiazdy i nie zauważyłem wyprowadzenia punktu połączenia uzwojeń.

 

Przy najbliższej sposobności zmierzymy napięcie na wysokich obrotach, może wtedy będzie to upragnione 70V. Co do przebicia na masę, to słuszna sugestia, dzięki!

 

P.S. Wczoraj mi się forum nie ładowało, ale inne strony i GG działały, dlatego nie napisałem posta osobiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co to jest napięcie miedzyfazowe? to właśnie masz zmierzyć i powinno wynosić co najmniej 70V. Napiecia fazowego nie zmierzysz bo nie jest wyprowadzony środek gwiazdy z uzwojenia. Odłącz regler i zmierz napiecie . Mozesz tez sprawdzic przebieg na oscyloskopie jak chcesz. Powinna byc sinusoida.

Regler obcina szczyty sinusoidy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co to jest napięcie miedzyfazowe? to właśnie masz zmierzyć i powinno wynosić co najmniej 70V. Napiecia fazowego nie zmierzysz bo nie jest wyprowadzony środek gwiazdy z uzwojenia. Odłącz regler i zmierz napiecie . Mozesz tez sprawdzic przebieg na oscyloskopie jak chcesz. Powinna byc sinusoida.

Regler obcina szczyty sinusoidy .

No właśnie o tym piszę... :) To, że wyszło 17V, a nie 70V wynika pewnie z faktu dokonania pomiaru na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...