szkudlar Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 witam mam problem.jak wbijam biegi to strasznie stukaja tak jakby nie wysprzeglalo dobrze sprzegło.jedynka na postoju stuka i dalej w czasie jazdy reszta biegów tez.nie kiedy wejdzie bieg lagodnie.nie wiem co to czy sa do wymiany tarcze sprzegłowe czy to jakas inna przyczyna.moze mial ktos podobny problem prosilbym o pomoc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Może czas się nauczyć zmieniać biegi? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Może czas się nauczyć zmieniać biegi?cwaniaczysz czy to zart był.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) Wcale niekoniecznie cwaniaczę ani żartuję. Po prostu jak wysprzęglasz do końca i wrzucasz bieg to przy nie umiejętnym wykonywaniu tej czynności może być opisany przez ciebie efekt. A sprzęgła w motocyklu, przy zmianie w górę wcale nie musisz używać. Ale może to być dla ciebie nowość, nie przeczę. Jakby sprzęgło nie wysprzęglało, to motocykl by ci po wrzuceniu jedynki sam jechał a przynajmniej sprzęgło "brałoby" bardzo wcześnie. Edytowane 29 Marca 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Wcale niekoniecznie cwaniaczę ani żartuję. Po prostu jak wysprzęglasz do końca i wrzucasz bieg to przy nie umiejętnym wykonywaniu tej czynności może być opisany przez ciebie efekt. A sprzęgła w motocyklu, przy zmianie w górę wcale nie musisz używać. Ale może to być dla ciebie nowość, nie przeczę. Jakby sprzęgło nie wysprzęglało, to motocykl by ci po wrzuceniu jedynki sam jechał a przynajmniej sprzęgło "brałoby" bardzo wcześnie.nie no pojecie mam jakies o tym od 8 roku zycia jezdze.i troche motorkow sie przewinelo.po prostu chce sie poradzic kogos kto mogł moiec podobna sytuacje bo na darmo nie chce kasy wywalac.zx 12 kupilem nie dawno.a tu sprzeglo nawet w droga strone dziela.ale dzieki za odpowiedz.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Miałem tak samo tylko sprzęt inny :banghead: , zmieniłem olej na syntetyka i jak ręką odjął - teraz w czasie serwisu wlali mi semisyntetyka i znów stuka przy zmianie (a mówiłem jaki olej mają wlać :notworthy: o falujących wolnych obrotach i strasznie kiepskiej reakcji na gaz nie wspominam). Może Twoja kawa, a właściwie skrzynia nie lubi oleju na którym śmigasz. Jak napisałeś motonga masz krótko więc może to kwestia wyczucia, albo regulacji dźwigni zmiany biegów (może poprzedni właściciel ustawił ja dla siebie). Problemu ze skrzynia raczej tam bym sie nie dopatrywał. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 cwaniaczysz czy to zart był.?A Ty nie potrafisz zrozumieć że kolega może mieć rację. ZX12 to nie koszmarek albo Jawka i przy mocy tego silnika powinieneś się nauczyć poprawnie zmieniać biegi.Motocykl kupiłeś ale powinieneś zrozumieć że umiejętności prawidłowej obsługi trzeba się nauczyć bo nawet gdybyś s*ał dolarami to tego nie kupisz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 A Ty nie potrafisz zrozumieć że kolega może mieć rację. ZX12 to nie koszmarek albo Jawka i przy mocy tego silnika powinieneś się nauczyć poprawnie zmieniać biegi.Motocykl kupiłeś ale powinieneś zrozumieć że umiejętności prawidłowej obsługi trzeba się nauczyć bo nawet gdybyś s*ał dolarami to tego nie kupisz..to jest tak ze... jezdzilem nim i bylo wszystko ok.nagle wczoraj tak zaczol robic to chyba nagle nie zrobilo sie tsak ze zapomnialem jak wbijac biegi! Miałem tak samo tylko sprzęt inny ;) , zmieniłem olej na syntetyka i jak ręką odjął - teraz w czasie serwisu wlali mi semisyntetyka i znów stuka przy zmianie (a mówiłem jaki olej mają wlać :notworthy: o falujących wolnych obrotach i strasznie kiepskiej reakcji na gaz nie wspominam). Może Twoja kawa, a właściwie skrzynia nie lubi oleju na którym śmigasz. Jak napisałeś motonga masz krótko więc może to kwestia wyczucia, albo regulacji dźwigni zmiany biegów (może poprzedni właściciel ustawił ja dla siebie). Problemu ze skrzynia raczej tam bym sie nie dopatrywał. dzieki narazie jestes 2 osoba ktora napisala mi co moze byc .konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Zmieniales olej po zakupie moto ?Jesli chodzi o technike zmiany biegow to poczytaj posty Tomka Kulika ( Jak zmieniac biegi i jezdzic z fasonem ) w Technice Jazdy - metoda z polsprzeglem i preloadingiem moze pomoc.Zmiana oleju jak tego nie zrobiles po zakupie tez jest konieczna. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Zmieniales olej po zakupie moto ?Jesli chodzi o technike zmiany biegow to poczytaj posty Tomka Kulika ( Jak zmieniac biegi i jezdzic z fasonem ) w Technice Jazdy - metoda z polsprzeglem i preloadingiem moze pomoc.Zmiana oleju jak tego nie zrobiles po zakupie tez jest konieczna. Adam M.sproboje z olejem. poczytam.dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 szkudlar, Jedynka stuka obojetnie czy silnik jest zimny i cieply? czy tylko jak jest cieply?Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? A szczegolnie te niskie jak z jeden-na-dwa, dwa-na-trzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 szkudlar, Jedynka stuka obojetnie czy silnik jest zimny i cieply? czy tylko jak jest cieply?Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? A szczegolnie te niskie jak z jeden-na-dwa, dwa-na-trzy?szczerze powiem ze nie zwrocilem uwagi czy zimny czy cieply.ale chyba caly czas stuka.chociarz nie zawsze nieraz wejda normalnie.wczesniej sie tak nie dzialo.po za tym ze linka naciag sie skonczyl.jedni mowia ze tarcze sprzegla ??! inni ze olej.po za tym ze mialem z 150ml oleju za malo nie przypilnowalem. .biegi wchodza w czasie jazdy bez sprzegla normalnie.tylko ze sprzeglem stukaja.biegi wbijam bez gazu a wchodza jak by silnik wkrecony byl na 3tys. szkudlar, Jedynka stuka obojetnie czy silnik jest zimny i cieply? czy tylko jak jest cieply?Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? A szczegolnie te niskie jak z jeden-na-dwa, dwa-na-trzy? widze ze twoj motocykl tez na .PJ. jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Napisales ze naciag linki sie skonczyl. Poza regulacją luzu na klamce masz jeszcze regulację na pokrywie sprzęgła. Ustaw to tak jak jest w manualu: 1.) wkrec srube regulacji na klamce tak aby wystawalo 5-6mm gwintu2.) regulacje na pokrywie sprzegla (sruba + dwie nakretki z obu stron) ustaw tak aby skasowac tylko luz na klamce (i zeby nie napiac linki), tak na zero bez luzu i bez napiecia linki3.) ustaw luz na klamce 2-3mmZ tego co piszesz to prawdopodobnie do konca nie roz-sprzegla i dlatego tak glosno biegi wchodza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Napisales ze naciag linki sie skonczyl. Poza regulacją luzu na klamce masz jeszcze regulację na pokrywie sprzęgła. Ustaw to tak jak jest w manualu: 1.) wkrec srube regulacji na klamce tak aby wystawalo 5-6mm gwintu2.) regulacje na pokrywie sprzegla (sruba + dwie nakretki z obu stron) ustaw tak aby skasowac tylko luz na klamce (i zeby nie napiac linki), tak na zero bez luzu i bez napiecia linki3.) ustaw luz na klamce 2-3mmZ tego co piszesz to prawdopodobnie do konca nie roz-sprzegla i dlatego tak glosno biegi wchodza.taz mi sie tak wydaje.mam rozebrany kosz i ten walek co ciagnie za bolec od wysprzeglania jest lekko ztarty jakies pol minimetra.ale nie wiem czy ma to duzo do rzeczy. jutro wymienie olej i zrobie tak jak piszesz. dowiem sie jaka grobosc tarcz jest katalogowo. dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Koledzy nie zasmiecajcie tematu o sprzegle rozwazaniami na temat lancucha - usuwam te posty.Szkudlar, jak masz kosz na wierzchu to sprawdz prowadnice tarcz sprzeglowych i przekladek w koszu - jak wyklepane to mozesz miec klopt z rozlaczeniem sprzegla. Oczywiscie regulacja linki o ktorej pisal Kris big jest podstawa.Pamietaj ze regulacja przy sprzegle jest ta podstawowa, przy kierownicy regulujesz tylko luz klamki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.